Gå til innhold

Prosjekt ALUminous Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må nå si at det første bilde med vippe bryterne var best med HL2 for, må jo stå i stil til resten.

Takk for at du gidder å skrive meningen din åsmund, setter pris på det!

 

Selv heller jeg mer mot denne løsningen, da jeg her også ivaretar teamet som jeg brukte på viftestyringen. Den er dog mer komplisert, men jeg får prøve meg. Er det helt på jordet? Vil også spesifisere at dette ikke er en ren hl2-mod, jeg bare låner designet av logoen fordi formen passet bra med tanke på led's og brytere.

 

Er litt oppgitt over hvor få som faktisk gidder å gi meg noe "hjelp" med tanke på valgene jeg står ovenfor i utførelsen av mod'en, hadde vært hyggelig om fler bidro...

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Det som hadde vært kult om du hadde gjort, var å lage viftegriller i samme stil som alt annet. (Vet ikke om du har tenkt det, men jeg har ikke giddi og lest noe særlig annet enn updatene :) )

Kan du spesifisere hva du mener med "i stil med alt annet"?:) Lag gjerne en liten paint-tegning.

 

Du kunne ikke tatt en titt på forslagene til lcd-rammen, og si hviket du liker best?

Lenke til kommentar

OOOOH, så SYKT fett Haakon. Åh, det er så kult. Tonnevis med yayo credz til denne supa HW G'en ass. Faen meg den feteste modden EVER.

 

LCD skjerm i kabinettet og greier. SYK teknisk finesse. Må si at display design nr. 4 var best. Det blir så digg. Jeg kjenner i hvert fall èn fyr som kommer til å jizze i buksene.

 

Tenk å spille HL på den! Da kan man bare tenke: oooh, dette er kanskje verdens feteste maskin å spille HL på. Alle de andre kan bare gå og legge seg. Hvis jeg hadde vært enda mer stinn av gryn så hadde jeg kjøpt det kabinettet! MEN JEG HADDE IKKE HATT RÅD, siden det hadde kostet 1000 000 spenn eller noe! Og ikke en gang jeg har det.

 

Sinnsykt bra!

Lenke til kommentar
OOOOH, så SYKT fett Haakon. Åh, det er så kult. Tonnevis med yayo credz til denne supa HW G'en ass. Faen meg den feteste modden EVER.

 

LCD skjerm i kabinettet og greier. SYK teknisk finesse. Må si at display design nr. 4 var best. Det blir så digg. Jeg kjenner i hvert fall èn fyr som kommer til å jizze i buksene.

 

Tenk å spille HL på den! Da kan man bare tenke: oooh, dette er kanskje verdens feteste maskin å spille HL på. Alle de andre kan bare gå og legge seg. Hvis jeg hadde vært enda mer stinn av gryn så hadde jeg kjøpt det kabinettet! MEN JEG HADDE IKKE HATT RÅD, siden det hadde kostet 1000 000 spenn eller noe! Og ikke en gang jeg har det.

 

Sinnsykt bra!

Takk, takk Pål, men slapp nå av, du skal få lov til å TA på det... :)

Lenke til kommentar

Dette så ganske bra ut. Greit med ett forutbestemt og gjennomført tema.

 

3,5" brønndekselet ble jo supert :thumbup:

angående lcd dekselet så virka jo denne grei. Ville nok godt for den. Holder seg til temaet. Men hvordan blir det med lcdskjermen bak det fargede? plexien. Ser du hva som står å sånt?

 

Stå på videre og lykke til :yes:

Lenke til kommentar
Dette så ganske bra ut. Greit med ett forutbestemt og gjennomført tema.

 

3,5" brønndekselet ble jo supert :thumbup:

angående lcd dekselet så virka jo denne grei. Ville nok godt for den. Holder seg til temaet. Men hvordan blir det med lcdskjermen bak det fargede? plexien. Ser du hva som står å sånt?

