Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Bare jeg som er prinsipielt mot å la det å tjene noen skarve kroner gå foran å prestere best mulig i studiene. Tross alt gode karakterer som sikrer de store pengene senere.

 

Men klart - møte i undervisning er ikke ensbetydende med gode karakterer, var vel på til sammen 8 forelesninger forrige semester.

 

De store pengene? Oppskrytt, man tjener greit som siving uansett, viktigere å ha en OK jobb. Videre så jeg noe statistikk som viser at de med gjennomsnittlige karakterer på siving tjener best.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har mye pent på CV-en, og det tror jeg trekker godt opp når jeg søker jobb.
Tror ikke arbeidsgiverne har mye de skulle sagt når jeg smeller den militære tjenesteuttalelsen fra Ingeniørbataljonen i bordet.. :(

 

 

Videre så jeg noe statistikk som viser at de med gjennomsnittlige karakterer på siving tjener best.

This is relevant to my interests. :)

Lenke til kommentar
De fleste bedrifter jeg har snakket med, har sagt at de ligger omtrent på Tekna-snittet. Har derfor hatt inntrykk av liten varians i lønn. Hvor går man hvis man vil tjene mer (per time)?

Jeg vil tro den store forskjellen ligger i lønnsøkningen etter at du har begynt i jobb.

Og her teller ikke karakterer så mye lenger. Hvis man er flink (nok) til det man holder på med og er positiv, sosial og oppegående, teller dette for mange mer enn en A i matte3 for mange år siden.

 

Nå er det sånn at de aller, aller fleste siv.inger får seg relevant jobb kort tid innen endt utdanning, og de fleste som ikke får det, har gode grunner (ny utdanning, velger å gjøre andre ting etc). Ikke det at man skal drite i karakterer, men både for arbeidsgivere og en selv er det interessant om man har gjort noe annet i fem år enn å sitte på hybelen med nesa i boka. I tillegg kan man bygge et fint kontaktnett, noe som plutselig kan vise seg å være veldig nyttig.

 

Forresten, når det gjelder hvilke karakterer som står på vitnemålet, det relevante er egentlig hva som står på studweb. Det er greiere å få utskrift av dette på infohjørnet enn å vente på vitnemålet som kommer månedsvis etter levert diplom. Til og med printscreens fra studweb har jeg fått levert som karakterutskrift. Om du kan fjerne fag herfra, vet jeg ikke, det må du vel eventuelt ta med noen på fakultetet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...