Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, sedsberg said:

Husk at når du oppgraderer deler så bare flytter du svakeste punkt. Da jeg drev med det der så beholdt jeg plastikk spur-gear. Det var billig og enkelt å bytte. Bedre at det røk enn differensialer og drivakslinger.

Ja det er vel lurt å ha ett litt svakt punkt, men er litt for sent nå for hele differensialen er rasert. Det var jo kun glidelager i alt og som jo heller ikke hjelper på med mangedobling av effekt.

Det jeg tenker litt på ved eventuellt nytt innkjøp er en type stadium-truck med RWD. Er jo aller greierst om dekkene blir svakeste punkt da de jo er meget lett å skifte. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå er det jo salgstider på sommervarer så fikk meg en RWD bil som jeg ønsket meg.

20231002_083321.thumb.jpg.41b60e6ffc0671175921ff2d93d074cd.jpg

 

Metallgir, men plastic spur (som nevnt over her ikke er så dumt) samt den har slipper clutch som kansje også skåner litt. Så satser jeg på den varer ei stund.

Gikk over å strammet motorskruene før jeg testa den. De var ikke spesielt stramme så kunne fort gått en spur-gear med en gang.

Kun testet litt med ett halvladet 2S batteri og den flytter bra på seg! Måtte gå ett stykke unna biler for spruter mye stein. Tror ikke det er noe poeng å putte 3S i den men det må jo prøves etterhvert siden jeg har det.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
41 minutes ago, sedsberg said:

For de som lurer så er det som regel veldig enkelt å konvertere fra 4WD til RWD.

Det er det, men biler som er RWD er vel gjerne anneledes bygget da de slipper å ta hennsyn til drivakselen fremover.

HPI-Jumpshot-SC-Flux-Toyo-Tires-Edition-1.jpg.d3cb49731259dc1f31c27a28fdbb4793.jpg

På Jumpshot'en får man batteriet i midten som jo hjelper på vektfordelingen. Ekstra lang ramme så den er veldig stabil selv om bakhjula spinner konstant.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...