Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg har vel egentlig gjort det ganske tydelig at det ikke er snakk om BitTorrent, og jeg er veldig klar over at jeg kan begrense trafikken til hva som helst, både enkeltprogrammer og maskinene, men det er ikke noen spesielt god løsning. Derfor tar jeg problemene på forskudd og må vurdere dette opp mot helheten. Tross alt er det andre faktorer enn nettet. :p

Enkleste for å få tilnærmet ubegrenset båndbredde er (drumroll brrrrrdsj!):

Spoofe MAC-adresser. Husk å pass på å holde orden på IP-adressen din, den vil endre seg med hver gang du bytter MAC på grunn av DHCP. Katta er ute av sekken.

 

Noen som vet om en eller flere bredde emner for Informatikk som ikke også er et perspektivemne?

Som jeg har forstått det kan det ikke ha noen tilknytning til Informatikk :/

 

Har de fortsatt et fotografi emne? Vet ntnu har hatt det før men finner det ikke i emnekatalogen.

Alle introemner ved andre siving-linjer? Alle institutter har noen emner som ikke krever noen forkunnskaper, noen av dem er nok ganske lette. Eventulelt går det vel an å ta litt ekstra matte, som tallteori e.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NTNU bruker som kjent bare en sensor på mange av oppgavene under retting (vanlig rutine er etter det jeg vet å bruke en ekstern sensor på å dobbeltsjekke en viss andel av sensuren) så for å få to sensorer slik man har krav på må man klage. Og av og til er det mye rart som skjer med karakteren når man klager, så det er ikke godt å si hvor systematisk dette rettesystemet egentlig er...

Lenke til kommentar
Da pleier det å se slik ut.

[ihttp://farm3.static.flickr.com/2458/3962932632_187035a587.jpg[/img]

 

Og der forsvant dét depositumet.

Hohoho.

Jeg har heldigvis hatt pappa innom et par ganger for å sjekke at alt går for seg. Samt et par venner som bodde der noen dager i romjula. Og nå drar mamma nedover (hun tar master på DMMH, men har bare forelesninger 2*2 dager i måneden) og varmer opp hybelen før jeg kommer.

Win.

Lenke til kommentar
Edit: Kjøleskapet er på, heldigvis.

Kjøleskapet er jo en omvendt varmepumpe (med forbehold om feil), og hvis temperaturen faller under 4-5 grader i rommet har kjøleskapet to valg:

 

- Bli en vanlig varmepumpe og varme opp lufta istedetfor å kjøle.

- Go bananas (skru seg av).

 

De færreste kjøleskap gjør det riktige valget, og hvis du har frys og kjøl sammen kan kjøleskapet skru av frysen i samme slengen. Snakker erfaring. :(

Lenke til kommentar
Hvor mye tjener man vanligvis på stud.ass-stillinger?

 

Avhenger litt av hvor langt i studiet du har kommet.

Gjør det det?

Som læringsassistent har jeg i alle fall 126,ettelleranet i timen. Det har alle de andre også, så vidt jeg vet, uavhengig av hvor langt de har kommet i studiet. Vil tro det er likt for studasser (læringsassistent er dragvoll-ord for studass.).

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Edit: Kjøleskapet er på, heldigvis.

Kjøleskapet er jo en omvendt varmepumpe (med forbehold om feil), og hvis temperaturen faller under 4-5 grader i rommet har kjøleskapet to valg:

 

- Bli en vanlig varmepumpe og varme opp lufta istedetfor å kjøle.

- Go bananas (skru seg av).

 

De færreste kjøleskap gjør det riktige valget, og hvis du har frys og kjøl sammen kan kjøleskapet skru av frysen i samme slengen. Snakker erfaring. :(

Konge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...