Gå til innhold

Har du sløyfet floppyen?


Har du FDD i maskinen din?  

362 stemmer

  1. 1. Har du FDD i maskinen din?

    • Ja
      180
    • Nei
      182


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke hatt floppy på to år og har ovehode ikke noe planer om å hive den inn i datan. Floppy'en kan ikke brukes til noe brukbart likevell (utenom bios oppdatering og ghost++ før dere begynner å flame :p S-ATA er bannlyst!

 

Kun en ting floppy'en kan brukes til:

På en del lokale treff, har vi hatt floppy sparking og kasting. Kast floppy'en inn i en murvegg og se hvem som klarer å knuse den mest...

 

edit:skriveleif

Endret av NixNax
Lenke til kommentar
Det eneste negative med minnepenner er at en del PC'er med eldre operativsystemer (Win98 og eldre) trenger drivere... Slik er det ikke med diskett, funker på alt det :)

 

Edit: FDD som i "*Floppy *Disk *Drive"?

Drivere til gamle OS kan man legge inn ved hjelp av CD eller fra HD.

 

Ja

Ha ha! Vet jo det da :!: Mente bare at det er litt slit å drasse med seg en CD når man ikke er sikker på hva slags OS som kjøres... På skolen bruker vi et ganske fucka sikkerhetssystem som faktisk restarter PC'en når man setter inn en ekstern HDD av hvilken som helst type...

Lenke til kommentar

Nixnax:

kan ikke brukes til noe brukbart likevell (utenom bios oppdatering og ghost++ Kast floppy'en inn i en murvegg og se hvem som klarer å knuse den mest...

 

Kan ikke se fidusen i å kaste den i veggen, hvis du får bruk for ovenstående.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Har ikke sløyfet floppyen og kommer heller ikke til å gjøre det hvis jeg evn. bygger en pc i fremtiden. Kjekt å ha hvis man f.eks. har litt skolearbeid som man vil fortsett med når man kommer hjem. Noen av maskinene her på skolen er nemlig med Windows 98, så da virker ingen usb-penn uten driver. Har jeg rett?

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
Har ikke sløyfet floppyen og kommer heller ikke til å gjøre det hvis jeg evn. bygger en pc i fremtiden. Kjekt å ha hvis man f.eks. har litt skolearbeid som man vil fortsett med når man kommer hjem. Noen av maskinene her på skolen er nemlig med Windows 98, så da virker ingen usb-penn uten driver. Har jeg rett?

Du får ta med deg driveren på CD så du får brukt minnepluggen din :p

Lenke til kommentar
I følge mine beregninger skal 48,70%+50,43% bli 99,13% :dontgetit: Ser ikke ut til at det stemmer helt på den derre avstemninga :p

Hmm.. Ser ut til å være et lite problem med det scriptet der... Når jeg kikker nærmere etter så er summen (99,13%) ganske nøyaktig 1/115 fra 100%. Dvs scriptet deler på ett tall for mye:

56/115 = 48,70..%

58/115 = 50,43..%

Sum: 114/115 = 99,13..%

 

Det riktige skal selvfølgelig være:

56/114 = 49,12..%

58/114 = 50,88..%

Sum: 114/114 = 100,00..%

 

Jeg skal si i fra til den som har ansvaret for dette..

Lenke til kommentar
I følge mine beregninger skal 48,70%+50,43% bli 99,13% :dontgetit: Ser ikke ut til at det stemmer helt på den derre avstemninga :p

Hmm.. Ser ut til å være et lite problem med det scriptet der... Når jeg kikker nærmere etter så er summen (99,13%) ganske nøyaktig 1/115 fra 100%. Dvs scriptet deler på ett tall for mye:

56/115 = 48,70..%

58/115 = 50,43..%

Sum: 114/115 = 99,13..%

 

Det riktige skal selvfølgelig være:

56/114 = 49,12..%

58/114 = 50,88..%

Sum: 114/114 = 100,00..%

 

Jeg skal si i fra til den som har ansvaret for dette..

Hvilket ganske enkelt betyr at èn stemme hverken ble ja eller nei, det betyr også at desto fler som stemmer, desto mindre vil "skaden" være...

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...