Gå til innhold

Spill med best stemning


Anbefalte innlegg

Civilization. Har aldri hatt så god stemning som da jeg spilte det for første gang. Hadde ikke noen revet meg vekk hadde jeg vel sittet der ennå.

 

Dagens spill er uten tvil BFME og Zero Hour. Jeg er kanskje litt sær, men jeg storkoser meg :love:

Endret av AK47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemningen til Diablo 1 er helt unik..

Man har en dyster stemning i stort sett alle levels men den beste finner du i catacombs.

 

Så er det en lettelse å komme i byen når man har vært på de mest skumle stedene for da har man en mer rolig og avslappende musikk ;)

 

 

En god nr 2 er Transport Tycoon

Endret av Dunah
Lenke til kommentar
Max Payne. Musikken, lydene, fortellermåten, ja alt er helt perfekt.

helt enig. Max Payne har musikken, lydedne, effektene osv. det som trengs for å gi en bra stemmning

Jeg er også en som er helt enig i dette. Da gjelder det Max Payne 1 altså. Litt off-topic, men filmen Sin City minner meg utrolig om Max Payne til tider.

 

Et annet spill, som jeg dog ikke likte, som var flink til å lage stemning var Doom 3. Jeg synes ikke spillet i seg selv var noe særlig bra, men det fikk meg til å skvette sykt noen ganger.

Lenke til kommentar
Max Payne. Musikken, lydene, fortellermåten, ja alt er helt perfekt.

helt enig. Max Payne har musikken, lydedne, effektene osv. det som trengs for å gi en bra stemmning

Jeg er også en som er helt enig i dette. Da gjelder det Max Payne 1 altså. Litt off-topic, men filmen Sin City minner meg utrolig om Max Payne til tider.

 

Et annet spill, som jeg dog ikke likte, som var flink til å lage stemning var Doom 3. Jeg synes ikke spillet i seg selv var noe særlig bra, men det fikk meg til å skvette sykt noen ganger.

spør du meg har både Max Payne 1 og 2 bra stemmning, men hvem som har best er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Fra andre jeg kjenner husker jeg at Evil Dead var noe av det mest stemningsgivende man kunne begi seg ut på. Har ikke spilt det selv, men kameraten min levde praktisk talt i en egen verden da han jobbet med spillet på PS dag og natt. Han turdte vel nesten ikke å gå ut og kjøpe brød etter hvert :!:

Lenke til kommentar
likte godt resident evil spillet(det første) skumelt synest eg ja:P

 

ellers liker eg jo world of warcraft (og forsåvidt blizzard sine spill) flott stemining der også

Ja for svarte, har Jo helt glemt RE spilla! Dissa spilla på GC er noe for seg sjøl azzå :ohmy:

Lenke til kommentar

Håper da du tenker på Rollercoaster Tycoon 1 og ingen andre. Synes ikke 2'eren var like bra som den eneståede 1'eren.

 

Uansett...

 

Halo:CE og Final Fantasy VII mener jeg er de spillene med mest stemning i min spill-historie. Begge spillene med nydelig musikk etterfulgt av en nærmest deilig story(ja, Halo er et FPS-spill, men har allikevel klart storydelen meget bra). Det er faktisk slik at jeg kan sitte meg ned i godstolen og bare høre på musikk fra begge disse spillene slik at øynene mine blir helt blanke.

 

Synes disse spillene fortjener en slik smiley: :love:

Lenke til kommentar

Final Fantasy VII er nok det spillet med mest stemning noensinne lagd. Musikken og den litt dystre historien er helt fantastisk, og i likhet med Master D får jeg nesten tårer i øya av å høre på musikken :love:

 

SPOILER:

 

*Fjernet*

 

SPOILER:

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Jeg og en kamerat levde oss virkelig inn i Little Big Adventure 2. Musikken, og den kunstneriske grafikken satte oss helt ut, selv om vi kun forsto det elementære av det som ble sagt. (Vi var kun 12 år gamle). Twinson var vår store helt. Ett av mine største gamer-minner.

Enig! :love:

 

Det spillet var det kosligste, mest gøyale spillet jeg noengang hadde, eller har spilt. Jeg runda det sikkert 3-4 ganger når jeg hadde det. Kjipt at jeg ikke får det til å funke i Windows xp. :ermm:

 

Morrowind er det også en god del stemning i, spillet er så stort, så mange muligheter.. digger det. Som nevnt før, så er det litt dumt at NPC's er så kjedelige, men det får de vel fiksa til Oblivion tenker jeg! :thumbup:

 

Neverwinter Nights har gitt meg mange gode minner, hvem husker vel ikke Toni UnderGallows med alle de gode kommentarene sine. Eller lille Deekin. :love:

 

 

Jeg vet rett og slett ikke hvilket spill som har best stemning, men jeg har ihvertfall nevnt noen av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...