Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg 2 hardisker, 1 som system og en som slave.

Og jeg skal ha Ubuntu og Windows på system hardisken også skal jeg bruke slaven til slave selfølgelig.

Dette fungerer perfekt i Win., men jeg lurer på hvordan dette blir i Ubuntu?

Jeg skal liksom ha den som slave både i Linux og Windows.

Må jeg partisjonere den slik at Linux for en del og Windows får en annen del av slaven, eller kan jeg ha den samme partisjonen på Linux og Windows? :blush:

 

På forhånd, takk :)

Lenke til kommentar

Hei, om det er noen Linux-folk som er våken nå.

 

Jeg har tenkt å innstallere Ubuntu på min stasjonære maskin akkurat nå. I min simple tankegang, kommer jeg til å kjøre cd-en som en hvilken som helst Win-cd.

 

Er det noe jeg bør være obs på? Er det noe jeg bør huske på? Jeg har tatt det jeg synes er av verdi over til D:.

 

Ønsk meg lykke til, jeg synes dette er skummelt. :blink:

Lenke til kommentar
Du må passe på at det ikke er noe som heter "d:" i Linux, sånn at disken din kommer til å dukke opp som noe annet i installasjonsprosessen. Det eneste du trenger å vite er hvor stor den disken er, sånn at du kan unngå å installere noe på den.

For å si det sånn, jeg har kommet så langt i innstallasjonsprosessen at jeg støter på dette problemet. Jeg har nå tre partisjoner: en på 5,6GB, en på 74,4 GB og en på 483 kB. Trodde ikke C: var så liten som 5,6 GB, men det kan vel ikke være noen andre løsninger. HDD'en er forresten på 80GB.

 

Så.. Programvare for RAID? Er det det jeg skal sette opp? Var litt mer avansert enn jeg setter pris på dette her..

 

Edit: Klinte til på den første partisjonen jeg. Og nå summer det for alle penga. :)

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...