Gå til innhold

Prosjekt ALUminous Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir jo ikke så værst, selv om stripene ligger feil :hmm:

Takk, jeg vurderer derfor å gjennomføre denne delen av prosjektet på nytt, men det innebærer både ekstra omkostninger og ikke minst, tid. Er det virkelig verdt det? Spesielt bittert at jeg fikk til så perfekt passform på dette eksemplaret hvis jeg må kutte ut et nytt... Hva syns dere?

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Skal bare få tak i et nytt hovedkort til mitt Lian Li Pc70. allså sølv utgaven så, jeg ta noen modder osv, kansje 3x120mm raddis på toppen vi får se :p

 

Men det ser jo konge ut da "Caliber" stå på!

 

Lykke til!

 

UPDATE: POWER/HDD LED UTBYTTING, SAMT SUNBEAM MAKEOVER

 

Se side 4

 

Takker så meget Åsmund, hyggelig å høre! Vurderte selv en radiator-grill med en to-tre vifter i topp, "just for the show of it" (har ikke vannkjøling etter at bigwater ødela morroa for meg), men jeg ombestemte meg med tanke på lydnivå/nødvendighet. Gleder meg til å se prosjektet mitt, dropp meg en PM når du er igang så jeg ikke går glipp av det ;)

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Dette prosjektet virker veldig spennende, en så stil ren pc er noe jeg liker veldig godt. Det med at dekslet ikke har samme stripe retning kan kanskje se bra ut hvis du evt. planlegger noe knapper eller brytere til å styre sunbeam'ene med.

Etter alt jeg kan se har du brukt dremelen ganske iherdig og du begynner å få ganske god snøring på det, så dette kan bli enda mer spennende bare du går ikke går tom for ide'er.

 

Stå på videre, dette blir jo bare bedre å bedre

:yes:

 

 

mvh.

 

Kuffe

Lenke til kommentar
Dette prosjektet virker veldig spennende, en så stil ren pc er noe jeg liker veldig godt. Det med at dekslet ikke har samme stripe retning kan kanskje se bra ut hvis du evt. planlegger noe knapper eller brytere til å styre sunbeam'ene med.

Etter alt jeg kan se har du brukt dremelen ganske iherdig og du begynner å få ganske god snøring på det, så dette kan bli enda mer spennende bare du går ikke går tom for ide'er.

 

Stå på videre, dette blir jo bare bedre å bedre

:yes:

 

 

mvh.

 

Kuffe

Det var mange komplimenter på en gang Kuffe, takker så mye! Syns selv at lian li stilen er meget pen, og nå når jeg er i gang med å legge min personlige touch på verket tror jeg resultatet kommer til å bli veldig bra. Det er også en av grunnene til at jeg ikke bruker belysning i alle regnbuens farger, jeg går får et tema som jeg personlig føler går godt sammen med det originale kabinettet. Har blitt mye dremling ha, og jeg overrasket virkelig meg selv med det floppy-panelet :) Ideer har jeg flere av, og i morgen tror jeg sannelig jeg lufter noen av de der i tråden for en liten tilbakemelding. De motgående stripene i mønster på aluminiumen irriterer meg smått, så jeg vurderer å gjøre det hele på nytt, og denne gangen "riktig", bare av pur faenskap.

 

Syns fortsatt flere kunne tatt seg bryet å gi meg noen tilbakemeldiger på det som er gjort, mange av de tidligere tilhengerne av prosjektet har ikke skrevet noe på en stund. Alle nye forumbrukere er som alltids velkommen, selvfølgelig! :thumbup:

Lenke til kommentar
Detta blir veldig bra!! :) Gleder meg til neste update, ser veldig lovende ut :yes: Kunne skrivi litt mer her men interneten er blitt seig som sirup her p.g.a nedlastninger....

 

STÅ PÅ!! :woot:

Hei på deg DJ Ovin, og takk for det! Skal som sagt kutte ut et til panel (perfeksjonisme kan være en forbannelse...), og få montert LCD-panelet i denne. Desverre har ikke hovedkortet mitt parallellport, som jo er nødvendig for at skjermen skal virke, men i og med at jeg skal beholde dette kabinettet til neste hw-oppdatering, utfører jeg mod'en allikevel.

 

Planlegger å legge en klar plexi-plate mellom lcd'en og rammen, og belyse denne med et stk. innfelt LED av fargen grønn. Høres bra ut?

Lenke til kommentar
Det trur jeg blir bra! Høres lovende ut vertfall ;)

Driver å samler ideer fra alle mulige worklogs jeg nå, skal snart begynne på min egen :p Men som sagt, flott arbeid!!

 

KUTGW :w00t:

 

-Dj Ovin-

Igjen takk, send meg gjerne en PM eller kontakt meg via MSN hvis du trenger hjelp med litt "brainstorming" ;)

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

I går lovte jeg å lufte noen ideer, så her prøver jeg meg:

 

1) Formen på sidevinduet vet jeg ikke om jeg er helt fornøyd med, så tar gjerne imot forslag her. Skal gjøre litt research og poste eventuelle kandidater.

 

2) Når det gjelder LCD-skjermen har jeg flere ideer. Mellom lcd-skjermen og rammen/kabinettet tenkte jeg å plassere en tynn plexiplate. Mulig jeg belyser denne ved å drille et hull i plexien for et stk. grønn LED. Er også på jakt etter tre stk. vippebrytere som jeg tenkte å koble til de tre inverterne jeg nå har i kassa. På den måten vil jeg kunne styre belysningen etter egen ønske.

 

3) Vurderer også å la psu'en hente kald luft utenifra via en radiatorgrill i topp medm inimum en vifte. Ved å lage en kanal av noe passende (eventuelt kjøpe) vil jeg kunne lede luft uteifra kabinettet inn i psu'en. Det negative aspektet av saken er jo at jeg mister et stk. vifte som drar luft ut av kabinettet, samt at selve kanalen kan bli relativt stygg.

 

4) Vurderer å kjøpe ny startknapp, muligens denne bryteren. Hadde den hatt svart utførelse hadde den vært perfekt, men er vel noen løsninger på det problemet og...?

 

Så, hva syns dere om de forskjellige ideene? Har dere noen innspill å komme med?

 

lcdmodLargeCustom.jpg

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Spennende prosjekt.

 

Et lite tips er at å referere til side X er null poeng.

Bruke enten dato eller "innleggspostnummer"..

 

Edit.

Og de som lurer på hvorfor det er meningsløst;

det er f.eks. logger som henviser til side 37 hvor jeg kun har totalt 9 sider..

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...