Gå til innhold

PlayStation 3 endelig avduket (PS3)


Anbefalte innlegg

Verken Sony eller Microsoft har gitt detaljert informasjon om prosessorene, hverken CPU eller GPU, og ingen av dem har enda latt noen uavhengige titte på teknologien. Det vi vet hittil er pr-snakk fra markedsavdelingene, samt litt informasjon om Cell som Sony selv har sagt. Ingenting av dette er på noen som helst måte nok til å trekke en konklusjon om ytelsen på. Til de (dvs Macfan) som prøver å late som om de kan noe om Power-designet: dere vet jo ikke noe om prosessoren som befinner seg i maskinen. Det eneste MS har sagt, er at det er en Custom IBM Power CPU med tre kjerner. Hvis dere på død og liv skal synse, så i hvert fall gjør det klart at dette er synsing dratt ut av deres egen fantasi, i stedet for å late som om dere har kunnskap om noe dere ikke har.

 

Oj, ble litt surt dette, var ikke meningen, ble bare litt irritert på alle som har uttalt seg så skråsikkert.

Jeg er enig, vi har kun PR-snakk å basere oss på, men det sier ihvertfall litt, så vi kan jo spekulere litt om ytelsen, det er bare gøy. Det som er mindre gøy er alle de latterlige "ps3 knuser xbox360" og liknende innleggene her. Personlig ser jeg GPU-ytelsen som mest spennde, konsoller har ofte vært bra på det ved lanseringsdatoen, mens jeg har mindre tro på at CPUen kan være i samme ytelsessegment som i en PC (untatt på spesialiserte oppgaver).

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Verken Sony eller Microsoft har gitt detaljert informasjon om prosessorene, hverken CPU eller GPU, og ingen av dem har enda latt noen uavhengige titte på teknologien. Det vi vet hittil er pr-snakk fra markedsavdelingene, samt litt informasjon om Cell som Sony selv har sagt. Ingenting av dette er på noen som helst måte nok til å trekke en konklusjon om ytelsen på. Til de (dvs Macfan) som prøver å late som om de kan noe om Power-designet: dere vet jo ikke noe om prosessoren som befinner seg i maskinen. Det eneste MS har sagt, er at det er en Custom IBM Power CPU med tre kjerner. Hvis dere på død og liv skal synse, så i hvert fall gjør det klart at dette er synsing dratt ut av deres egen fantasi, i stedet for å late som om dere har kunnskap om noe dere ikke har.

 

Oj, ble litt surt dette, var ikke meningen, ble bare litt irritert på alle som har uttalt seg så skråsikkert.

Warning CPU ONLY

 

Hva vet du om det egentlig?

 

Vel om du hadde giddet å følge med i timen så ville du vist litt om dette:

 

Waternoose

Rivina project

SMT

VMX-128

STI (den vil alle forstå)

 

Det er flere ting vi kan implimentere som fakta siden de alle er Power baserte CPUer. Hvordan minne blir håndtert og mye mye annet. At de er 2 ways- issue er allmenkunskap. Det sa MS. Om du kan forklare hvordan dette ikke sier grovt sett det meste om hvordan den vil yte i forhold til andre CPUer, som er svært like bortsett fra høyere issues, så er du velkomen til å innformere oss. At IPC blir høyere er jo ikke akkurat sansynelig.

 

Vi kan implimentere det vi vet fra Rivina over til PPE det er de samme folkene som lagde begge brikkene. IBM har sakt at Rivina er faren til de komende prossesoren i de neste gamekonsolene. Du har sikkert ikke fått med deg at det er noen ting som går igjen i PS3, GC R og x- box det er PPE . I GC R og PS 3 så er det Cell som er en PPE kjerne og noen SPE kjerner. SPE er komme i seinere tid og er en del av en Cell prossesor. PPE kjernern aka forbedret Rivina.

 

Og at siden den eneste SMT støttete prossesoren i hele power serien er power 5, tør jeg og påstå at den har det fra power 5. Den syke bandwidth, er også kjent altså så har de sakt litt er enn at det er en uspesefisert/ ny Power fam CPU. Tror du bør lese litt på www.how-stuff-works.com hvis du ikke er helt tipp topp på det område.

 

 

VMX-128, er det største mysteriet. 128 vector unit per core er nasty mye, men det er ikke så lett å programmere programmer for å ta i bruk det, trenger mye opptimalisering for at det skal gi effektiv ytelsesøkning.Hvordan de klarte å få den opp fra 32 register er et enda større mysterie. Der jeg er helt tom.

 

Med det vi vet nå kan ytelsen helt fint samenlignes. Siden det er så store CPU forskjeller at PS 3 uansett vi være den kraftigste til det bruket det er snakk om.

