Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg må tilbake til WLtoys-bilen jeg kjøpte. Jeg ser på min eldre bil, så har jeg en T-plugg, mens på WLtoys-bilen så er det en mindre, såkalt "JTS"-plugg. I tillegg lader WLToys-batteriet over hva jeg har lært er balanse-plugg. Er det noen som har satt seg inn i dette og kan forklare kort hva som egentlig har skjedd her de siste 10 årene? Laderen som følger med WLToys-bilen har kun plugg til lading over balanseporten.

 

Har forøvrig bestilt en bil til, slik at jeg og ungen kan kjøre samtidig og "mot hverandre". Siden bilen er i helplast og veldig lett, skal det mer til enn jeg trodde å ødelegge den.

Lenke til kommentar

Det er fordi den har LiPo-batteri at den lader med balanseplugg, det er ikke like trygt å lade lipo med direkte strøm fra vegg til batteri.

 

Vær obs på at plastdeler for hjuloppheng og styring spesielt definitivt kan knekke, så når du først skal bestille reservedeler, ta et lite utvalg så du har liggende. Koster jo så lite, og er så kjedelig å vente på.

Lenke til kommentar

Jeg har LiPo på min gamle bil, men jeg trodde den ladet gjennom T-pluggen, mens balansepluggen var for å sikre lik spenning over cellene til slutt. Jeg har prøvd å finne ut av dette via Google først, og sitter igjen med inntrykket av man alltid kan lade LiPo over balanseplugg? Min gamle Orion-lader tillater ikke det, men den er kanskje utdatert?

Lenke til kommentar

De fleste multiladere lade LiPo via hovedpluggen, hva nå den måtte være av T-connecotr, XT60, EC3; EC5, Deans eller annet mens de har en egen balanserings tilkobling man plugger balanseringkontakten til og den balanserer sellene i batteriet individuelt.

Du kan lade uten men det er litt risikosport.

Lenke til kommentar

Wltoys som brått begynte med stygg lyd, ingen foregående hard krasj. Hører noen på lyden hva som er røket? Alle 4 hjul trekker, og motsatt hjul roterer med når man vrir på et med hånden. Lyden høres ut til å stamme bakfra, diff eller gir kanskje?

 

 

Hvis det er diffen så vil denne løse biffen, enkel å bytte? https://m.banggood.com/Wltoys-A949A959A969A979-118-RC-Car-FrontRear-Complete-Differential-p-927764.html

Endret av toth
Lenke til kommentar

Nevermind, løste seg etter litt demontering - var rett og slett kilt seg bittesmå stein (grov sand) mellom tennene på det store tannhjulet, det på drivakselen som tar imot kraft fra motoren, så det klapret fælt hver gang de passerte motoraksel.

Lenke til kommentar

Nevermind, løste seg etter litt demontering - var rett og slett kilt seg bittesmå stein (grov sand) mellom tennene på det store tannhjulet, det på drivakselen som tar imot kraft fra motoren, så det klapret fælt hver gang de passerte motoraksel.

Høres forfedelig kjent ut.

HPI mini recon har samme problemet ettersom girhuset der disse tannhjulene sitter ikke er helt tett.

Til slutt lot jeg det bare være og kjørte til motordevet var oppbrukt.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Tok tid å feilsøke, men når jeg først fant det ut var det jo en easy fix. Brukte bare en liten flat trekker til å pirke ut grumset, heldigvis er tilgangen til reduksjonsgiret veldig enkel på denne modellen. Men litt silikon/tynt skum som pakning mellom hus-delene hadde kanskje fungert preventivt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...