Gå til innhold

Final Fantasy-religionens tråd - SKJUL SPOILERS!


Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?  

814 stemmer

  1. 1. Hvilket Final Fantasy-spill er din favoritt?

    • Final Fantasy (1987)
      39
    • Final Fantasy II (1988)
      4
    • Final Fantasy III (1990)
      11
    • Final Fantasy IV (1991)
      9
    • Final Fantasy V (1992)
      10
    • Final Fantasy VI (1994)
      41
    • Final Fantasy VII (1997)
      336
    • Final Fantasy VIII (1999)
      76
    • Final Fantasy IX (2000)
      92
    • Final Fantasy X (2001)
      131
    • Final Fantasy XI (2002/2004)
      19
    • Final Fantasy XII (2006)
      53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er alltid et stort spørsmål, men sjelden en prioritet hos utvikler. Selv om det finnes en hard kjerne av JRPG/anime-fans som vil spille med japansk tale, er nok dette en for liten gruppe til at S-E taper merkbart med penger på å droppe det. Jeg vil uansett gi de engelske stemmeskuespillerne en sjanse før jeg går for japansk, det var bare ikke fryktelig imponerende i trailerne. Merkelig i grunn, for FF12 hadde noe av det beste stemmeskuespillet jeg har hørt i noe spill. De kan dette, hvis de vil.

Lenke til kommentar

Aldri forstått helt dette ønske om japansk tale, med mindre man faktisk kan japansk. I spill som Yakuza og Shenmue er det jo bra for autentisitetens skyld, men i spill som FF... nja. Spesielt merkelig er det når folk som neppe kan mer enn noen få gloser japansk er helt overbevist om at det japanske skuespillet er så mye bedre. Da føler jeg det blir mest for å dekke over et dårlig engelsk stemmeskuespill med et språk man uansett har liten evne til å forstå noe særlig av.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Hvis det engelske stemmeskuespillet er så dårlig at det tar deg helt ut av opplevelsen er det bedre å høre på noe man ikke forstår. Jeg tror ikke det er tilfellet med FF15, men spesielt i eldre animer var det ofte et problem. Jeg tror det er hva som henger igjen hos mange som så på anime på 80- og tidlig 90-tall, selv om jeg også har sett en god del yngre som er rimelig opptatt av å ha japansk tale - uansett.

Lenke til kommentar

Girl: med andre ord syntes du det er bedre å se en japansk/spansk/etc film dubbet til norsk enn med original tale og tekst?

Noen liker jo det, for all del. Ikke helt min kopp te.

 

Tidus og Yuna er perfekte eksempler på det Sparta snakker om over..

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Enig. Jeg likte heller ikke karakteren, men jeg tror det er mer fordi stemmeskuespilleren tolket Tidus riktig og ikke fordi han gjorde en dårlig jobb. Jeg tror det er veldig mange som blander kortene her og sier de misliker Tidus pga. stemmeskuespilleren når problemet egentlig er at selve karakteren er skrevet som en mannlig utgave av en fjåsete strandblondine. Jeg tror ikke det går an å spille denne karakteren slik at han blir sympatisk.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker egentlig spillene fra før det ble stemmeskuespill. Liker bedre å lese tekst.

 

Enig, det gir mer frihet til å tolke karakterene selv. Når man hører en bestemt persons stemme legger det sterke føringer på hva vi tenker om karakteren. Litt som når man leser bøker som har bilder av karakterene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Om eg skal rangere de 3 dummeste/vanskeligste/blabla tingene en må gjøre ang Celestial weapons, der 1 er vanskeligst så blir det..

 

1: Lightning dodge, mye fordi fallhøyden er så stor om du driter deg ut.

2: Chocobo Catcher, ikke vanskelig i den forstand, men tidkrevende...

3: Butterfly minigame, gruet meg til denne men fikk den unnagjort på 15min igår kveld.

 

Så nå har eg alt til alle våpen, bortsett fra Jupiter Sigil til Wakka, men den er eg 9 Blitzball kamper unna å få...

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Spiller igjennom X-2 for øyeblikket, bare kommet til chapter 2 men virker i grunn ganske gøy så langt.

Husker jeg virkelig hatet spillet når det kom ut fordi jeg ville ha mer av combaten fra X og fikk noe helt forfedelige japanske dansegreier (spilte ikke mer enn 15-20 min uti).
Angrer på at jeg ikke ga det en sjanse nå gitt. Blitt litt mer moden og åpen når det kommer til slikt enn jeg var når jeg var 16 gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...