Gå til innhold

Den store golftråden!


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Planlegger en romjulstur til Tenerife i år.

Er det noen som har vært der, og kan si noe om standarden på banene?

 

Var der i Oktober for noen år siden og de 4 banene jeg spilte holdt veldig høy kvalitet.

 

Las Americas var den banen jeg spilte mest på (fordi den låg rett ved siden av hotellet). Det er kanskje litt småkjedelig banedesign her, men banen holder veldig høy standard og har en sjarmerende oasehage-lignende plassering midt i sentrum av hotellanleggene mellom Los Cristianos og Las Americas. Pluss for sexy damer i shoppen, herlig klubbhus, banevert som kjører rundt med gratis drikke, og folk som bærer køllene dine med hvite handsker hele veien fra parkeringsplassen til første tee. Høres kanskje snobbete ut men det er det så absolutt ikke, det er bare ekstremt god service.

 

Costa Adeje er min favorittbane, den er både utfordrende og byr på en fantastisk naturopplevelse. Den sorte vulkansanden som omkranser noen av fairwayene og den fantastiske utsikten fra klippene den ligger på/rundt er i en klasse for seg. Vert for Spanish Open på PGA touren. Også her ble vi servert underveis av en banevert som kjørte rundt og passet godt på gjestene. En morsom ting var den store høydeforskjellen mellom de to forskjellige banene. På vei ned må du snirkle bilen utfor en mini-versjon av trollstigen og på vei opp kjører du inn i en spesiallaget golfbil-heis :) Anbefaler begge banene.

 

Golf del Sur er også en fantastisk flott bane med samme type natur som Costa Adeje. Vert for Tenerife Open på PGA touren. Dette er et golfanlegg i ypperste klasse og servicen er upåklagelig. Absolutt verdt en tur.

 

Amarilla Golf - Veldig flott natur, spesielt slaget over havet på hull 5 er minneverdig.

 

Alle disse banene kan jeg godt anbefale. Er du ute etter en kjapp runde på morgenen, en uformell stemning og ønsker å få mer ut av dagen så er banen "Las Americas" et godt alternativ (forutsatt at du skal bo i Los Christianos eller Las Americas). Har du mer tid anbefaler jeg en tur til de andre banene, spesielt Costa Adeje og Golf del Sur.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Ja det kan være vrient. Kanarieøyene har blitt veldig dyrt i det siste og en runde golf i høysesongen koster fort opp mot tusenlappen. Vi reiste de to siste ukene i September som er like før høysesongen startet, da var prisene halvparten av det normale og noen ganger ennå billigere.

 

Synes også at det generelle prisnivået på kanarieøyene er blitt alt for høyt. Det blir ikke noen nye turer dit på veldig lang tid for meg, da finnes det flust av bedre alternativer der reisen kanskje koster mer men totalprisen blir langt billigere.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Våren nærmar seg, sjølv om det framleis er 5 minusgrader og ein halvmeter snø. Andre som byrjar å dra i køllene no?

 

Eg skal heldigvis til Spania i mars ei veke for å spele golf, det blir knallbra.

 

Har lese og lært mykje i løpet av vinteren. Kanskje det viktigaste er dei fysiske lovane rundt banen ballen flyr. For å oppsummere kort:

 

I alle år har det vore opplest og vedtatt at ballen starter den veien kølla svinger og lander der køllehovudet sikta.

 

Dette er feil. Ballen starter rundt 85% mot den retningen køllehovudet siktar. I prakis betyr dette at ein person som sliter med slice som starter rett mot målet og skrur til høgre ikkje er på grunn av åpe køllehovud, men ein svingretning ut-til-inn.

 

Det har og betydning for når ein slår fade og draw. I staden for å sikte køllehovudet mot målet skal du sikte circa halve vinkelen som svingretningen.

 

Kan lese meir her: http://thesandtrap.com/playing_tips/ball_flight_laws

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Har du noe favorittmerke. De forskjellige proshop'ene har som regel forskjellige merker, men hvilket merke ønsker du å ta en nærmere titt på?

Favorittmerket mitt er det merket som gjør at jeg slår rett og langt - hver gang ... :cool: Med andre ord, ingen preferanser. Mener å huske at bladet Norsk Golf kjørte en review av årets nyheter i en utgave tidligere i år. Kunne vært interessant å teste ut noen av dem (eks, Nike, Callawy, Titleist).

 

@Corlan: Nei, bor ikke i nærheten av svenskene. Takk for tips, men jeg burde klare å finne en driver litt nærmere heimen (som altså er mellom Drammen og Oslo). Skal sjekke ut Cobra (om ikke annet så er navnet kult...)

Lenke til kommentar

For all del prøv så mange køller du kan før du bestemmer deg, gjerne skaft og. Når det gjeld Cobra så har dei gode køller. Har sjølv ein Cobra Speed LD driver som eg er ganske nøgd med. Einaste eg ikkje synest noko om er lyden, som er ganske høg og intens, spesielt om ein står under tak eller innandørs. Driveren er nok neste kølle som forsvinner ut av bagen min, då kjem eg sikkert til å besøke ein butikk og få tilpassa alt. Driveren har så stort potensiale for feil at det er i mine auge den viktigaste kølla å bli tilpassa for. Når den tid kjem vil nok lyden spele ein rolle og. Det er dei som har fått hørselsskader som følge av høg lyd frå ein driver.

Lenke til kommentar

Jeg sverger til Taylormade når det kommer til drivere. Hadde Callaway en periode, men den hadde jeg ikke sansen for. Med 9 grader vinkel og stiff-skaft gikk den som helvete, men jeg synes klubbehode var for stort. Derfor falt jeg tilbake på Taylormade som har drivere med litt mindre hoder. Ben Hogan hadde en driver jeg elsket, men den forsvant ut av markedet og har ikke kommet tilbake så langt jeg vet.

 

Titleist sine drivere føles litt som Taylormade etter min erfaring, altså veldig gode drivere.

 

De første driverne til Nike var elendige, men Nike har blitt gradvis bedre med årenes løp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...