 

Jeg har flere kilder du ikke har, så tror du bør stoppe å skrive ting du ikke har dekning for å si. Jeg bryr meg ræva om hvem sin konsole er beste på CPU ting, jeg kommer neppe til å kjøpe en anyhow. Graffik kortet, har MYE mer å si. Det er også interesangt å se på lydkortene på de. PS3 har jo en løsning som er helt ny. Tror ikke at x-Box eller PS3 vil være treig de neste årene. Begge to yter bedre enn det jeg kan tenke meg noe spill vil trenge på lang tid. Tilkoblingene er også viktige. Hvis folk velger etter CPUen så velger de nok feil.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Jeg har flere kilder du ikke har, så tror du bør stoppe å skrive ting du ikke har dekning for å si. Jeg bryr meg ræva om hvem sin konsole er beste på CPU ting

Noen bør slutte å lese så mye på rykte-forumer. Du vet at det aller meste som skrives der, bare er dårlig synsing, ikke sant?

Vi kan implimentere det vi vet fra Rivina over til PPE det er de samme folkene som lagde begge brikkene.

Værsegod, implementer og spekuler i vei, poenget er bare at du gjør det klart at det er spekulasjon du bedriver, istedenfor en veldig skråsikker tone. Når flere uavhengige artikler og tester kommer, så blir sikkerheten større.

 

Og, tråkket jeg deg på en øm tå? Hvorfor så sint?

Lenke til kommentar

Mener å ha hørt om fremtidige spill som skal støtte ekstra "fysikk" prosessorer på ekspansjonskort til PC, for å avlaste CPU.

 

Så det er jo mulig at kravet til prossesorkraft vil øke raskere enn kravet til grafikkort, for å kunne kjøre spill med maks innstillinger på fysikk.

 

 

EDIT- Fant litt om det : Fysikk-CPU for mer realistiske spill

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
Kommer definitivt til å kjøpe begge. Hvorfor ikke. Begge har bra grafikk, begge kommer til å få noen eksklusive titler. Skal man få med seg alt må man ha PC, Xbox 360 og PS3.

ENIG!!! Skal man skumme fløten av det spillmakerne gir oss må man helgardere!

 

Hvem bryr seg det døyt om hvordan en spillkonsoll SER ut? Det er jo hvor fete spillopplevelser du kan få med den som betyr noe..eneste designproblemet jeg fikk øye på var den banan-paden som ikke så helt comfy ut å holde i.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

He he, samme leksa som alltid når noe nytt lanseres. To leire som etter beste evne prøver å finne negative ting om hverandre :D Samtidig kritiseres det at det er kommet nye design og nye kontrollere til disse boksene (håper det går å bruke den gamle) sutre sutre :) .

Alt dette lenge før noen av dere overhode har sett sakene i virkeligheten og langt mindre har prøvd dem. Så kommer tiden da dere kjøper disse og etter kort tids bruk finner dere ut at dette var jo KONGE og da er det rene hallelujastemningen over hvor bra det var :hmm:

Dette er nemmelig et kjent fenomen med det meste av nye ting som kommer og skiller seg vesentlig fra det vi er vant til, men når det nye har vært tilgjengelig en stund er det få/ingen som kan tenke seg å gå tilbake til det gamle :whistle::whistle:

Jeg tar ikke standpunkt til noen av disse da det kun er noen bilder på nettet enda og jeg verken har sett eller prøvd noen av dem, men jeg er temmelig overbevist om at uansett hvilken dere går for vil dere bli fornøyde .

Så istedenfor å krangle om utseende prøv heller å diskutere de forskjellige mulighetene disse gir, blir mer konstuktivt det :D

Lenke til kommentar

Jeg har bare en uttalelse her, det virker jo som mesteparten her er små drittunger jo utifra innlegg, skjerp dere da.

 

Men som en tidligere sa, ikke alltid den med råeste tall på papiret som vinner. bare se på f.eks DDR ram mot RD ram for noen år siden. DDR ble valgt framfor pga pris og tilgjengelighet. Så jeg vil tro at prisingen vil være en stor avgjørende faktor her. ilag med spillutvalg o.l.

Lenke til kommentar
Kommer definitivt til å kjøpe begge. Hvorfor ikke. Begge har bra grafikk, begge kommer til å få noen eksklusive titler. Skal man få med seg alt må man ha PC, Xbox 360 og PS3.

ENIG!!! Skal man skumme fløten av det spillmakerne gir oss må man helgardere!

Er det flere enn meg som ser at mangel på en felles standarisering fører til at vi loppes mer penger? Er det ingen som irriterer seg en smule over det?

Lenke til kommentar
Kommer definitivt til å kjøpe begge. Hvorfor ikke. Begge har bra grafikk, begge kommer til å få noen eksklusive titler. Skal man få med seg alt må man ha PC, Xbox 360 og PS3.

