Gå til innhold

PlayStation 3 endelig avduket (PS3)


Anbefalte innlegg

Det var en skikkelig rå konsoll, ingen tvil om det. Masse teoretiske tall om hvor kraftig den er osv osv.

 

Men jeg går nok for Xbox 360 fortsatt...håper virkelig at det blir mulig å modde den på samme plan som xbox er i dag :D Samtidig så kommer den et halvt år tidligere!

 

Ligna litt på en brødrister...men det er vel tidenes råeste også :)

Dety er det jeg syns er så dumt med dere xbox tilhengere, dere liker ikke selve konsollen, men modinga, dessuten tror jeg microsoft har jobbbet med at den ikke skal modes denne gangen...

Jeg liker konsollen! Faen er du dum eller? Men jeg liker også muligheten med modding. MS har jobbet med at den ikke skal moddes er det dummeste jeg har hørt.. Det vil alltids kunne moddes og kopieres. :p

 

Bare hold deg til brødboksen du og banan kontrollene! :whistle:

JA, jeg har faktisk tenkt det

PS3 :w00t:

Endret av zokra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det nokon grunn til at ikkje ps3 skal kunne moddes på lik linje med xbox360? Så vidt eg kan sjå frå spesifikasjonar, virker ps3 vel så attraktiv som multimedia-maskin, med moglegheitar for to skjermar, høgare oppløysing ol. Har sjølv xbox modda no, og den er rett og slett genial, men fordelen der var vel at den var såpass lik ein pc (kjent arkitektur, lett å bytte delar) og kom med innebygd hdd.

 

Når det gjeld kva for ein som er best, ser det ut som sony har trekt det lengste strået når det gjeld ytelse. Trur likevel, som med førre generasjon, at slaget vert avgjort på kvaliteten på spela. Begge har ytelse så det held.

Lenke til kommentar

Blir spennede å se på ytelsen ja, trailerene ser jo imponerende ut. Blir også interessant å se om grafikkytelsen virkelig er kraftigere enn 2*6800 ultra over hele fjøla, ikke bare på noen ting.

 

Det som kanskje er mest interessant er at konsoller faktisk får levelig oppløsning i denne genrasjonen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Altså jeg ser MANGE som driver å klager over designet til PS3 men kan egentlig ikke skjønne hvorfor? For meg kan en konsoll like gjerne være trafostasjon med noen ledninger så lenge hardwaren er overlegen. Når ble konsollyndlinger valgt på bakgrunn av overfladisk utseende ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det er godt å vite at så mange her på forumet har nok informasjon og kunnskaper om Xbox 360 og PS3 til å kunne uttale seg om hvilken konsoll som kan KNUSE den andre, eg kjem definitivt til å basere eit kjøp på desse uttalelsane. :roll:

 

Designmessig synest eg begge er greie. PS3 er litt for rund, ville hatt den meir rektangelforma, mens Xbox ser litt billig ut, som ein eldre VHS-spelar.

 

Videoane og bildene er utan tvil imponerande og det kjem til å bli artig å følge krigen.

 

Kontrollen ser litt merkelig ut, men det gjer eg ei lang banan i, det er korleis kontrollen er i bruk som betyr noko. Når det er sagt så ser ikkje Xbox 360 sin kontroll litt merkelig ut òg.

 

Som eg har uttalt før, spesifikasjonane tar eg med ei klype salt. PS2 har 300MHz CPU og Xbox har 733, altså meir enn dobbelt så stor, men alle her har vel erfart at PS3 og Xbox ikkje er så forskjellige som spesifikasjonane tilseier.

 

Om folk vel å kjøpe Xbox 360 eller PS3 på eit grunnlag av design eller spesifikasjonar så kan dei ha det så godt. Favorisering gjer ein blind.

 

Til alle bedrevitarar: :wallbash::wallbash:

Endret av zeph
Lenke til kommentar
PS3 ser jo rett og slett for jævlig ut!! Hvorfor kan dem ikke lage noe i standard rack størrelse så den passer inn i stereo-stabelen? Nå ser den jo ut som noe som kommer rett fra en designsjappe for vestkanthomser.

Hvis du selv ikke er en designervestkanthomse så bryr du deg vel ikke om designet..? :p For noe med rå ytelse er det alltid plass under, over, bak, ved siden av TVen - xbox360 eller PS3.

Lenke til kommentar

ok har lest alle postene om klaging og ALT. herregud hvorfor klager dere om degsinet PUTT et pledd eller håndkle over cosnsolen da.

 

PS3 blir jo best alle ser jo og leser det

 

BTW: de bildene fra killzone er ingame. det blir ingame på slutten av traileren og når du ser hovedperson skyter.

