Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lite spørsmål:

 

Jeg skal nå begynne på informatikk bachelor 2. termin, og jeg har lagt merke til at jeg ikke får velge noen IT fag, men perspektivemner går fint (har et valgfritt emne). I den planen som ligger ute på ntnu.no mener jeg det sto at perspektivemne skulle være 4. semester, mens i studiehåndboken mener jeg det sto 2. semester..

 

Noen tanker om dette? Er det jeg som feiler på studweb, eller blir jeg tvungen til å velge perspektivemne?

 

*edit* ok nå valgte jeg pedagogisk programvare, så problem solved, men hva må jeg gjøre for å få det lagt til på itslearning? Kommer dette automatisk?

 

*edit2* TDT4100 og TTM4100 har visstnok forelesning samtidig på tirsdager :(

Litt usikker på det med perspektivemne siden jeg ikke går IT eller siv.ing. Men tror man kan velge selv når man skal ha perspektivemne. Jeg vil derimot anbefale deg å følge studieplanen om du ikke har noen egne planer for studieplanen din. Alle emner du får innvilget studierett til dukker opp automatisk i It's Learning etter et par dager. :)

 

Får du fortsatt ikke lagt til IT-emner?

Jeg har også meldt meg opp i TDT4100. Spendt på øvingene i faget.

Lenke til kommentar
Er du sikker på det? Ganske sikker på at man får tak i Calc. 2 separat.

Jupp, det de sa på tapir iaff. De selger kun en pakke med 1 og 2. Får evt kjøpe den brukt.

 

Du kan låne min ;) Selger den ikke, da jeg ønsker å bli en gammel mann med bokhyllen full av gamle pensumbøker.

 

Kan hentes i Klostergata om du er hypp

Endret av Lanka
Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig beliggenheten til Voll (studentbyen) i forhold til Gløs? Jeg innbiller meg at den ligger mellom Gløs og Voll, men nærmere Voll? Er det mulig å gå til skolen, eller er buss et must om man ikke står opp i 5-tida? Og ikke minst, går det buss direkte til Gløs fra Voll (fortsatt studentbyen altså)?

 

Er det eventuelt noen av SiT sine studentbyer/lignende som ligger bedre plassert i forhold til Gløs, og som kan anbefales?

Lenke til kommentar
Hvordan er egentlig beliggenheten til Voll (studentbyen) i forhold til Gløs? Jeg innbiller meg at den ligger mellom Gløs og Voll, men nærmere Voll? Er det mulig å gå til skolen, eller er buss et must om man ikke står opp i 5-tida? Og ikke minst, går det buss direkte til Gløs fra Voll (fortsatt studentbyen altså)?

 

Er det eventuelt noen av SiT sine studentbyer/lignende som ligger bedre plassert i forhold til Gløs, og som kan anbefales?

Når du sier "Gløs og Voll", så mener du Gløs og Dragvoll? I så fall, så er det relativt korrekt. Det ligger vel rundt halvparten så langt fra dragvoll som fra gløs. Å bo på Voll er sannsynligvis greit om du går på dragvoll. Men da er det i grunn greit å bo overalt, inkludert andre siden av fjorden. Skolen er du jo på bare i eksamensperioden uansett, som dragvollstudent.

Voll ligger ganske langt unna gløs. Anbefales ikke overhodet. Det er mulig å gå til skolen, men du bruker ganske mye tid på det. Jeg bodde i Frode Rinnans vei (hvilket er noen hundre meter nærmere gløs), men flytta til rett ved Samfundet, og er helt frelst. Kommer aldri til å flytte ut på landet igjen.

Hvis du skal gå på gløs, anbefaler jeg på det aller sterkeste å søke Nedre Singsakerslette studentby. Berg skal også stå ferdig til sommeren, og kommer til å bli dritbra. Bloksberg er også veldig fint, og klostergata. Men vet ikke om klostergata er tilknytta tv og internett (vet at familieleilighetene der ikke er det, men mulig hyblene er det. Det er to bygg, og jeg trooor det ene er tilkobla, og det andre ikke).

Endret av Herr Tøs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...