Gå til innhold

Den store golftråden!


Anbefalte innlegg

Hyggelig å høre Crash,stå på:)

 

Husk også når du spiller at det er ingenting som er mer viktig enn å holde ballen i spill.Slå heller litt kortere enn du øsnker for å holde ballen i spill.Om du tar en driver som går 200m som du kanskje ikke er så flink med, kan du heller ta et langt jern og slå 180m.Mye sikrere enn driver og du har kun tapt 20m.

 

Lkke til på banen Crash:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for gode tips. :) Jeg vet at jeg ikke skal legge meg så mye oppi lengden, men det er gøy å prøve å tøye grensene. :p

 

Jeg lurer også på, etter å ha lest at driver med lav loft (10.5 grader i mitt tilfelle) kan være mer tungvint for de fleste å bruke enn for eks. wood 3, om jeg skulle legge vekk driveren og heller satse på wood 3. Jeg synes wood 3 er lettere å bruke, men det er kanskje litt synd å måtte begynne på scratch med wood 3 når jeg har øvd så mye med driver. Vil det være et problem, eller vil det gjøre ting lettere?

Lenke til kommentar

Woods er enklere å slå godt med enn drivere som regel.Jern er enda enklere.Om du har problemer med lange jern så kan woods være svaret.5 wood går som en 2/3 jern og 3 wood...ja,den går enda lenger.

 

Woods er ikke bare gode til lange fairwayslag,men fungerer også utmerket til utslag.

 

Svingen generelt er den samme når det gjelder alle klubber.Den eneste forskjellen er ballplassering og svingplan.

 

For øvrig for egen utvikling anbefaler jeg deg å trene mye med lengre jern. Eksempelvis 5 jern.Slår du godt med 5 jernet, så slår du godt med alle jern.De lengre jerna er vanskeligere å slå enn de korte.Dermed,er du god med de lange så er du også god med de korte.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Høres ut som en god idé, jeg får prøve det neste gang jeg er på driving rangen. Det er jeg sannsynligvis etterpå eller i hvert fall noen av de neste ukedagene. Det er uvisst om jeg kan skaffe meg skyss ut til banen i dag eller om jeg må sykle, noe som er både langt og tungt med utstyr (selv om jeg legger igjen masse køller).

 

Har forøvrig ikke brukt de lange jerna så mye, men det virker som om jeg takler de relativt bra.

Lenke til kommentar

Det er avhengig av kva du vil og kva forhold du har rundt deg. Om det ikkje er snakk om å spele golf før til våren kan du like godt vente, då har du kurset ferskare i minne til neste sesong.

 

Etter mykje dårleg spel i det siste har eg funnet rytmen i det siste, gjekk 14 over par i går med ein dobbel og ein 5 over par, resten bogie, par og birdie. 39 poeng på runden.

Lenke til kommentar

spilte p4 turneringen igår på drøbak gk.

ble litt skuffet over banen, SÅ kort! var jo faktisk litt kjedelig...

men jeg og kammeraten min gikk videre til landsfinalen som spilles neste helg, så det blir arti. da er det drammen gk, aldri spilt den banen heller, bare hørt mye stygt om den :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har hatt min første skikkelige sesong (tok grønt kort helt på tampen av forrige sesong), og nådd målet mitt om å etablere hcp ed god margin - jeg ligger nå på ca 32, noe som reflekterer mitt spill ganske godt.

 

Ikke minst har jeg oppnådd å bli fullstendig hektet på denne galskapen, og det er jo veldig gøy! Har dessverre fått spilt alt for lite..

 

 

Jeg sliter veldig med utslagene, hadde jeg fått til gode utslag i 90% av tilfellene kontra 30% som jeg omtrent har nå, vil jeg nok kunne spille meg ned en god del. Sliter også med at jeg generelt slår alt for kort (maks 150m fra tee, maks ca 120 med 6jern..), og jeg putter for ustabilt.

 

Spesielt dette med utslagene håper jeg å forbedre neste år. Noen som har noen tips til driverslagene? Nettopp ny driver, TM Burner 2009 10.5grader! :D

Lenke til kommentar

Har gått frå 26 til 16, noko lunde det eg hadde sett for meg. Spelte nok ikkje like mykje som eg gjorde i fjor.

Har derimot jobba meir med svingen enn tidlegare. Lese eit par bøker og brukt internett for å få ein betre forståelse av korleis det heile heng saman. Eksperimenterer stadig og gjer meg nye erfaringar, i det siste fokusert på føttene og hoftene, mykje å hente der seg eg.. Neste år har eg planar om å ta fleire protimar.

 

Resultatmessig har det svinga veldig, men eg har merka framgang. Når eg har ein god dag går det meste bra. Har ikkje fokusert stort på putting og nærspel, sjølv om eg har lese bøker om begge delar. Har riktignok endra puttesving, fått ny putter og gjort god framgang der. Føler meg veldig trygg på puttinga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...