Gå til innhold

Har du sløyfet floppyen?


Har du FDD i maskinen din?  

362 stemmer

  1. 1. Har du FDD i maskinen din?

    • Ja
      180
    • Nei
      182


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du MÅ ha en diskettstasjon, hvis du verken har internett, CD-brenner, USB-HD, eller USB-minne, og skal overføre filer eller programmer til eller fra en annen PC.

du MÅ jo ikke ha en floppy da? visst du sitter med en pc uten noe slike ting så kan du jo liksågreit skaffe deg cd-brenner eller usb pen istedet for å skaffe deg en floppy! en cd brenner kan brukes på alle de samme måtene som en floppy pluss at den har enorme fordeler når det kommer til hastighet, lagringskapasitet, bruksområder osv osv..

Lenke til kommentar

Nei, jeg bruker den til flashing og kamerater/veninner som fremdeles ikke har forstått at den er avleggs som lagringsmedia. Tilogmed lærerene på skolen oppfordrer til bruk av floppy hvis man skal levere inn oppgaver digitalt.

 

Og S-ATA-drivere trenger vel diskett-stasjon for å kune innstalleres, trenger de ikke?

Lenke til kommentar

Jeg ser ingen vits i å sløyfe floppyen. Det skader ikke å ha en selv om man ikke bruker den. Den er også kjekk å ha når man skal flytte små filer til/fra eldre OS-er uten USB. Kombinert med WinRAR kan man også flytte filer som er litt større enn floppy-størrelsen.

Lenke til kommentar

Har kuttet den ut på min siste pc. S-ata drivere trengs ikke med mitt HK , og biosoppdateringer skjer via program i windows. Og skulle jeg trenge å boote fra annet enn HD så mekker jeg en bootable cd. WinXp cd`en er også som kjent bootable , så jeg har ingen bruk whatsoever for den gamle stygge gulbrune floppyboksen :p

Lenke til kommentar
Nei, jeg bruker den til flashing og kamerater/veninner som fremdeles ikke har forstått at den er avleggs som lagringsmedia. Tilogmed lærerene på skolen oppfordrer til bruk av floppy hvis man skal levere inn oppgaver digitalt.

Det gjorde mine gamle lærere også.. Lærerne er vel siste generasjon floppybrukere :)

Lenke til kommentar

Floppy har eg ikkje brukt på mange år. Gjekk faktisk rett frå 5.25" floppy til cd. Hoppa elegant over 3.5". Bruker floppyplassen til vifteplass foran to av harddiskene mine. Genialt å ha et ferdig hull akkurat der igrunnen. kanskje ikkje det finaste i verda, men, men.

Eksterne drivere til xp installasjon, har eg lagt inn i xp-imaget, så slepp eg å bale med eksterne drivarar og slikt tull ;) Eigentleg har eg slutta med xpinstallasjon også -kjører berre restore av ein god og gamal backup. brukar 10min på å få systemet opp 99% viss alt skjærer seg. Backup er tingen!

 

Det var det :tease:

Lenke til kommentar

Har selv floppy montert, men det er ikke noe jeg har kjøpt...

Lånte den fra lillebroren min sin PC da jeg skulle innstallere windows på SATA-disken og slik ble det. Sitter enda med den diskattstasjonen, som kommer fra en gammel AMD K6-2.

 

Broderen fikk ny floppy en liten stund senere :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...