Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I fjor hadde jeg fått meg noen nye pedaler som var ganske harde å løse ut. Resulterte i at jeg skulle sykle over en bro som gikk over et lite vann, mistet balansen og gikk på trynet ned i vannet. Veldig glad jeg hadde med meg en makker som kunne trekke meg opp, tviler på at jeg hadde klart det selv slik jeg lå :p

 

Og det er også derfor man MÅ sykle med kamera.. ^^

Lenke til kommentar

Man blir vandt fort. Anbefaler at du bruker shimano SPD pedaler i første omgang så kan du etter hvert finne ut om du vil ha mer eller mindre float eller andre egenskaper som tilsier andre pedaler. Det er stort sett mulig å justere spennet i pedalen som påvirker hvor enkelt det er å komme ut.

 

Sykkelsko prøver du i butikk, de skal helst sitte ganske tett så du vil ikke ha for stor størrelse. Samtidig så er sykkelsko notorisk upålitelige i størrelser så prøve først er en fin ting.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Kan man stå oppreist og sykle med sykkelsko?

 

 

Ja, selv om det nylig er blitt svart på det så gir vel dette bildet et godt intrykk av det :

 

1309967831734_777.jpg

 

Tipper på proffene produserer oppimot 2000 Watt i en slik vill spurt (noe som ville vært umulig med joggesko og uten klikkpedaler ....)

 

 

 

_______________

 

 

 

Jeg vil ha sykkelsko jeg kan få LETT ut, tips til pedaler og sko som gjør dette mulig? må være i str. 45/46.

Liker fordelene det gir men har litt fobi mot å være låst fast:P

 

Det er nok ikke skoene som bestemmer hvor lett det er å komme inn og ut.

Det er mere hvor hardt pedalene er strammet.

 

 

Her er Shimano 530 MTB pedaler :

 

peshpdm520-p1.jpg

 

Du strammer/løsner ved å bruke en umbrako nøkkel.

Som bildet viser , så løsner man ved å dra til venstre ( - ), mens man strammer ved å dra til høyre ( + ).

Husk at man må gjøre det samme på den andre siden av pedalen.

 

Råder deg å ha den så løst som mulig, til og begynne med.

Etter hvert bør du stramme den mere til.

 

Tom Boonen har pedalene strammet til absolutt helt maximalt , fordi han mener at man får mere effekt ut av det.

Endret av johome
  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://sportsenteret.no/index.html nederst på siden der, Skopakke med enten kombipedal. 1250 for kombi og 999 for spd, kombi så kjekt ut så jeg kan bruke vanlige sko også hvis jeg bare skal bruke sykkelen innad her i byen for ærender.

 

grei pris eller dyrt?

 

ser pedalen http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=128 koster 379 der, men vet jo ikke hva de skoa koster til vanlig

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

så kjekt, slik jeg har forstått, cover man setter på for å kunne bruke vanlige sko? nice..

får ta en tur til lokale sykkelsjappa og prøve sko når jeg får penger den 10ende eller 12. :)

 

skal bli moro å sykle ordentlig i år istedenfor bare til jobb og rundt omkring her jeg trenger det i byen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...