Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker Jazztone 204 og 205 til elektrisk solo, 0.73 Tortex til all round bruk, løvtynne haifinn til akustisk strumming. Ellers har jeg litt av hvert av plektere liggende å slenge...

 

Brukte generelt tynnere plektere før enn nå, og mer haifinn den gangen. For ikke å snakke om colakorker og andre metallobjekter når jeg var i det lunet.

 

Brukte filtplektere til bass i gamle dager, men nå spiller jeg helst fingerspill der.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Nysgjerrig; hvordan holder dere plekteret? Når dere spiller power chords, og soloer?

8362952[/snapback]

 

Når jeg spiller soloer så holder jeg pekefingertuppen mot tommelfingertuppen og løfter de siste tre fingrene litt opp i hvert fall. Og når jeg spiller rytmebiter så har jeg en tendens til å putte tommelen litt lenger opp på pekefingeren og "krølle" resten av fingrene inn i håndflaten. Det er i hvert fall slik jeg gjør det, om det er "riktig" er nå en annen sak :p

8366191[/snapback]

Ok, ca. sånn jeg gjør også, bare at jeg lar de tre siste fingrene (under soloer) ligge på gitaren og støtte opp hånda (på en måte).

Lenke til kommentar
Mens vi er inne på dette med plekter - hvor tykt bruker dere her til en elektrisk gitar?

8366246[/snapback]

 

Jeg har laget mine egne plekter av 0.8mm kobberplate siden starten av 90-årene. Kobber er mykere enn gitarstrenger, så derfor er det alltid et støv av kobber rundt bridge-pickup, samt at jeg må lage nye plekter etterhvert som tuppen slites.

Kobberplekterne gir full presisjon, siden de ikke flekser. Jeg bruker standard Dunlop tortex som mal når jeg lager dem.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Tortex Duniop 0.73mm på nesten alt av gitarspilling, de kan slites litt for da. Andre plekteret er Ibanez rød og hvit (mest hvit) som jeg liker, disse har sånne digge greier for at ikke fingeren skal skli (sandpapir eller sånne "klumper" som detter av med en gang, men disse blir utsolgt på dagen nesten så jeg har nesten slutta med de. Harley Davidson plekterne er litt kule og da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...