Gå til innhold

Har du sløyfet floppyen?


Har du FDD i maskinen din?  

362 stemmer

  1. 1. Har du FDD i maskinen din?

    • Ja
      180
    • Nei
      182


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Klart jeg har floppy. På alle 3 maskinene faktisk! Men jeg tror bare jeg har brukt på denne da jeg installerte S-ATA-driverne...

 

edit: den ene konka for litt siden så vi fikk den bytta ut med en ny i forrige uke. Floppyen altså...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

De som ikke har floppy er jo bare teite :p

 

Men jeg synes det er greit med floppy når alt skjærer seg. Ellers er den fin for å overføre filer til mammas maskin som ikke støtter USB men har en cdrom som ikke leser CDRW. Da er det jo naturlig nok fint med floppyen. Hvilke filer jeg overfører til mammas maskin skal dere ikke spørre om :p (er ikke helt sikker selv, men det hender i blandt)

 

Ellers ser jo "Stacker"en RÅBARSK ut med den da. Hi-tech med low-tech vet dere.

 

Så den skal IKKE ut før den må. (når hovedkort ikke støtter floppy lenger :()

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
er det ingen annen måte å legge inn s-ata drivere på enn å bruke floppy når man skal legge inn windows?

*vurdere å sette i floppyen* :(

Tror jeg leste at Simen1 skrev tidligere at det gikk an å slipstreame driverene til en windows install cd... Det hørtes jo kjekt ut, uten at jeg vet helt hvordan jeg gjør akkurat DET.

 

Har av en eller annen merkelig grunn floppyen i her. Har ikke brukt den på 3 år faktisk, uhm... ja... hvorfor har jeg den i tro? Tenker jeg river den ut etterhvert =)

Lenke til kommentar
er det ingen annen måte å legge inn s-ata drivere på enn å bruke floppy når man skal legge inn windows? *vurdere å sette i floppyen* :(

Tror jeg leste at Simen1 skrev tidligere at det gikk an å slipstreame driverene til en windows install cd... Det hørtes jo kjekt ut, uten at jeg vet helt hvordan jeg gjør akkurat DET.

Det stemmer :-) Måten man gjør det på er å bruke et program som heter nLite til å spleise filene fra den orginale Windows CD'en sammen med oppdateringer og alle ønskelige drivere for til slutt å brenne resultatet ut på en CD. Den nye CD'en vil nå være Windows CD'en din og den inneholder alle de ønskelige driverne samt oppdateringer (SP1, SP2, ++).

 

nLite har også noen andre finesser som fjerning av uønskede komponenter fra windows (f.eks Windows Messenger) og automatisert innstallering.

Lenke til kommentar

Spørsmål til alle Anti-diskett folk: Eg har eit Asus A7N8X HK oh ein WD Raptor S-ATA harddisk.

 

Når eg booter med Windows-CD, må eg først trykke F6 om eg har S-ATA eller SCSI-enheter og så får eg opp "Insert disk to drive A". Korleis kan ein CD gjere samme funksjonen når CDen spør etter A?

Lenke til kommentar

zeph: Les tre poster ovenfor her om nLite slipstreaming

 

PS. Jeg krysser fingrene for at microsoft har gjort det lettere med de nye 64bit windows-versjonene og lagt inn støtte for alle brikkesett og SATA-kontrollere samt at man kan legge inn drivere på andre og lettere måter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...