Gå til innhold

Har du sløyfet floppyen?


Har du FDD i maskinen din?  

362 stemmer

  1. 1. Har du FDD i maskinen din?

    • Ja
      180
    • Nei
      182


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Floppy'n SKAL være med! Slik er det med den saken!

 

Hvorfor!? ..fordi den skal!! :p

 

..den koster nesten ingenting, det er plass til den.. og KANSKJE(!!) en eller annen gang så får du bruk for den!! Kanskje DU engang får noe på diskett av andre.. Hva da!?

Lenke til kommentar
..den koster nesten ingenting, det er plass til den.. og KANSKJE(!!) en eller annen gang så får du bruk for den!! Kanskje DU engang får noe på diskett av andre.. Hva da!?

Den koster fortsatt penger .. En hundrelapp ut av vinduet er værre enn ingen huundrelapp ut av vinduet. Kanskje man får bruk for den, men da bruker man elegant bare ett av alternativene. Får jeg noe på diskett av andre så ber jeg dem sende det på epost i stedet for eller låner dem USB minnepluggen min.

 

Ingen grunn til å tviholde på gammel teknologi bare fordi man likte det en gang i tida. Verden går videre og det gjelder å henge med og ta mulighetene når de kommer.

Lenke til kommentar
..den koster nesten ingenting, det er plass til den.. og KANSKJE(!!) en eller annen gang så får du bruk for den!! Kanskje DU engang får noe på diskett av andre.. Hva da!?

Den koster fortsatt penger .. En hundrelapp ut av vinduet er værre enn ingen huundrelapp ut av vinduet. Kanskje man får bruk for den, men da bruker man elegant bare ett av alternativene. Får jeg noe på diskett av andre så ber jeg dem sende det på epost i stedet for eller låner dem USB minnepluggen min.

 

Ingen grunn til å tviholde på gammel teknologi bare fordi man likte det en gang i tida. Verden går videre og det gjelder å henge med og ta mulighetene når de kommer.

En hundrelapp fra eller til når det gjelder kjøp av ny maskin, spiller ikke så stor rolle, synes jeg! Saken er at det ikke er ALLE som "henger med i tiden", og det er fra DE disketter kan og vil komme..

 

Stort sett så går det greit, da det er mest mellom kamerater og jobb fildeling foregår, da firmaer stort sett er tilkoblet internet, og kamerater bruker maskinen slik som deg selv.. Men, slik som mødre, f.eks (som var det beste eksempelet jeg kom på i farta) som ikke har tilgang til internet, eller orker/kan, eller har mulighet til å brenne CD'er, eller vet hva en USB-disk er, osv.. DA er det greit med diskett..

 

Jeg sier ikke at man skal stagnere utviklingsmessig, men siden disketten ikke er HELT borte enda, så er en 100 -lapp ingen bortkastet løsning..

Lenke til kommentar

ZIP-disker fra Iomega kom i 1995, og ble populære i visse miljøer, som Mac/grafikk-scenen. CD-brennere ble vel vanlige rundt 2000. Husker jeg pratet med en kompis om dette i påska, og vi ble begge overrasket over at det var så sent som dette. Muligens var det enda senere.

 

I tillegg har vi jo Internett, som på flere områder har gjort både disketten, CD ROM-en og til og med DVD-en overflødig som lagringsmedium.

 

Her er forresten en artikkel om Iomegas historie: http://www.iomega.com/25years/index.html

 

Jeg skriver forresten dette fra jobb, og på denne maskinen, som vel er ett år eller to gammel, er det diskettstasjon.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar
Kom i ertemodus nå hehe.
Får jeg noe på diskett av andre så ber jeg dem sende det på epost i stedet for
Oijjj ... Hvis vedkommende sitter med en treg ISDN (og det er det fortsatt mange som gjør) påfører du ham lett utgifter...
Ingen grunn til å tviholde på gammel teknologi bare fordi man likte det en gang i tida. Verden går videre og det gjelder å henge med og ta mulighetene når de kommer.

Hvis han da ikke gidder å ta utgiftene sånn som du, risikerer du å gå glipp av ny teknologi som han kanskje ville vise deg.... :D

Hehe .. ertemodus skal bli ;) Resten av setninga mi løser problemet enkelt:

Får jeg noe på diskett av andre så ber jeg dem sende det på epost i stedet for eller låner dem USB minnepluggen min.[/i]
Hvis vedkommende hverken har internett eller USB så er det snakk om en temmelig gamel PC, og da kan det bli komplisert.. Må kanskje finne frem en diskettstasjon da eller flytte over harddsiken. Men nå er ikke dette noe jeg tror jeg kommer ut for heller. Kan jo spørre tilbake hva du ville gjort om noen kom med en 5,25" diskett til deg? Eller de ennå eldre 8" diskettene :p

 

</ertemodus> Det er ikke meningen å være irriterende, jeg har absolutt ingenting i mot deg selv om vi var litt uenige i den raptor-saken her i går og dagen før. Det ville vært et under om vi skulle vært enige bestandig. ;)

 

Kunne ikke dy meg .. <ertemodus> Pussig kombinasjon det med å være "fan" av både raptor og diskettstasjon </ertemodus>

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det eneste negative med minnepenner er at en del PC'er med eldre operativsystemer (Win98 og eldre) trenger drivere... Slik er det ikke med diskett, funker på alt det :)

 

Edit: FDD som i "*Floppy *Disk *Drive"?

Endret av ADT
Lenke til kommentar
Det eneste negative med minnepenner er at en del PC'er med eldre operativsystemer (Win98 og eldre) trenger drivere... Slik er det ikke med diskett, funker på alt det :)

 

Edit: FDD som i "*Floppy *Disk *Drive"?

Drivere til gamle OS kan man legge inn ved hjelp av CD eller fra HD.

 

Ja

Lenke til kommentar
floppy? ^^

= Diskettstasjon/disketter

 

Selve navnet stammer vist fra 5,25" disketter, de var i motsetning til nye disketter laget i myk plastikk og var veldig myke. Derav navnet "floppy". Navnet overlevde vist overgangen til hardplast og mindre disketter (3,5")

Det stammer fra begynnelsen av 70-tallet, da man hadde 8" disketter. Det var her navnet floppy kom til. 5.25" er minifloppy, mens 3.5" er microfloppy. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...