Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Vel, om det er utseende som er problemet, så kan du ha på en bukse utenpå sykkelshortsen(som jeg gjør) og da er det ingen som ser at du har en trang og tettsittende sykkelshorts på deg.

 

 

Slik gjør jeg det + t-skjorte og genser( eller en vanntett sykkeltrøye istedenfor genser om det regner), og sykler uten ordentlige sykkelsko.

 

Kan ikke like proft og raskt som alle de andre, men blir trening av sånt også ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang klær: ja, det er en del av utssendet som gjør at jeg ikke vil ha tettsittendes klær, men også generelt at jeg ikke liker å ha det på meg, men noen som kan tipse om noe greit jeg kan ha under noe da? og gjerne noe til grei pris utafor også? har ett passe fint dempa sete da jeg er ganske amatør av meg, kjøpte meg en sykkel i 2011 som hadde blitt brukt i grenserittet 2010, og jeg har lekt litt med tanken på å være med i 2013 eller 2014, men får se hva som skjer:)

 

edit: jeg bruker også "bare" vanlige sko og pedaler, ikke bare pga jeg har dårlig økonomi, men fordi jeg ikke liker tanken på å sitte fast

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Økonomi ;)

 

Men når det er sagt, så koster det ikke allverden med sykkelsko og klikkpedaler, men jeg har bare ikke ltt meg rive så mye på utstyrsfroten enda :)

 

Skjønner.. Kan gi noen greie fordeler hvis du sykler i skog og sånn generelt. Ellers kan du jo se på DH pedaler? Har du noen relativt flate sko, så sitter de ganske bra på dem også.

Lenke til kommentar

Er det en grunn til at du ikke vil bruke klikkpedaler og sykkelsko?

Jeg har hatt noen Shimano klikkpedaler liggende i flere år, men har aldri tatt skrittet til å skru dem på sykkelen. Som hardtail syklende mosjonist som liker å dra på, men ikke sykler lange turer (maks par timer av gangen), er det verdt å bytte til klikkpedaler?
Lenke til kommentar

Sykler opp baksiden, er vel ca. 500 høydemetere fra der jeg regner starten av bakken, brukte 32:08 for å være nøyaktig, vet ikke distanse eller hvor bratt den er, men går får det meste i laveste gir.Kan ta å måle distansen en dag og regne ut %. Var vel og merke også årets første tur.

Baksiden? Opp fra svartediket?

Lenke til kommentar

Sykler opp baksiden, er vel ca. 500 høydemetere fra der jeg regner starten av bakken, brukte 32:08 for å være nøyaktig, vet ikke distanse eller hvor bratt den er, men går får det meste i laveste gir.Kan ta å måle distansen en dag og regne ut %. Var vel og merke også årets første tur.

Baksiden? Opp fra svartediket?

Det stemmer, er du kjent?

Lenke til kommentar

Er det en grunn til at du ikke vil bruke klikkpedaler og sykkelsko?

Jeg har hatt noen Shimano klikkpedaler liggende i flere år, men har aldri tatt skrittet til å skru dem på sykkelen. Som hardtail syklende mosjonist som liker å dra på, men ikke sykler lange turer (maks par timer av gangen), er det verdt å bytte til klikkpedaler?

 

Ja det vil jeg si det er..

Lenke til kommentar
Sykler opp baksiden, er vel ca. 500 høydemetere fra der jeg regner starten av bakken, brukte 32:08 for å være nøyaktig, vet ikke distanse eller hvor bratt den er, men går får det meste i laveste gir.Kan ta å måle distansen en dag og regne ut %. Var vel og merke også årets første tur.
Baksiden? Opp fra svartediket?
Det stemmer, er du kjent?

I området der er eg bortimot lommekjent. Men mest løping, og mest mot ulriken.

 

Fint å sykle opp der, det som kanskje eg synest er vel så fint er motsatt vei, for da får man det området bak rundemannen ned igjen, og oppover slipper man de områdene man må gå. Man kan trø hele veien...

 

Med mindre du er sabla proffe og trør opp fra hoppbakken og opp til masten og da :)

Lenke til kommentar
Sykler opp baksiden, er vel ca. 500 høydemetere fra der jeg regner starten av bakken, brukte 32:08 for å være nøyaktig, vet ikke distanse eller hvor bratt den er, men går får det meste i laveste gir.Kan ta å måle distansen en dag og regne ut %. Var vel og merke også årets første tur.
Baksiden? Opp fra svartediket?
Det stemmer, er du kjent?

I området der er eg bortimot lommekjent. Men mest løping, og mest mot ulriken.

 

Fint å sykle opp der, det som kanskje eg synest er vel så fint er motsatt vei, for da får man det området bak rundemannen ned igjen, og oppover slipper man de områdene man må gå. Man kan trø hele veien...

 

Med mindre du er sabla proffe og trør opp fra hoppbakken og opp til masten og da :)

 

Takk, tar det som et kompliment. Trår nemlig hele veien (blitt bedre på toppen i fjor etter utbedringene). Det at det er så bratt er litt av fasinasjonen!

 

Edit: hvor ligger hoppbakken?

Endret av UNSCCapone
Lenke til kommentar

Aaaah... Har ikke vært der siden de utbedret det. Flyttet fra Bergen i mai i fjor.

 

Hoppbakken er rett før der man tar til venstre for å komme seg over Vidden.

 

Da får du ta deg en tur når du kommer tilbake, nå går det grusvei helt til toppen. Er utebedret for store summer, gjør vel det kanskje litt lettere enn før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...