 

Stå på videre og lykke til :yes:

Hei clubzoda, håper du vil følge prosjektet videre!

 

Er også det designet jeg sannsynligvis går for. Kuttet ut en prøve-ramme av den 1 platen til floppybayen som jeg ikke ble fornøyd med, og støtte på et problem. Vippebryterne har en ganske bakdel som kræsjer med kontrollerkortet til lcd-skjermen i de nåværende designene. Bryterne må derfor flyttes lenger ned på platen, og det oppstår dermed et ganske stor mellomrom mellom selve skjermen og bryterne. Forsåvidt har ikke de to tingene noe med hverandre å gjøre, men jeg vurderer derfor å muligens gravere inn prosjektets navn på det åpne området. Dette er i såfall noe jeg må trene meg på, ikke minst bestemme font og skriftstørrelse.

 

Prøvde også effekten av uv-plexien mot belysningen lcd-displayet gir fra seg, og det var meget tilfredsstillende. Ikke bare blir det blå baklyset lcd'en opprinnelig gir fra seg klart grønt, men selv om jeg ikke hadde noe tekst på skjermen så ikke dette ut til å bli noe problem. I morgen jobber jeg, med andre ord får jeg ikke gjort mye, men på lørdag skal jeg få gjort noen graveringstester, samt prøve meg på den endelige lcd-rammen. Her må også plexi'en kuttes til, som jo er en ganske omfattende jobb med det noe avanserte designet. Med andre ord har jeg lagt lista høyt, men en utfordring sier jeg ikke nei til!;)

Lenke til kommentar
Det som hadde vært kult om du hadde gjort, var å lage viftegriller i samme stil som alt annet. (Vet ikke om du har tenkt det, men jeg har ikke giddi og lest noe særlig annet enn updatene :) )

Kan du spesifisere hva du mener med "i stil med alt annet"?:) Lag gjerne en liten paint-tegning.

 

Du kunne ikke tatt en titt på forslagene til lcd-rammen, og si hviket du liker best?

Den fine Half-life stilen :)

 

Det samme med LCD-skjermen, hold HL stilen.

Lenke til kommentar
Det som hadde vært kult om du hadde gjort, var å lage viftegriller i samme stil som alt annet. (Vet ikke om du har tenkt det, men jeg har ikke giddi og lest noe særlig annet enn updatene :) )

Kan du spesifisere hva du mener med "i stil med alt annet"?:) Lag gjerne en liten paint-tegning.

 

Du kunne ikke tatt en titt på forslagene til lcd-rammen, og si hviket du liker best?

Den fine Half-life stilen :)

 

Det samme med LCD-skjermen, hold HL stilen.

Holder stilen ja, men valgte å gå for det heldekkende panelet med "hl2-bryterne". Skal kutte litt i morgen, så får vi se.

 

Vil IGJEN spesifisere at dette ikke er noen hl2-mod. Håper du følger med videre!

Lenke til kommentar
Litt off topic, men hva er det hvite som er der skjermkortet er?

Det hvite som du refererer til er sannsynligvis ram-kjøleren på mitt x800xt pe.

 

Men hva med å gi meg noe tilbakemelding på prosjektet mens du er igang...?:)

 

Nå har jeg endelig fått igang lcd-panelet med alt fra temperatur-feed direkte fra MotherBoard Monitor til spectrum analyzer fra winamp. Med andre ord; dette blir bra! Testet også effekten av det uv-reaktive plexiglasset jeg har kjøpt, og det passer mod'en meget bra. Ny dvd-brenner, samt ide til s-ata konverter er på vei, og jeg har en mulig sposor i gjære. Blir sannsynligvis update i morgen, men jeg er litt skuffet over det lave antallet ordentlige tilbakemeldinger jeg får i tråden her. Ærlig talt trenger jeg litt pågangsmot for å fortsette å poste denne loggen. Har nevnt det før, men det er tross alt litt arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...