Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner, takk!

 

Når det gjelder det med "for hardt." Har lest at ikke man skal lade for raskt men samtidig har jeg lest brukere på RC forum at rask lading av NiMh gir de et ekstra kick når de settes i bruk. Hva som faktisk er reelt aner jeg ikke. Men jo tregere lading jo lengre batterilevetid er det(fakta eller ikke?).

 

Ladet forøvrig 2400mAh batteriet mitt på 1.4A bare for å teste. Batteriet ble varmt. Betyr ikke det at jeg ladet den for raskt?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Batteriene blir alltid varme. Spesielt helt på slutten. NiCd er også ganske robuste.

 

Og det er alltid heldigere å lade på mindre enn anbefalt mtp. levetid. Dette gjelder alle batterier.

 

The charge rate for a NiCad is right between 1.2 V and 1.45 V per cell. When charging NiCad batteries, a charge rate of c/10 (10% of capacity) is normally used, with the exceptions being speed chargers, which charge at either c/1 (100% capacity) or c/2 (50% capacity).[/size]

 

-[/size]See more at: https://www.batterystuff.com/kb/articles/battery-articles/what-the-heck-is-a-nicd-battery.html#sthash.aELbZLjE.dpuf[/size]

Merk at det er forskjell på NiMh og NiCd.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Startet opp bensinmotoren min på en god stund.

 

Startet faktisk uten problemer. Men har et rart problem. Vet ikke hva det kommer av, så jeg filmet og lastet opp på YT så dere kan se:

 

 

Justerte på hsn nålen men det har ingen effekt på den "nappingen." Hva kan det være?

 

Edit: Overraskende at jeg ikke kunne se noe eksos komme ut. Bare lukta.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Kjøpte ny tennplugg og skulle prøve. Men da måtte det dukke opp et nytt problem. Den stålkabelen som er surret inne i startsnoren som gjør at snora går tilbake, røk på festet. Så tok den fra hveranfre og skulle prøve å bøye til en ny "krok" for å feste den igjen inni der, og da spratt hele den spente kabelen ut. La fra meg det og gikk opp i stuen og la bilen ut for salg. Dette gidder jeg ikke.

 

Denne large scale bilen min er bare et helvete. Alltid et problem. Er det slik med de andre large scale biler som Baja? Min er en ja vettafaen kopi av FG.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Ja, tenkte det - derfor jeg spurte. Anyways...

 

...det minner meg om. Jeg må få solgt bilen min, som jeg ikke bruker.

Da har jeg lagt ut bilen min for salg. Får håpe jeg får igjen litt av utleggene jeg har hatt på den! :)

 

 

 

 

...det minner meg om. Jeg må få solgt bilen min, som jeg ikke bruker.

 

hvilken da

 

Jeg har en Schumacher-buggy med elektronikk og alt man trenger for å kjøre, som ikke er bygget helt ferdig. Mangler å sette inn elektronikk, lime dekkene og lakke karosseriet bare.

 

http://www.racing-cars.com/pp/Car_Showroom/CAT_K2.html

 

Lenke til kommentar

Da har jeg lagt ut bilen min for salg. Får håpe jeg får igjen litt av utleggene jeg har hatt på den! :)

Ikke for å la det regne på bryllupsdagen din men RC bruktmarkedet er elendig betalt.

Har et heli ute for salg og det eneste jeg har fått er et par tomler opp på facebook og det selv med mye ekstra stasj og til under 1/3 del av nypris.

Folk vil ikke betale noe særlig for brukt utstyr her i landet.

Lenke til kommentar

Solgte nylig en Flame wheel f450 basert quad jeg kjøpte med johanf for noen år siden, tror den lå ute i 2 uker før jeg fikk napp. Selve salget gikk greit for seg, værre var det når han som kjøpte den ikke hadde peiling på noe og laget svært mye oppstyr over at dronen ikke fungerte da han ikke var istand til å programere radioen som jeg solgte med å spesifiserte at ikke var forhåndsprogrammert i anonsen og over meldinger til han. Endte med at jeg la alt for mye energi i å gi han ett svar på hvordan han gjorde det med linker hit og dit til videoer og RC forum som forklarte fremgangsmåte, fikk aldri noe svar på meldingen og betalingen gjennom finns betalingstjeneste godkjente han ikke før ukene gikk ut og pengene automatisk ble overført til meg.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...