Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

FFXV ser ut til å bli det neste singleplayer-FF, ja, men med den retningen serien har tatt de siste årene tør jeg ikke å ha for store forhåpninger. Tiden da navnet Final Fantasy var ensbytende med at man fikk et toppspill er forbi. Jeg er mer spent på hvordan X til Wii U blir, da Monolith Soft overgikk alt S-E har gjort de senere årene med Xenoblade.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/X_(2014_video_game)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ja kanskje hvis du skal speedrunne. Jeg tenkte bare på vanskelighetsgrad.

Men finnes det noe FF som er vanskeligere enn FF3? Man må grinde for å ha en sjans allerede i første dungeon og siste dungeon er lang, full av bosser og uten savepoints. Jeg har rundet alle FF i serien utenom 1 og 3, og vanskelighetsgraden har en brattere kurve her enn i noen av de andre. Kanskje FF2 er vanskeligere hvis man ikke utnytter svakhetene i levelling-systemet.

Jeg vet faktisk ikke. Syntes ikke ff3 var noe nevneverdig vanskeligere enn de andre, dog. Grindet ikke noe spesielt utenom mot slutten som jeg tok notis av. Gikk ganske radio egentlig.

Lenke til kommentar

Samme her, ble ferdig for en ukes tid siden. Gikk for Rikku og Auron sine Celestion Weapons, de andre prioriterte jeg ikke.

 

Rikku, Auron, og Yuna. Anima soloer såpass lett gjennom alle Belgemines aeons at Yunas ikke var noe særlig vanskelig.

 

Tidus sitt, ikke pokker. Nede på 17 sekunder på chocobofaenskapen, gikk lei.

Lenke til kommentar

Jeg gikk for Aurons og Yunas selv. Yunas er absolutt lettest så den er det ingen grunn til ikke å plukke opp, men med mindre man skal ta de valgfrie bossene fører Celestial Weapons bare til at siste dungeon blir altfor enkel, så skal man bare runde spillet er det like greit å droppe dem helt.

 

Jeg kom ned i 9 sekunder på chocobo racing og da hadde jeg kjempeflaks. På et normalt løp sliter jeg med å komme under 30. Jeg tror absolutt det er et slags triks til å klare for det for de som er gode på FFX fikser dette på noen få forsøk hver gang, men jeg går utfra at de har prøvd og feilet så mye tidligere at de har fått det inn i fingerspissene akkurat hvordan de skal styre chocoboen. Selv prøvde jeg i rundt to timer før jeg fant ut at jeg hadde kastet bort nok av min dyrebare fritid.

Lenke til kommentar

Festlig, jeg startet på FFX (PS2-versjonen) for første gang for en ukes tid siden. Skjønner ikke et kvekk av blitzball, så det minigamet kommer jeg nok aldri til å bry meg om. Er vel bare en kamp som var obligatorisk? Selv etter å ha lest på gamefaqs, klarer jeg ikke score et mål engang.

 

Tidus er den minst likandes FF-helten jeg har spilt. Utrolig slitsom gnagende stemme, og så "dum" at jeg får helt fnatt til tider når han sier noe. Hadde vært fint om man kunne switche til japansk tale m/ subtitles for å slippe det gnålet hans hele tiden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Festlig, jeg startet på FFX (PS2-versjonen) for første gang for en ukes tid siden. Skjønner ikke et kvekk av blitzball, så det minigamet kommer jeg nok aldri til å bry meg om. Er vel bare en kamp som var obligatorisk? Selv etter å ha lest på gamefaqs, klarer jeg ikke score et mål engang.

 

Tidus er den minst likandes FF-helten jeg har spilt. Utrolig slitsom gnagende stemme, og så "dum" at jeg får helt fnatt til tider når han sier noe. Hadde vært fint om man kunne switche til japansk tale m/ subtitles for å slippe det gnålet hans hele tiden.

Gled deg til du kommer til lattersekvensen til Tidus og Yuna...

 

 

Synd man ikke kan slå av voiceacting, og enable subtitles istedenfor.

 

edit: Om du vil ha celestial weaponet til Wakka så må du spille blitzball. Om du ikke bryr deg om det våpenet så slipper du hele blitzball-greia.

Endret av j--
Lenke til kommentar

Jeg har sett den for lenge siden. Husker ikke helt hvor jeg er nå. Stedet etter Luca tror jeg det var. Ble drept i en random battle og ble så forbanna at jeg quitta og har ikke spilt på noen dager.

 

Jo, det er første gang man får mulighet til å ri på en chocobo, bare en rett-frem strekning. Så tok jeg en anna sti enn dit jeg skulle og ble drept av to flygende bomber og en annen flygedings.

 

Jeg gnåler ikke om en spesiell scene, bare liker ikke voice actoren til Tidus i det hele tatt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er bare det at han er så fordømt uforstående til alt mulig som gjør at jeg misliker ham i nesten alle cutscenes. Han går bare rundt og roper HUH mens de andre forklarer viktige ting om historie og plott. Han kunne i det minste holdt kjeft og lært litt.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne playthroughen var faktisk den første der jeg klarte å gruse Luca Goers (2-0) i den ene obligatoriske matchen. Spilte for øvrig nok kamper til å få Attack Reels og World Champion, men ikke noe mer.

 

Sphere Break er enormt mye mer moro enn Blitzball. Bare litt synd det er dyttet inn i et spill hvor konseptet er å kle av og på tenåringer.

Lenke til kommentar

Det er bare det at han er så fordømt uforstående til alt mulig som gjør at jeg misliker ham i nesten alle cutscenes. Han går bare rundt og roper HUH mens de andre forklarer viktige ting om historie og plott. Han kunne i det minste holdt kjeft og lært litt.

Han er grunnen til at jeg misliker ffx ganske sterkt. Dette du skriver er spot on.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke Tidus er en dårlig karakter eller at stemmeskuespilleren gjør en slett jobb, det er mer karakteren Tidus faktisk er ment å være som er problemet. Han er så til de grader troverdig som en bortskjemt strandboms som har fått altfor mye status og penger tidlig i livet, og det er kanskje nettopp problemet. ;)

Lenke til kommentar

Nei det er det at han er en brash moron som er problemet, og det er jo karakteren vi er irritert på. Det er ikke som om Sephiroth ble dubbet av Gilbert Gottfried og dermed ble klein, det er bare at tidus er horrible.

Og det føles ikke troverdig, det føles veldig påtatt for meg.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Gitt spillets omstendigheter er Tidus en troverdig karakter i mine øyne - han er vant til å være best (Star of the Zanarkand Abes, didn't you know), og blir så trukket brutalt ut av sin high-tech-verden og parkert i en praktisk talt middelalderverden. Jeg har ingen problemer med å se at det tar en del tid å justere holdninger. Hans "åh-herregud-hva-har-jeg-sagt"-meltdown bidrar til å underbygge det synet på personligheten hans.

 

En Gottfried-voiced Seymour hadde vært festlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...