Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hadde vært strålende om man kunne hatt japansk lydspor, men neida.

Bruk emulator. Jeg rundet FFX med japanske stemmer og engelske undertekster.

 

 

Jeg bruker PS2-emulator, visste ikke det var en versjon med japansk tale og engelsk subtitles. Men da mister jeg vel savene mine bleh. Gidder ikke spille 15 timer om igjen.

 

Hvilke emulatorer bruker dere? Jeg har ikke sett noe på PS2-emulering ennå da jeg har hørt det er enda mer knotete enn PS1-emulering, men jeg skulle likt å spille en del av de gamle PS2-spillene mine uten å måtte dra frem PS2en igjen, hvis det finnes noen emulatorer som fungerer noenlunde greit.

Lenke til kommentar

PCSX2 funker helt ypperlig. Har ikke truffet på noen spill som ikke virket i det hele tatt. Shadow of the Colossus gikk totalt sirup både lyd og bildemessig, desverre. God of War 2 og FF X har jeg ikke hatt problemer med.

 

Syns ikke det er knotete i det hele tatt, det inneholder grafikk og lyddrivere som konfigurerer seg selv, og du kan legge på diverse grafikkfiltre, men det er ikke nødvendig siden det meste er 3D-spill . Joypad er heller ikke noe problem, jeg bruker xbox360 pad med kabel.

 

Men om du får din PC til å spille PS2-plater aner jeg ikke. Jeg laster ned ISOer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fint å høre at den har sine egne drivere. PS1-emulatoren jeg bruker og som skal være den beste krever at man laster ned og installerer disse separat. Det fungerer bra med noen spill, mens andre spill krever en helt spesiell konfigurering for at ikke grafikken skal bli rar.

 

Jeg bruker også ISOer. Det er mer praktisk enn å dra frem den fysiske kopien hver gang jeg skal spille noe nytt.

Lenke til kommentar

Det er en seksjon for "hardware fixes" for enkelte spill man kan tikke av. Har ikke prøvd noen av de spillene så jeg vet ikke hvor bra det funker.

 

Grafikkinstillinger er ikke stort mere enn oppløsning og diverse grafikkfiltre for å blurre linjer og slikt. Men jeg syns det så ræva ut i FFX så jeg bruker ingen filtre. Alt er jo 3D uansett. Bare litt "jaggy" linjer. Men blur-effekt fikk jeg hodepine av.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg likte bedre hvordan man brukte job-systemet i FF5 enn i 3. I 5 lærer man ferdigheter fra hver enkelt jobb som man beholder når man bytter jobb, man blir dermed oppfordret til å bytte jobb flere ganger i løpet av spillet og shoppe egenskaper fra forskjellige jobber for å bygge et balansert lag. I 3 kan man helt fint bruke de samme jobbene fra begynnelse til slutt og i tillegg straffes man for å bytte jobb siden jobbene må levles på samme måte som karakterene for å bli sterke. Det betyr at jobbene man begynte med alltid vil være sterkere enn de nye med mindre man bruker timesvis på å grinde dem opp i level. Dette er spesielt irriterende fordi tre av jobbene jeg har mest lyst på ikke dukker opp før med den siste krystallen og før den tid ser jeg ingen grunn til å bytte jobber overhodet. Spekulerte litt i å gjøre Warrior til Viking eller Dragoon, men droppet det etter en helhetsvurdering av fordeler og bakdeler.

Lenke til kommentar

Åja? Uansett har man lite incentiv til å gjøre det med mindre man står fast og må prøve noe nytt. Mitt nåværende team med Monk/Black Mage/Red Mage/Warrior har klart brasene uten et eneste dødsfall så langt. Jeg har tilgang til Fire Crystal-jobbene, men ingen av dem frister særlig.

 

Vurderte som nevnt å gjøre Warrior til Viking eller Dragoon når jeg får Water Crystal, men med Viking er det først og fremst Provoke som er attraksjonen (for at han skal suge til seg mest mulig skade) og etter hva jeg har lest bommer den ofte med mindre man har veldig høy level, mens Warrior sin Advance er en garantert critical hit (vært det så langt i det minste), og Dragoon tilbringer store deler av kampen i himmelen, hvilket betyr at det er de gjenværende (og fysisk svakeste) karakterene som får all julingen - ikke bra. Warrior virker som det beste valget for en ren fysisk angriper gjennom hele spillet. Du har selvfølgelig Dark Knight, men der kommer problemet med at han skader seg selv.

 

Ellers er det nærmest en selvfølge at min Red Mage (som fungerer som healer) blir Devout og Black Mage blir Magus, slik at jeg får tilgang til de beste magiene. Monk blir Ninja, som etter hva jeg har lest er en skikkelig boss-killer pga. Throw og Shuriken.

