Gå til innhold

Den store golftråden!


Anbefalte innlegg

Nokre tips til nettbutikkar i utlandet med rimelig frakt? Helst under £30/$30 for køller.

 

Er på jakt etter ein Burner 08 3-wood regular flex. Billigaste eg har funnet så langt er $109+$39 i frakt = $149 = 900 NOK + moms + gebyr = 1200

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg merker at treningen på drivingrangen etterhvert har begynt å stagnere. Svingen min er på dette punktet ganske retningsustabil (litt draw, litt fade og litt rett, men heldigvis ikke lenger slicen som jeg slet med i førsten). Jeg sliter mest med driveren på dette, lange jern og wood 3 fungerer som regel bedre både med tanke på ballbane og lengde (3-jernet og wood 3 går like langt som driveren (150m), men er mer stabile). Det enkleste hadde sikkert vært å oppsøke pro, men det har jeg ikke økonomi til på dette tidspunktet. Har tenkt til å ta VTG-kurs snart, får forhåpentligvis litt utbytte av det. Noen tips til treningsmetoder for å stabilisere svingen og få framgang?

Lenke til kommentar

Utan å sjå svingen er det svært vanskeleg å stille noko diagnose. Eg er med på eit golfforum der mange filmar svingen og legg den ut til vurdering. Det er for så vidt ein enkel sak, men å gjennomføre endringar er det vanskelege som tar tid. Eg benyttar meg av ei teneste der eg sender inn video av svingen og får tilbakemelding på kva eg skal jobbe med. Det er ein langtidsplan så me tar ein ting om gongen. Å fikse alt samtidig er håplaust.

Lenke til kommentar

Utan å sjå svingen er det svært vanskeleg å stille noko diagnose. Eg er med på eit golfforum der mange filmar svingen og legg den ut til vurdering. Det er for så vidt ein enkel sak, men å gjennomføre endringar er det vanskelege som tar tid. Eg benyttar meg av ei teneste der eg sender inn video av svingen og får tilbakemelding på kva eg skal jobbe med. Det er ein langtidsplan så me tar ein ting om gongen. Å fikse alt samtidig er håplaust.

 

Kunne du avslørt navnet på denne tjenesten?

Lenke til kommentar

Spiller du golf fkm?

 

Tja, spiller og spiller fru blom... Jeg tok kurset forrige helg, så foreløpig er det mer rot enn spill, men jeg klarte hvertfall å spille meg ned til 36 første runden jeg gikk, så helt håpløs er jeg ikke!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvordan er egentlig reglene for tellende HCP-runde nå? Skal det registreres på forhånd, eller kan man avgjøre det etter spilt runde? Prøvde å søke litt på dette, og kom over denne siden: http://www.golfregler.no/wip4/v2/detail.epl?id=480602&c=212

 

Men ble i grunn mer forvirret over rettelsen de la til i bunn der... Noen som vet dette sikkert, evt. klarer å finne fram noen bedre kilder?

 

 

Lenke til kommentar

En skal jo bestemme seg før runden starter om det skal være en handicap-tellende runder, så det er rettelsen til slutt som er riktig. Mange "synder" på dette området og bestemmer seg underveis (f.eks spiller dårligere mot slutten, og vil ikke ha en dårlig runde på rullebladet)

Selv fører jeg statistikk, og lurer meg selv dersom jeg skulle være selektiv på hvilke runder jeg skriver opp eller ikke. Ingen vil tro at jeg bare spiller 36+-runder likevel ...

Lenke til kommentar

Jeg spiller stort sett bare 9-hulls runder. Det er sjelden jeg har tid eller ork til å spille 18. Sånt sett kan man si at jeg kun justerer hcp i turneringer. Sist torsdag spilte jeg årets første turnering og endte på stusselige 30 poeng, og fikk hcp justert opp der etter.

 

Å gjøre det godt på 9-hulls runder er en ting, men selskapsrunder i det hele tatt gjør det lett å gå ned. Eller for dem som kun spiller på sin hjemmebane der de er lommekjente. Det å gå ned i hcp er bare et spørsmål om tid og til dels flaks. Et par sesonger tilbake hadde jeg en nok så dårlig sesong og hadde kun en 86 runde på Norsjø som beste resultat, inntil en dag da spillet satt som smurt. Jeg spilte over all forventning og gikk av banen med bare 4 slag over banens par etter 18 hull. Da forsvant jeg farlig fort ned i hcp etter den ene runden som jeg tror var mer preget av heldige putter som gikk stang-inn enn ren dyktighet.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Handicap er ikkje ein indikasjon på snittet, men potensialet du har. Av 10 rundar skal du kanskje gå til handicappet 3 av dei. Det norske hcp-systemet er og elendig og burde blitt bytta ut med USGA-systemet der det går på ein faktor frå 10 av dei siste 20 rundane. Der skal alle rundar registrerast.

