Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har erfaring med leker fra Wltoys?

 

En nabo har kjøpt en A959 1/18, som går som en kule i forhold til størrelsen. Jeg har bestilt en A979 fra eBay (ca. 500,- ) og ser flere på youtube bytter ut ECS og servo. Noen som vet om servoen som følger med er for svak? Kan batteriet som følger med lades med vanlige RC-ladere (orion et eller annet). 

Hvorfor bytter man ut ECS? 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min annonse ligger ute til 7.000,- på en pakke med deler som koster 12.000,- nytt. Det er ikke engang brukt.

 

Jeg tror mange av oss har solgt RC til langt under komfortgrensen. Solgte nylig et helikopter med deler til en verdi av 6000 kr til 1200 + frakt. Det er bare ett av flere eksempler :/

Lenke til kommentar

Derfor ingen lukter på heliet jeg har liggende både på facebook grupper og finn.

Får jeg ikke solgt det plukker jeg ut elektronikken og selger det som barebone kit til skampris for ingen får elektronikk for tusenvis av kroner om de tror det.

Et helikit jeg ikke har bruk for er et mindre tap.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med leker fra Wltoys?

 

En nabo har kjøpt en A959 1/18, som går som en kule i forhold til størrelsen. Jeg har bestilt en A979 fra eBay (ca. 500,- ) og ser flere på youtube bytter ut ECS og servo. Noen som vet om servoen som følger med er for svak? Kan batteriet som følger med lades med vanlige RC-ladere (orion et eller annet). 

Hvorfor bytter man ut ECS? 

 

Jepp. Anbefales. Får ikke mer bil for pengene.. 

Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaring med leker fra Wltoys?

 

En nabo har kjøpt en A959 1/18, som går som en kule i forhold til størrelsen. Jeg har bestilt en A979 fra eBay (ca. 500,- ) og ser flere på youtube bytter ut ECS og servo. Noen som vet om servoen som følger med er for svak? Kan batteriet som følger med lades med vanlige RC-ladere (orion et eller annet). 

Hvorfor bytter man ut ECS? 

 

Jepp. Anbefales. Får ikke mer bil for pengene.. 

 

 

Bra tips. Tror jeg skaffer meg en slik. Har lenge vurdert HPI Mini Recon, men jeg synes den har litt stiv pris.

Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaring med leker fra Wltoys?

 

En nabo har kjøpt en A959 1/18, som går som en kule i forhold til størrelsen. Jeg har bestilt en A979 fra eBay (ca. 500,- ) og ser flere på youtube bytter ut ECS og servo. Noen som vet om servoen som følger med er for svak? Kan batteriet som følger med lades med vanlige RC-ladere (orion et eller annet).

Hvorfor bytter man ut ECS?

Jepp. Anbefales. Får ikke mer bil for pengene..
Har 2stk A979 selv, veldig gøye biler og god deletilgang fra Kina(=fraktfritt). Endret av toth
Lenke til kommentar

Usikker på om dette er riktig sted å spørre.. men.. Guttungen fikk en Range Rover av foreldrene mine til jul.
Dette er en sånn barnebil han kan sitte i og kjøre selv.. samt at den kan fjernstyres..
Men.. Den kjører på 27Mhz, noe som tilsier veldig kort rekkevidde på fjernkontrollen.. 
Lurer derfor på om det kan være mulig å bygge om til 2.4GHz?

Har tilgang på en Taranis Q X7 og en Turnigy XR9, begge disse er med 2.4GHz FRSky sendere.. Og det er også mulig å bytte sender.
Taranisen har dette innebygget, + mulighet for ekstern sender samtidig.

 

Lurer på om noen kan ha vært inne på samme tanke og evt også prøvd?

Vet jeg må ha en FRSky mottaker, men det er nå vel ganske lett å få tak i, men resten av jobben som blir problemet.
Har grei kunnskap om både strøm og lodding.. Men det er også mye jeg overhodet ikke har peiling på :p

 

 

Bilen det er snakk om er denne: http://www.jula.no/catalog/fritid/fritidsaktiviteter/elektriske-og-trabiler/elektriske-barnebiler/elektrisk-bil-327010/

Lenke til kommentar

Skal se om jeg får gjort det en dag.

Vært inne på tanken om å sette inn et ekstra batteri for litt lengre kjøretid.

Og evt også en Bluetooth mottaker for å kunne trådløst spille av musikk.

Vet disse mottakerene har dårlig rekkevidde.. men bedre enn å ha mobilen liggende å slenge i bilen ?

 

Rekkevidden på fjernkontrollen er vel maks et par meter sånn som den er nå. Går man foran eller bak bilen så stopper den, eller begynner å hakke ? går man på sida så går det ganske greit.

Lenke til kommentar

Et ekstra batteri er nok det enkleste. Tipper de bruker en standard-plugg som du får kjøpt løst og kan koble til et større batteri.

Husker ikke helt hva det var som satt i den, men var et sånt lite 12V batteri, får det garantert på biltema :p

Men husker ikke helt hvordan det var koblet til, men mener å huske det skulle være plass nok til 1 batteri til.

Men spørs jo litt hvordan ladekretsen takler det.. Er kun en liten lader som følger med.

Men tipper det bare vil ta en del lengre tid å lade den.

Alternativet er jo å sette inn hurtigkobling for en større lader :)

Lenke til kommentar

Jeg har lekt litt med tanken om å 3D printe et fly, da det fulgte med en fin modell i softwaren til printeren, og at man kan få kjøpt filer til en grei penge.

 

Spørsmålet er da om det finnes en grei radio som ikke koster alt for mye? Tenker bare for å prøve om dette er noe å forsette med. Hvor heftig sak trenger man til et fly?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...