Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Krikkert: Ja for hvis det er ti år gammelt er det enormt mye vanskeligere å wrappe en spoiler tag rundt.

Jeg er sikker på du har sett alle filmer som er eldre enn ti år, lest alle bøker og spilt alle spill. Og det er fantastisk. Men noen av oss andre har kanskje ikke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at det er trist og leit og synd for deg at nyhetsverdien av noe har en "best før"-dato. Vil du at jeg skal sette spoiler rundt slutten på andre verdenskrig? (Hitler dør.) Hva med 11. september? (Tårnene tryner og fører til ti år med krig.) Irak? (De fant ingen MØV.) Hva med Kampen om tungtvannet på NRK?

 

Det finnes en grense for når noe er så gammelt at det er urimelig å forvente at andre skal beskytte deg. I løpet av ti år etter utgivelse forventer jeg faktisk at FF-fans har spilt spillene i serien. Nye fans som oppdaget serien først etter at spillene var eldre enn 10 år og som dermed er nye til serien regner jeg på samme måte med at holder seg unna tråder og foraer der spillene diskuteres, nettopp fordi de risikerer å møte spoilers.

 

Jeg har ikke sett alle filmer som er eldre enn ti år, ei heller lest alle bøker eller spilt alle spill. Men det er ikke konteksten her. Konteksten er at du surfer FF-tråden, og selv om det står "skjul spoilers" i tittelen betyr ikke det at alle er bevisst på det til enhver tid. Risikoen for spoilers er tilstedeværende.

 

Det blir som om jeg skulle vært aktiv på et Wheel of Time-forum, og så klaget fordi noen diskuterte events fra bok 8 når jeg bare er midt i bok 1. Siden jeg vil lese ferdig serien holder jeg meg unna fora dedikert til serien.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke personlig, det er som nevnt tidligere i emnetittelen. Hvis du var i en Fantasy-tråd kalt "Fantasy diskusjon - ingen spoilers" ville du ikke forventet spoilers fra WoT.

Hadde det vært en tråd kalt "WoT diskusjon" hadde man kunne forvente spoilers, da det er lite ellers.

Dette er ikke "ffx-diskusjon" og dermed helt innenfor rammene å ikke spoile.

 

Det var heller ingen klaging, bare en "Dude, wrap that"-påminnelse. Sånn siden det er greit å minimere spoilers så godt man får til, selv om de av og til dukker opp.

 

Det handler ikke om nyhetsverdi eller historie. Du ser forskjellen på andre verdenskrig og Memento, for eksempel? Ja, Memento er en del år gammel. Det betyr ikke at det er helt useless å spoilertagge hva som hender i den i en filmtråd, fordi Holy balls det tar ikke lang tid, og er totally shit dersom det faktisk spoiler filmen for noen, uansett om du skylder på uaktsomhet fra "offerets" side eller uaktsomhet fra spoilerens side.

 

Sybtes nå jeg. Men fuckit. Saken er over, reglene står i trådtittel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det var greit å ha akkurat den scenen der i spoiler, for den ganske sterk og jeg ser helst at man ikke tar noe av lufta ut av den. FFX er gammelt, men jeg setter desto mer pris på det når noen går tilbake for å oppleve et av de beste JRPGene på PS2 og vil ikke legge noen demper på opplevelsen.

 

Jeg er enig i at man som FF-fan ideelt sett har spilt gjennom alle spillene i hovedserien hvertfall en gang - det har i det minste alltid vært mitt mål. I praksis tror jeg at de færreste har gjort det, ikke minst fordi fansen er så oppstykket mellom hvilke FF de liker og ikke. Jeg har vært fan helt siden FF7 kom ut i 1997, men det er først de siste to årene at jeg har fått somlet meg til å faktisk fullføre FF1-3. Man kan også tenke seg at det stadig tilkommer nye FF-fans som kanskje ikke er mer enn 14-15 år gamle og ennå ikke har hatt mulighet til å spille gjennom de eldre spillene.

Endret av Spartapus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Å spille FF7 på nytt var såpass givende at jeg har gått i gang med en ny runde med FF9. Til forskjell fra FF7 har jeg faktisk bare spilt gjennom dette en gang tidligere. Jeg lurte egentlig på hvorfor jeg ikke hadde spilt gjennom dette flere ganger i og med spillet på mange måter er mer gjennomført enn FF7, men da jeg kom til Ice Cavern med den sinnssvake encounter raten så husket jeg hvorfor! Uansett, jeg lar ikke det stoppe meg.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...