ENIG!!! Skal man skumme fløten av det spillmakerne gir oss må man helgardere!

Er det flere enn meg som ser at mangel på en felles standarisering fører til at vi loppes mer penger? Er det ingen som irriterer seg en smule over det?

Ja, jeg har ogå tenkt på det. Vi trenger en DVD-spiller for å se alle filmer som blir gitt ut, en CD-spiller for å spille av all musikk og en TV for å se alle TV-kanaler, men skal man få spilt alle konsollspill må man pinadø ha PS2, Gamecube, Xbox og Dreamcast. En felles krysskompatibel standard hadde vært det beste...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

jeg la merke til på den "ducks tech" demoen når de "spiller" real-time, så bruker de en kontroll som minner merkverdig om den gamle ps2 kontrollere, ihvertfall ikke den nye! kanskje det er økt håp om bakoverkompabilitet eller aller helst at det går ann å kjøpe disse som ekstrautstyr :=)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

En ting som jeg synes virker ganske sikkert er etter å ha sett ps3 visningen på 1 time og 50 minutter så lurer jeg på hvor lenge det egentlig vil ta for PC for ta igjen disse kvalitetene på spill...

Eller bekymrer jeg meg over noe lite nå?

Det virker som for meg hvis en ps3 kan ha så mange funkjoner så begynner det å nærme seg jævlig til mesteparten av funksjonene på en pc..

Noe som iogiseg er bra, men hva tror dere er fremtiden til pc/ps3 egentlig? :hmm:

Lenke til kommentar

Syntes denne utviklingen er skummel, hvertfall for PC fronten om den ikke gjør noe ganske snart, jeg kunne tenkt meg en bærbar maskin med kraft til å kjøre det heftigeste, men når dette kommer, og som er veldig veldig lite bærbart, da kan det bli vansklig.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
En ting som jeg synes virker ganske sikkert er etter å ha sett ps3 visningen på 1 time og 50 minutter så lurer jeg på hvor lenge det egentlig vil ta for PC for ta igjen disse kvalitetene på spill...

Eller bekymrer jeg meg over noe lite nå?

Det virker som for meg hvis en ps3 kan ha så mange funkjoner så begynner det å nærme seg jævlig til mesteparten av funksjonene på en pc..

Noe som iogiseg er bra, men hva tror dere er fremtiden til pc/ps3 egentlig? :hmm:

Det har jo vært spådd i maaange år at pcens dager som spillmaskin er over. Det har ikek skjedd ennå, og jeg tror ikke det skjer nå, og selv da, så har du jo ca 1000 ting du kan gjøre med en pc, som du ikek akn gjøre med en PS3. Men det har jo også vært spådd leeenge at vi kommer til å få fler spesialiserte enheter, og ikke en multifunksjonel pc, kanskje er det også tilfelle, men det vil nok uansett ta endel tid.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Når jeg tenker meg om, hva slags hindringer er det for å overføre den teknologien som er brukt på ps3 til pc? Nvidia vil jeg tro arbeide videre med denne nye teknologien og overføre den til pc..Med mindre sony har sikra seg eneretten til hele opplegget.. Noe som jeg ikke tror er sannsynelig med tanke på hvor mye penger det ligger i en spilledata markedsgruppe..eller? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Når jeg tenker meg om, hva slags hindringer er det for å overføre den teknologien som er brukt på ps3 til pc? Nvidia vil jeg tro arbeide videre med denne nye teknologien og overføre den til pc..Med mindre sony har sikra seg eneretten til hele opplegget.. Noe som jeg ikke tror er sannsynelig med tanke på hvor mye penger det ligger i en spilledata markedsgruppe..eller? :dontgetit:

GPU-teknologien kommer vel i stor grad til pc også, slik som med den orginale xboxen (evt de stjal fra PC til xbox, sprøs hvordan du ser det). Men CPUen er antakelig for spesialisert til å brukes som en generell CPU.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kommer definitivt til å kjøpe begge. Hvorfor ikke. Begge har bra grafikk, begge kommer til å få noen eksklusive titler. Skal man få med seg alt må man ha PC, Xbox 360 og PS3.

ENIG!!! Skal man skumme fløten av det spillmakerne gir oss må man helgardere!

Er det flere enn meg som ser at mangel på en felles standarisering fører til at vi loppes mer penger? Er det ingen som irriterer seg en smule over det?

Jovist er det irriterende,men slik har det desverre vært og kommer nok fortsatt til å bli. Hvem husker ikke tilbake (de som er gamle nok) til da de første videospillerne kom, da florerte 3 eller var det 4 forskjellige formater på markede og desverre var det langt fra det beste som gikk seirende ut til sist :hmm:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...