Gå til innhold

Har du sløyfet floppyen?


Har du FDD i maskinen din?  

362 stemmer

  1. 1. Har du FDD i maskinen din?

    • Ja
      180
    • Nei
      182


Anbefalte innlegg

Regner sterkt med at det ikke bare er meg som sitter med en bygd PC uten diskettstasjon, eller hva?

 

Hvorfor sløyfet dere den, eller hvorfor sløyfet dere ikke den?

 

Jeg for min del ville ha en PC fri for gammel teknologi på visse punkter, har da ingen floppy og ingen IDE-enheter. Dessuten finner jeg USB-pennen min mye bedre egnet til filtransport

 

Hva med dere?

 

Prøvde å starte en poll da, gikk ikke, jaja,...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Ja, jeg har droppet floppyen :) Gammel, lite lagringsplass og fullstendig ubrukelig. Har kjørt uten floppy siden 1999.

 

Så forresten at det var ditt innlegg nr 256, kjent og kjært tall.

Lenke til kommentar

Jo da, er enig med deg i USP pennen. Den er et must.

Floppy: Kunne ikke drømme om å sløjfe den.

Grunn: Biosopdateringer, rescuedisketter til Partition Magic og Drive Image. Går alt galt, er det en diskette i, og så har jeg mit Image på igjen i løpet av kort tid.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Floppy er viktig hos meg i allefall..

 

Når jeg installerer win på min pc..må jeg ha driverne til sata klar..da er floppy favoritisert :roll:

 

Bruker bare floppyen når jeg kommer i situasjoner der ingenting annet går..

Skjønner egentlig ikke hvorfor det er så viktig å få bort floppyen..den er jo ikke til sjikane elns.. :roll:

 

:love: floppy :love:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hadd diskettstasjon tilkoblet på et par år men bestemte meg for ca en måned siden til å rydde litt i en gammel eske med datating og fant 100 disketter. Jeg brukte en times tid på å kopiere alt til harddisken en gang for alle. Det var faktisk en del godbiter jeg hadde helt glemt av der. Etter kopieringen gikk diskettene i søpla. Men jeg har fortsatt noen diskettstasjoner liggende i boden. Jeg skulle egentlig gi disse bort men vedkommende har ikke dukket opp ennå. (Ikke spør, jeg legger de ut på bruktmarkedet som "gi bort" neste gang jeg roter rundt i boden)

 

Edit: Jeg har ikke hatt behov for det heller. Rescue-diskettene til Partition Magic kan legges på CD, drivere til SATA kan slipstreames inn på Windows-CD'n, Boot-mulighet for DOS har jeg på Win98-CD'n, andre oppstart-disketter har jeg som ISO og kan enkelt legge de inn på en CDRW om jeg skulle trenge det. (Jepp jeg har en reserve-PC dersom PC'n mot formodning skulle ryke) CDRW og USB-minne har helt erstattet floppyens bruksområde som flyttbart lagringsmedium for min del. På nye hovedkort kan man til og med boote fra USB-minne. Bios-oppdateringer tør jeg i hvertfall ikke gjøre fra floppy. Det gjøres med CD som boot-medium og bios-filen på HD. Ustabile floppyer er skyld i svært mange feilflash.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ja, har den enda, bruker den siden moren min kjøpte 20 disketter eller noe sånn til meg, ikke spør hvorfor, for det vet jeg ikke selv engang, og jeg har tatt skriveren til resten av familien, og de har klart å la blekket tørke i blekkskriveren, og det er ingen som gidder å kjøpe nytt blekk. Den er også kjekk å ha til BIOS, forskjellige drivere, og lignende, som sagt tidligere i tråden. Så jeg har god grunn til å fremdeles ha den.

PS: Send PM til en moderator, så får du sikkert en poll.

Lenke til kommentar
' date='31/03/2005 : 23:25'] Jeg har fortsatt, bruker den ikke selv.. men dama bruker den ;)

 

Njaal

:dontgetit:

Du trenger den altså ikke, men henne gjør, hehe, du er vel den mest dataintreserte, burde vel være deg som brukte den da, jaja.

 

Ellers, er det bare jeg som synes det er så stygt med kabinetter uten lokk på Cd/DVD/brenner/diskett-plassene. Er det bare folk jeg har sett som alltid roter de vekk når de setter inn enhetene?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...