Lenke til kommentar

Har aldri prøvd xenoblade. Tydeligvis verdt å prøve?

 

Jeg vil si beste JRPG til forrige generasjon.

 

Jeg spiller III nå, og irriterer meg over manglende save-muligheter i Eureka. Det stedet er stort! Døde nettopp, og mistet lysten til å spille 2 timer på nytt. :(

 

Kan så klart levle opp litt før jeg prøver på nytt, men det er ENDA kjedeligere.

 

Ja, det er et problem i lengre dungeons, spesielt mot slutten hvor det også er flere bosser du må gjennom. Jeg er tilhenger av en god utfordring, men jeg synes ikke det er noen god utfordring å måtte gå gjennom en hel dungeon på nytt fordi det er ett punkt som er vanskelig, for da må man også repetere alt det som ikke var vanskelig og det er mest av alt en tålmodighetsprøve.

 

Det jeg vanligvis gjør er at jeg går gjennom alle dungeons to ganger; første gangen går jeg bare inn for å hente skattene, så går jeg ut, healer og går inn igjen, men da bare rake veien til bossen. På den måten får man også grindet en del uten å stå på et sted og løpe i sirkel.

Lenke til kommentar

Begynner å bli ganske lei av random battle hver 5. meter i FF 10 også nå. Det er jo de samme 2-3 fiendene i samme formasjonen hver ENESTE gang. Og de er liksom tailormade for partyet mitt. En krever "piercing" (som auron har), en er flying (wakka) og en er vanlig/magic (lulu eller tidus). Hver 5. jævla meter på disse lineære stiene fra sted til sted. Uff.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut at man kan utnytte auto-save til sin egen fordel. Hvis man er sikker på at man kommer til å tape en kamp, så trykker man bare [Esc] og avslutter spillet. Når man starter opp igjen og velger continue, så starter men ved inngangen til det området man sist befant seg i.

Lenke til kommentar

Takk for tipset.

 

Ellers ser det ut til at Squeenix endelig har lansert spillet som fansen alltid har ønsket seg, nemlig en Final Fantasy VII-racer til iOS/Anroid!

 

http://www.hardcoregamer.com/2014/06/10/e3-2014-square-enix-now-openly-trolling-ffvii-fans-will-release-ffvii-g-bike-on-ios-and-android/88606/

 

Jeg kan ikke tenke meg et annet spillselskap som har et så stort sprik mellom hva de utvikler og hva fanbasen ønsker seg. Det er som om selskapet jobber i en boble. Da fansen gikk i fistel over slutten på Mass Effect 3 var Bioware kjapt ute med ekstramateriale; det var kanskje ikke alle som ble fornøyd da heller, men det viste i hvertfall at det er kommunikasjon, at informasjon flyter begge veier og det faktisk er en sammenheng mellom hva selskapet foretar og hvilke signaler de har mottatt fra forbrukerne.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fullførte FF3 i går kveld med et lag bestående av Warrior, Devout, Magus og Ninja, alle i level 60. Sluttbossen må være den vanskeligste jeg har vært borti i noe FF (med forbehold om at jeg ennå ikke har rundet FF1) og til tross for flere timer med å grinde Kum Kum i Crystal Tower for xp og penger til shurikens døde jeg faktisk en gang mot den/henne. Ble reddet av autosave-tipset til Skurupu der så takk for det, for hvis jeg måtte ha tatt hele Crystal Tower på nytt hadde jeg neppe plukket opp dette spillet på en stund.

 

Fun fact; i den originale NES-versjonen var det et save point i World of Darkness, men da de laget DS-remaken mente man at det gjorde slutten for lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Det er kanskje på tide å blåse litt liv i denne tråden igjen med FF15 på trappene.

 

Jeg synes spillet ser lovende ut. Å påpeke at grafikken er pen er overflødig, men gameplay-messig ser det også mer intenst og mindre passivt ut enn i FF13. Jeg synes det er spesielt interessant at måten man reiser på minner mer om GTA enn om noe tidligere FF.

 

 

Denne videoen samler opp det meste av trailer-materialet som er der ute, med en god blanding av gameplay og eksposisjon. Ikke fryktelig imponert over det engelske stemmeskuespillet, men det er ofte de mest følelsesladde øyeblikkene som er vanskeligst å spille troverdig, derfor har jeg et håp om at kvaliteten generelt er bedre enn hva vi ser i trailerne.

 

https://www.youtube.com/watch?v=6z9yUCQzfnA

 

Japansk trailer som viser noen andre sekvenser.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...