Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg tok et emne som jeg fikk E i, og siden jeg ikke vil ha E i et fjerdeårsemne eller gidder å forbedre karakteren (kjipt fag, tar heller fem fag dette semesteret :p ), har jeg flyttet emnet ut av utdanningsplanen min (går på bygg forresten). Det jeg lurer på er om slike emner som tas utenom utdanningsplanen vil vises på diplomet (eller hva du nå får når du er ferdig)? Hvis du tar en haug med emner utenom (for eksempel for å tilfredsstille Lånekassens ustoppelige trang til studiepoengproduksjon - Personalpsykologi, Medisin for ikke-medisinere etc...), er det ikke nødvendigvis noe du har lyst til å vise din fremtidige arbeidsgiver. Spørsmålet er derfor om det er kun det som står i utdanningsplanen din (fra studweb) som vises på diplomet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til nye studenter av dette faget vil jeg anbefale å kjøpe en skikkelig fysikkbok, og regne mange oppgaver ifra den. Var på den måten jeg greide å hente litt entusiasme rundt faget.

 

Ja, men hva er en skikkelig bok? Jeg synes feks de norske bøkene som ble brukt et år er bra, ikke for mye tomprat, gode eksempeloppgaver, men flertallet er imot meg på det, ihvertfall ble den kastet ut raskt etter tilbakemeldinger fra studenter.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva er du læringsassistent i som førsteårsstudent?

 

Viste ikke at han var dårlig i bowling, men vet at du ikke tar av deg luen når du sitter i forelesning... ;)

Jeg har ikke hatt på meg lue en eneste gang hele forrige semester, og ei heller dette semesteret. Så jeg tror du har tatt feil av meg og noen andre :) Jeg har såpass langt hår at jeg ikke gidder bruke lue :p (Og nei. Det er ikke langt-langt. Men langt nok til at det akkurat dekker ørene. Enn så lenge).

Er LA i EiT.

Lenke til kommentar
Hva er du læringsassistent i som førsteårsstudent?

 

Viste ikke at han var dårlig i bowling, men vet at du ikke tar av deg luen når du sitter i forelesning... ;)

Jeg har ikke hatt på meg lue en eneste gang hele forrige semester, og ei heller dette semesteret. Så jeg tror du har tatt feil av meg og noen andre :) Jeg har såpass langt hår at jeg ikke gidder bruke lue :p (Og nei. Det er ikke langt-langt. Men langt nok til at det akkurat dekker ørene. Enn så lenge).

Er LA i EiT.

 

Æsj, trodde jeg hadde deg på kornet. Leste du under dusken i kjemien i dag da?

Ikke for å være frekk, men hva har du å bidra med i EiT da? Noe spesielle fag du har tatt?

Lenke til kommentar
Hva er du læringsassistent i som førsteårsstudent?

 

Viste ikke at han var dårlig i bowling, men vet at du ikke tar av deg luen når du sitter i forelesning... ;)

Jeg har ikke hatt på meg lue en eneste gang hele forrige semester, og ei heller dette semesteret. Så jeg tror du har tatt feil av meg og noen andre :) Jeg har såpass langt hår at jeg ikke gidder bruke lue :p (Og nei. Det er ikke langt-langt. Men langt nok til at det akkurat dekker ørene. Enn så lenge).

Er LA i EiT.

 

Æsj, trodde jeg hadde deg på kornet. Leste du under dusken i kjemien i dag da?

Ikke for å være frekk, men hva har du å bidra med i EiT da? Noe spesielle fag du har tatt?

Jeg var ikke i kjemien i dag. Var på jobb (EiT). Satser på å lese til meg en ståkarakter, kombinert med noen forelesninger nå og da (og øvingstimene, selvfølgelig).

Du er ikke frekk. Jeg spurte meg det samme selv. Har 30-40 timer opplæring forrige semester, og det mener de at holder. Jeg skal bidra til det utenomfaglige (prosessen). Grunnleggende gruppepsykologi og sånn. Samt en god del praktiske greier. Jeg var (og er) veldig skeptisk til det, men de har nå en del erfaring med det, og det funker. Selv om det er veldig personavhengig hva folk synes om ordningen. Landsbylederen vår, og de andre i klynga er veldig fornøyd med tidligere år.

 

Jeg skal visst være Læringsassistent i samme landsby som Dr. "tallteori" Karlsen var i fjor. Visste dere at DrKarlsen er svært dårlig i Bowling? :D

 

Han suger i Gitar Hero også.

Det fant jeg dessverre ingen beviser for. Men tar deg på ordet.

Endret av Herr Tøs
Lenke til kommentar
Hmm, syns du det er verdt å få dårlige karakterer for da? Må jo ha gått utover karakterene i fjor, og virker som du er beredt til at det skal gå kraftig utover kjemikarakteren?

Det var ganske mye som gikk ut over karakterene i fjor. Opplæringen i EiT var ikke det. 30 timer på ett semester er da ingenting. Under en arbeidsuke, jo.

