Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet at det finnes.

 

Etter som jeg har skjønt så er de ikke helt anbefalt , da de som regel er myke.

 

En god sykkelsko bær være så stiv som mulig.

Hvis ikke så mister man effekt.

 

Klart skal du gå mye , så bør du nok vurder noe slikt.

Å gå med knallstive sykkelsko er en spesiell opplevelse.

Prøv det på et kjøpesenter ..... :dribble:

Endret av johome
Lenke til kommentar

Ikke noe verktøy trengs. De skrues rett inn. Kan hende de er vanskelige å få av de gamle, da kan du bruke en tang for å få bedre grep. Men skal gå greit.

 

Bare husk at gjengene er links :p Eller, de er det på venstre side (?)..

 

Tror det er noe slikt. For da eg skulle skifte til klikk pedaler (Egg beater) så holdt eg på å skru meg ihjel, fant ut at eg skrudde "feil" vei. Det eg trodde var rett vei var feil vei på ene siden. Som egentlig er RETT vei alle andre steder en skal skru.

Lenke til kommentar

http://sportsenteret.no/index.html nederst på siden der, Skopakke med enten kombipedal. 1250 for kombi og 999 for spd, kombi så kjekt ut så jeg kan bruke vanlige sko også hvis jeg bare skal bruke sykkelen innad her i byen for ærender.

 

grei pris eller dyrt?

 

ser pedalen http://bikeshop.no/a...t.aspx?plid=128 koster 379 der, men vet jo ikke hva de skoa koster til vanlig

 

Liker ikke kombipedaler. De vender alltid feil vei opp

Lenke til kommentar

no spesiell smøring jeg bør kjøpe? for øyeblikket har jeg sykkelkjede-smøring på spray og en liten flaske med sykkelkjede-olje, kan alltids kjøpe det riktige:) bedre det enn å betale 100kr på lokale sjappa for jobben, får lært meg noe nytt da også :)

 

(pluss ikke helt moro å ta med sykkeldeler til ett sted for å få de festa når de selger samme delene) :p

Lenke til kommentar

no spesiell smøring jeg bør kjøpe? for øyeblikket har jeg sykkelkjede-smøring på spray og en liten flaske med sykkelkjede-olje, kan alltids kjøpe det riktige:) bedre det enn å betale 100kr på lokale sjappa for jobben, får lært meg noe nytt da også :)

 

(pluss ikke helt moro å ta med sykkeldeler til ett sted for å få de festa når de selger samme delene) :p

 

Min anbefaling er rock & roll extreme (blå flaske), men det meste gå greit. Unngå spraybokser, de er bare noe klin. Drypp en dråpe på hver rulle (mer hvis du bruker rock & roll eller andre vokssmurninger), og tørk av.

 

(Antok du mente smurning av kjede nå, ikke gjenger. På gjenger bruker man fett/kopperpasta)

 

Tok de med henda eg. Men kanskje du kan ha en i tilfelle.

 

Tar du de av med hendene også?

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

skal bli moro å sykle ordentlig i år istedenfor bare til jobb og rundt omkring her jeg trenger det i byen..

 

Hvis du skal ut på litt lengre turer er du bare helt nødt til å kunne litt basic.

Skifte av slange er allerede blitt diskutert.

 

Du bør også ha med et godt multiverktøysett.

 

Også var det dette med kjede.

Hvis du ikke kan sette sammen et kjede som har røket , får du deg en lang tur hjemover...

 

isåfall ville jeg ha satt på Shimano Dura Ace kjede.

Jeg var tidligere plaget med kjedbrudd med diverse kjeder.

 

Etter at jeg begynte med Dura Ace var det helt slutt med det.

Jeg har ikke hatt et eneste kjedebrudd med Dura Ace (det må jo uansett skiftes , når det er utslitt )

Har syklet med det i 4-5 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...