Lenke til kommentar
nå har jeg ikke sett over resten av spesifikasjonenen annet enn i denne artikkelen, men jeg vil da si at å dobble den allerede sinnsyke CPU kraften til xbox 360 er å knuse den på akkurat det feltet

Doble kraften til Xbox? Jeg tror man skal være forsiktig med å sammenligne de to konsollene direkte uten å ha veldig god greie på hva man snakker om. Hvis du derimot har god oversikt, så må du gjerne utdype. :-)

Dette er jo elementer kunskap i CPU, i X-Boxen er det en PPE Prossesor. Det er en av tre familier i Power serien. Det finnes Power , PPC og PPE.

 

En PPE prosessor har bare 2-way issue, mens eks en PPC970 har 4-5 way issue. Det vil si at en PPE som er i x-box gjør mindre enn 50% per klokkeslag enn det PPC970 gjør. Den syke 22-25 GB/sec of memory bandwidth er uretferdig å samenligne med en PC sin memory bandwidth siden PC har eks Vram til skjermkort, mens spillkonsoler bare bruker hovedminnet.

 

En PPE prosesor er gode på floatingpoints og noen andre ting. Men er nasty dårlig med alt annet. Så til den alminelige PC bruker så er ikke den så god, det vil kreve sykt optimalisering for å ta i bruk SMT. Det er høyt sansynelig at denne PPE prossesoren har noe fra Power 5 det er SMT og strømsparingen fra den.

 

Altivec er det mest interesange med denne saken, det er ikke sakt mye om det.

 

Mer over til X-box vs PS 3:

i Xbox så er det 3 kjerner på 3,2Ghz

i PS 3 så er det slik at det er 1 PPE og 8 SPEs. Altså 9 kjerner som kjerne per kjerne på papiert skal være like i nærheten av lik regnekraft som i x-boxen.

 

Så x-boxen vil se ut som en lada i forold til PS 3 som er en ferari.

 

Dette lærer jo vi på barneskolen.

 

Men regnekraft på floatingpoints sier bare noe om regnekraften. Ikke om hvor god den er. Det er ikke førstegangen at de med dårligst teknologi vinner.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
BTW: de bildene fra killzone er ingame. det blir ingame på slutten av traileren og når du ser hovedperson skyter.

Sikkert derfor de sa: ''this is what the next installment of killzone could look like on ps3''...

 

No way at det der er ingame; med et mulig unntak for slutten når alt blir litt mer spillaktig.

Lenke til kommentar

Diskusjoner der to produkter blir sammenlignet, i dette tilfellet XBOX 360 vs PS3, har ofte en tendens til å ende på jordet.

 

Jeg synest at både XBOX 360 og PS3 ser spennende ut, men jeg har aldri vært en konsoll-fan, så jeg kjøper ikke før jeg er overbevist. Jeg ser frem til spilltester!

 

Er det fire personer som kan spille på en gang med denne?

Lenke til kommentar
xbox 360 er favoritten i mine øyner, helt klart.. Med tanke på HD og chip muligheter... Og jeg tviler på at ps3 kommer til levere noe bedre grafikk..

Men smak å behag.

du les dette da! Din "#¤#¤""#¤"#¤ dust

 

 

Skjermkortet heter RSX, og baserer seg på Nvidias nyeste teknologi. Kortet har mer enn 300 millioner transistorer, og er laget med 90 nanometer-teknologi. Det har 512 Mb minne og imponerende ytelse. Kortet skal visstnok være raskere enn to GeForce 6800 Ultrakort, noe som i dag ville kostet over 10.000 kroner, om du skulle kjøpt det til datamaskinen.

 

Playstation 3 er dermed klargjort for høydefinisjons-TV av typen 1080 P-oppløsningen.

Lenke til kommentar

Dette er spørsmålet som MÅ komme før eller senere:

 

Hva skal man egentlig med en 7-kjerners 3,2 ghz cpu og en gpu som visstnok skal yte dobbelt så bra som Nvidia 6800 ultra i SLI?

 

Når målgruppen til denne maskina har brukt alle konfirmasjonspengene på konsollen tror jeg kassa er ganske skrapt, og den kommer til å kobles på mor og fars 12 år gamle 28" Philips-TV.

 

Greit at man trenger bedre gpu og prosessorkraft for å gi god grafikk når HDTV gjør sitt inntog i de tusen hjem, men det er ennå mange år til dette er en realitet.

 

Til slutt et lite regnestykke:

 

1 Stk PS3-konsoll, ca 8000,-

1 Stk 42" Plasma/LCD HDTV = 35000,-

1 Stk Surround-forsterker som rettferdiggjør de øvrige = 7000,-

5 Stk Høyttalere av god kvalitet = minimum 10.000,-

Spill, kontrollere osv = 3000,-

 

TOTALT: 63000,- må man altså ut med for å utnytte denne konsollens potensiale.

 

Dette er selvfølgelig satt svært på spissen, men jeg synes både microsoft og sony, har mistet gangsynet i lanseringen av sine siste overkill-konsoller, og det synes viktigere å knuse konkurrenten enn å gi forbrukerne en god konsoll til en levelig pris.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...