Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er bare om det er verdt å legge 6500kr i hjul. Om forskjellen er så merkbar at det nesten vil forandre sykkelen, og om en som "sykler for å ha det gøy" har bruk for det :p

 

Hva det er verdt for deg er det nok bare du som kan svare på. Jeg synes ikke stivhet i hjul er noe jeg legger så mye merke til til daglig, men stive hjul er gjerne solide hjul, og hjul som bryter sammen legger man merke til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er personlig skeptisk til bruke så mye som 6500 kr for et hjulsett, men det har mest med å gjøre at jeg over de siste fire årene fått alt jeg trenger av utstyr til innpris. Når det er sagt så syns jeg hjul er noe av det viktigste man kan bruke penger på for å oppgradere utstyr på sykkelen. Jeg er av typen som merker godt hvis et hjulsett ikke er stivt nok, og har med unntak av DA c24 ikke prøvd noe særlig med hjul til under ca 6-7000 kr som er stivt nok for meg. Dette gjelder riktignok landevei og ikke terreng. På terreng har det for min del vært nok med XT nav og 519 mavic felger selv om jeg gjerne skulle hatt noe bedre. Men da jeg har så og si sluttet på terreng.

 

Så lenge man er flink til å vedlikeholde dyre hjul er det deler man kan flytte over til neste sykkel, noe som kan være greit når du skal forsvare for deg selv hvorfor man bruker så mye penger på hjul.

Lenke til kommentar

Det er dyrt ja! Tror ikke jeg er så erfaren at jeg klarer å merke spesielt stort forskjell på hjul heller. Jeg er egentlig mest ute etter å prøve meg på slangeløst, så kanskje man bare skulle kjøpe litt tape og prøve med ikke-ust hjul først?

 

Hvis slangeløst var formålet foreslår jeg heller det ja.

 

Kompressor anbefales for å få dekket på plass.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med at jeg svetter veldig lett, noen som kan tipse meg om en sykkel T-skjorte som puster bra og holder meg kjølig? tenkte det er greit med en dedikert en som ikke er en vanlig tskjorte

fint om den ikke er tettsittendes også, men ikke noe ultimat krav

 

De fleste sykkelskjorter puster godt. Har du tatt en tur til en sportsbutikk? de burde ha hyllemetre med sykkelklær nå.

 

P.s. tettsittende klær gir mindre luftmotstand...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke råd til en egen sykkelgps, men har gps programmer på androidmobilen min(se xperia x10 mini pro) : runkeeper og endomondo eller hva de heter.

 

Men istedenfor å ha tlf i lomma, vet noen om det finnes no fester så jeg kan feste telefonen på rattet så jeg kan se på statistikk mens jeg sykler?

 

gjerne så billig som mulig ;)

 

editgrunn: istedenfor å lage ny post redigerer jeg denne og tilføyer:

 

bestilte meg nettopp 2stk Continental Sport Contact, 26 x 1.60" nå, gleder meg som en unge til de kommer, spent :)

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Jeg har ikke råd til en egen sykkelgps, men har gps programmer på androidmobilen min(se xperia x10 mini pro) : runkeeper og endomondo eller hva de heter.

 

Men istedenfor å ha tlf i lomma, vet noen om det finnes no fester så jeg kan feste telefonen på rattet så jeg kan se på statistikk mens jeg sykler?

 

gjerne så billig som mulig ;)

 

editgrunn: istedenfor å lage ny post redigerer jeg denne og tilføyer:

 

bestilte meg nettopp 2stk Continental Sport Contact, 26 x 1.60" nå, gleder meg som en unge til de kommer, spent :)

 

http://www.holdersan...andlebar-mount/

 

http://www.ebay.com/itm/Bicycle-Bike-Mount-Holder-Stand-for-Sony-Ericsson-Xperia-Arc-LT15i-X12-X10-X10a-/260878501413?pt=PDA_Accessories&hash=item3cbd920625#ht_1952wt_1165

Endret av Hotel Papa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...