Og kjemikarakteren regner jeg med blir helt ok (og høyere enn det gidder jeg ikke sikte i akkurat kjemi. Care, som det så fint heter) likevel. Fikk da temmelig god karakter i IT uten å ha vært på mer enn 2 eller 3 forelesninger. Vet ikke hva jeg fikk, men blir høyst sannsynlig en B etter å ha sammenlignet eksamen med LF.

Lesing + lab + øvingsveiledning funker nok greit, skal du se.

Lenke til kommentar

Bare jeg som er prinsipielt mot å la det å tjene noen skarve kroner gå foran å prestere best mulig i studiene. Tross alt gode karakterer som sikrer de store pengene senere.

 

Men klart - møte i undervisning er ikke ensbetydende med gode karakterer, var vel på til sammen 8 forelesninger forrige semester.

Lenke til kommentar
Bare jeg som er prinsipielt mot å la det å tjene noen skarve kroner gå foran å prestere best mulig i studiene. Tross alt gode karakterer som sikrer de store pengene senere.

 

Men klart - møte i undervisning er ikke ensbetydende med gode karakterer, var vel på til sammen 8 forelesninger forrige semester.

Til sammen 8 forelesninger? Damn. Det var lite. Hva studerer du? Personlig gikk jeg bare i mekfysforelesningene (og noen matte 1-forelesninger, men ga opp Selberg etter hvert.), men de var til gjengjeld utrolig gode. Gleder meg til elmag dette semesteret. Digger Mikkelsen!

For øvrig liker jeg å nyte livet litt i studietiden. Da er det kjekt med mer enn 6500 i måneden utbetalt. Dessuten er det nok ikke så veldig dumt å ha litt arbeidserfaring. Gode karakterer + utenomfaglige aktiviteter (jobb, verv etc.) er bedre enn bare gode karakterer.

 

Og jeg klarer fint å få gode karakterer ved siden av jobben. Det var UKA som tok knekken på forrige semester for min del. Det er tross alt snakk om 11 timer i uka med jobb, og arbeidstidene er relativt fleksible. (og til dere som lurer: Nei, EiT-jobben er ikke 11 timer i uka. Den er på 6. Husvert-jobben (som er svært fleksibel) er på 5.

 

Herr Tøs, du har kanskje meg som studass (gruppe 4) i Matte 3, så da har du jo en A der.

 

__________

 

Forelesninger i TDT4102, nyttig eller bortkastet?

De bør være VELDIG mye bedre enn i 4105 for å være verdt det, gitt.

Gleder meg til matte 3. Har ikke sjekka øvingsgruppe, tkak for at du minnet meg på det! Men nå vet jeg jo hvor jeg skal gå, uavhengig av hvilken gruppe jeg egentlig tilhører :D

Edit: Fikk du jobben i dag eller no sånn? Ser at det ikke står noe navn på gruppe 34 enda.

Edit2: nei, vent. Det var i matte 2, det.

Endret av Herr Tøs
Lenke til kommentar
Bare jeg som er prinsipielt mot å la det å tjene noen skarve kroner gå foran å prestere best mulig i studiene.
Amen my brother! Stryk "best mulig", så er du i mål! :)

 

 

ga opp Selberg etter hvert

WAT! Han var jo supermann i fjor. Sammenlignet med andre forelesere er han kanskje ikke number 1, men jeg var i de aller fleste forelesningene hans og stortrivdes!

Lenke til kommentar
ga opp Selberg etter hvert

WAT! Han var jo supermann i fjor. Sammenlignet med andre forelesere er han kanskje ikke number 1, men jeg var i de aller fleste forelesningene hans og stortrivdes!

Hmmm. Jeg taklet han ikke.

Ser jeg ikke er den eneste som har skifta nick. Lol

 

Skulle jeg gått i noen undervisninger hadde det vært Selberg sine ja!

På grunn av litt overgangsrot så er jeg vel ikke på noen linje, men tok fagene matte1, mek1, exphil og IT i fjor.

Okei. Hva slags linje går du nå på?

Lenke til kommentar
Tja, mekanisk fysikk er det nok ikke noe problem å dekke. Hva med elektromagnetisme? Antar du har lyst til å begynne på 2.året. (3.året er uaktuelt)

 

Blir vel å begynne i 2., eventuelt å ta et friår for å ta opp de fem fagene, også starte rett på tredje. Ser ikke noe problem der.

 

Men du mener det bør gå greit å dekke mekanisk fysikk med mekanikk 2 + fysikk ? :p eller mener du bare at det er et enkelt fag?

 

Elmag og bølgefysikk har jeg uansett ikke hatt, så de må jeg ta. Hvordan er det med å faktisk bli flytta over? Går det på karakterer jeg har fått på NTNU eller går det på poeng fra videregående etc, og hva vil et krav typisk komme på?

Lenke til kommentar
Bare jeg som er prinsipielt mot å la det å tjene noen skarve kroner gå foran å prestere best mulig i studiene. Tross alt gode karakterer som sikrer de store pengene senere.

Nuvel - tror ikke karakterene har så mye å si til slutt. Jeg har mye pent på CV-en, og det tror jeg trekker godt opp når jeg søker jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...