Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

DS-remaken av Final Fantasy 3 kom ut på Steam for noen dager siden. Noen andre som også har benyttet seg av muligheten til et nytt forsøk på kanskje det vanskeligste spillet i serien? Jeg har lagt inn noen timer i NES-versjonen tidligere, men aldri kommet meg helt i gjennom. Nå skal jeg sette meg skikkelig inn i spillet og endelig få rundet det.

Lenke til kommentar

Dette er mitt første forsøk på remaken, kanskje er den lettere enn NES-originalen. Det er også i underkant av 15 år siden jeg spilte originalen sist og jeg var ikke like garvet den gang. Jeg har imidlertid lagt merke til at under Final Fantasy-maratonene til Tantalus (som jeg har postet om her flere ganger) er FF3 alltid et av de vanskeligste spillene å speedrunne (de har brukt remaken før, hørt snakk om at de skal bruke NES-versjonen i år), hovedsakelig fordi det er så fort gjort å dø i siste dungeon og siden det ikke er noen savepoints der så taper man masse tid hver gang det sjer. Det aller første maratonet deres ble avbrutt fordi spilleren ikke kom seg gjennom denne (heldigvis var det siste spill på programmet).

Lenke til kommentar

Ja kanskje hvis du skal speedrunne. Jeg tenkte bare på vanskelighetsgrad.

 

Men finnes det noe FF som er vanskeligere enn FF3? Man må grinde for å ha en sjans allerede i første dungeon og siste dungeon er lang, full av bosser og uten savepoints. Jeg har rundet alle FF i serien utenom 1 og 3, og vanskelighetsgraden har en brattere kurve her enn i noen av de andre. Kanskje FF2 er vanskeligere hvis man ikke utnytter svakhetene i levelling-systemet.

Lenke til kommentar

Endelig fått unnagjort FFX i HD-varianten. Alle disse øynene!

 

Nå: FFX-2.

Samme her, ble ferdig for en ukes tid siden. Gikk for Rikku og Auron sine Celestion Weapons, de andre prioriterte jeg ikke.

 

Har begynt på FF XIII, etter at det ble liggende halvspilt på hylla. Har begynt på nytt, men kjenner jeg irriterer meg litt over at kameraføringen alltid er litt for nærme når man beveger seg, noe som blir litt slitsomt i lengden.

 

Fornøyd med å ha kommet meg gjennom FF VII, FF IX og FF X HD siden i høst. Skal spille igjennom XIII nå, og så ta XII etter det. Så får vi se om det ikke blir VIII eller VI etter det.

 

Hva blir neste singleplayer FF-spill? FF XV?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...