Gå til innhold

Har du sløyfet floppyen?


Har du FDD i maskinen din?  

362 stemmer

  1. 1. Har du FDD i maskinen din?

    • Ja
      180
    • Nei
      182


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har helt droppet floppy ja. Har nok en liggende, men har ikke bruk for den. Har nå uansett en Shuttle med 2xHD, så har ikke plass.

 

Til BIOS-flash bruker jeg Winflash av forskjellige typer. Har på følelsen av at en diskett like gjerne kan gå føyken som at Winflash blir mislykket.

 

USB-penn er genialt, og jeg har ikke flashet noen skjermkort. Kort sagt, INGEN bruk for floppy.

Lenke til kommentar

Dere som vil kutte den ut, eller ikke har den:

 

Hvad med biosopdateringer eller S-ATA drivere?

Hvad gjør dere her?

 

Vet godt man kan brenne en boot-cd, men er det ikke mye mer jobbing, og virker det med biosopdateringer og S-ATA drivere under nyinstallation?

 

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Har en trolig 9 år gammel floppy i min stasjonære som trolig stammer fra en P1-100. Skummelt at den funker fortsatt :dontgetit: i den 3500+-maskinen den sitter i nå. Er mer som en maskot, bruker den aldri (min far låner PCen en sjelden gang og han er fortsatt på diskettnivå, stakkar. Men ellers er det spindelvev på den).

 

Tenker den blir værende helt til den trekker sitt siste sukk. Skal gi den en fin begravelse i hagen som takk for lang og tro tjeneste. :cool:

 

PS: Kan man legge inn S-ATA-drivere via USB-stikker?

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

ingen floppy her i hovedmaskinen min.

 

faktisk, jeg har aldri hatt installert en floppystasjon i det jeg regner som hovedmaskinen min. to av de andre maskinene mine og laptopen min har floppystasjon men de er der bare for å tette gapende hull i kabinettene..

 

om jeg absolutt må ha gode gamle dos til å flashe ett eller annet så tar det meg maks 1 minutt å finne en cd-rw, putte tingene i den rette mappen og kjøre en kommando i en dos-boks og så har jeg en oppstartsbar cd. jeg har ett par sånne cd'er liggende med viktige ting på, som f.eks bioser og flasheprogrammer, ghost og kongen av alle dos-bootdisk konger. en med innebygget LAN og ghost (og selfølgelig, cd-rom støtte). er det noe jeg mangler i dos mens det eksisterer på nettverket mitt, ja så fyrer jeg bare opp cd'n og henter det jeg trenger direkte fra nettverket. :D

Lenke til kommentar

lenge siden jeg har hatt floppy montert. Måtte ikke bruke den første gangen jeg installerte windows på S-Ata disken, men andre gangen måtte jeg dra den frem..

det ble til at den ble liggende på gulvet så lenge jeg trengte den, og nå har jeg gjemt den inn i kroken hvor den var før..

Lenke til kommentar

Har diskettstasjon i maskinen, men den blir aldri brukt. Den kan like godt bli stående der, den tar mindre plass der enn om den ble lagt opp på en hylle :p

 

Fikk litt nostalgifølelse av denne posten egentlig.. Tenker tilbake på Amiga-dagene, da jeg sparte opp ukelønn for 3 uker for å kjøpe nye disketter slik at jeg kunne kopiere fra kamerater.. :love:

 

Det var som julekvelden når jeg åpnet opp en ny boks med tomme disketter - tenk alt det morsomme man kunne stappe inn på dem :)

Lenke til kommentar

Sluttet med floppy etter at hovedkorta begynte å komme med mulighet for boot fra cd og oppdatering av bios i windows. Lagringsdelen overtok CD-RW for leeeenge siden, nå igjen delvis erstattet av mobil/mp3-spiller.

 

Installerer jeg Windows, gjør jeg som Simen1 og slipstreamer alt av drivere, sikkerhetsoppdateringer o.l. inn i installasjonen. Har faktisk også en liten minnepenn som booter linux og dos hvis jeg skulle trenge det.

 

Færre kabler => mindre rot og bedre luftgjennomstrømning => lavere temperaturer.

Lenke til kommentar

Hvis du skulle ha lite å bedrive tiden med kan du jo ta følgende utfordring:

Ta backup av en 250GB harddisk på 1.44MB disketter.

 

Det vil gå med et årsverk og du ender til slutt opp med 3 tonn disketter.

 

 

Konklusjon: Skaff deg en mindre harddisk!

----

 

Over til saken. Har en diskettstasjon stående i maskinen, men har vel ikke brukt disketter de siste årene. Diskettstasjonen er en gammel arbeidshest, men nå tror jeg den fortjener å pensjonere seg.

 

Tobeornottobe.png

Lenke til kommentar

Hehe .... jeg har til og med en stasjon for 5 1/4" floppyskiver. Den registrerer seg som B: på maskinen. (ja ... den står på kontakren på floppykablen.. :D )

 

Oog... Når jeg skal briske meg litt for ungsauene heromkring tar jeg frem en ordentlig floppy, og spiller litt SpaceCommander...da blir det jaggu stille..

Jeg har faktisk Flightsimulator på en sånn 5 1/4 fra ca 1983-84.

 

Hehe.. http://www.obsoletecomputermuseum.org/sanyo775/

Den surret ivei med flylyd i systemhøgtaleren

:fun:

Lenke til kommentar

Har dropped den. Har hovedkort som ikke trenger floppy for BIOS oppdatering lenger. Har SATA kontroller som heller ikke trenger diskett ved installasjon. Har nå 3 sorte floppy drives liggende. Husker at det var litt styr å få tak i de første sorte utgavene for 3 år siden da alt var beige. Nå ligger de der ubrukelige...

Lenke til kommentar

Har ikke hatt floppy'n montert i pc'en på ett par år, men

har den liggende i en skuff rett i nærheten tilfelle det

skulle dukke opp situasjoner jeg trenger den.

Oppdaterer bios i windows og sånt, men kjekt å

ha diskett stasjon når jeg skulle f.eks modde

x800 pro vivio kortet :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...