 

Eg skriv meg litt ned på heimebanen, men spelar ofte til mitt hcp når eg kjem på andre banar. I april var eg i Spania ei veke og gjekk 6 rundar, då gjekk eg opp 4 av dei og ned 2. Eg vil heller ha eit handicap som er for lågt enn for høgt. Målet er heile tida å bli betre og bruke færre slag. Om eg kun skulle skrive meg ned i turneringar hadde det blitt lite i løpet av eit år. Det er heller ikkje representativt for mitt spel å registrere så få rundar. At ein spelar dårlegare i turnering går kun på den mentale delen for dei som slit med det. Sandbagging kan ein nesten kalle det dersom ein normalt spelar betre enn det handicappet indikerer.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Handicap er ikkje ein indikasjon på snittet, men potensialet du har. Av 10 rundar skal du kanskje gå til handicappet 3 av dei. Det norske hcp-systemet er og elendig og burde blitt bytta ut med USGA-systemet der det går på ein faktor frå 10 av dei siste 20 rundane. Der skal alle rundar registrerast.

 

Eg skriv meg litt ned på heimebanen, men spelar ofte til mitt hcp når eg kjem på andre banar. I april var eg i Spania ei veke og gjekk 6 rundar, då gjekk eg opp 4 av dei og ned 2. Eg vil heller ha eit handicap som er for lågt enn for høgt. Målet er heile tida å bli betre og bruke færre slag. Om eg kun skulle skrive meg ned i turneringar hadde det blitt lite i løpet av eit år. Det er heller ikkje representativt for mitt spel å registrere så få rundar. At ein spelar dårlegare i turnering går kun på den mentale delen for dei som slit med det. Sandbagging kan ein nesten kalle det dersom ein normalt spelar betre enn det handicappet indikerer.

 

Jeg er så hjertens enig i dette innlegget og gjør det akkurat på samme måten selv :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noen her som har erfaring med PING K15?

Vurderer nytt sett, og har lenge vurdert G15. Har imidlertid lest mye bra om K15, men lurer på om dette gjenspeiler seg i den vanlige golferens opinion.

 

Spiller i dag med TaylorMade Burner Plus, køller jeg egentlig er svært fornøyd med, men føler at jeg stagnerer litt i spillet og lurer naivt på om nye køller kan hjelpe. Hcp er 20,4.

 

Her er forresten en kjapp vurdering av K15 jeg fant på nettet.

Endret av This is David
Lenke til kommentar

Personlig har jeg aldri likt Ping-jerna. Det er vansklig for meg å sette fingeren på hva jeg ikke liker, annet enn at tyngden og følelsen ikke passer meg. Taylormade R9-series er de eneste Taylormade jerna jeg har slått med, men de bød på bedre følelse enn de Ping-klubbene jeg har testet. Nå har jeg riktignok ikke testet K15, bare de eldre modellene.

 

Klubber er smak og behag. Du får ta med klubbene på rangen for å se hva du selv synes. Så lenge du digger dem betyr det ingenting hva vi andre synes.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hadde en Custom Fitting Lesson på Borre forleden dag, og Martin (proen) sa at K15 egentlig var beregnet på eldre og høyhandicappere. Har hatt køller med 'støttehjul' tidligere (Callaway FT i-brid), og ikke fått noe særlig ut av det så jeg droppet K15 og gikk for G15 i stedet, som i følge ham er bedre egnet for mitt spill. De var også vesentlig billigere. Jeg tok lenge avstand fra Ping, mest på grunn av at jeg synes de var stygge, men har nå fått sansen for de og gleder meg til å ta de i bruk.

 

Er det noen her som vet om et egnet nettsted for kjøp/bytte/salg av golfutstyr? Har et par sett og et tonn med drivere hjemme jeg skal kvitte meg med og lurer på om det finnes alternativer til QXL og finn.no?

 

EDIT: Så golfsnakk-linken i signaturen din SLIguy, der var det jammen et bruktmarked. Takk :)

Endret av This is David
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...