Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg skal søke NTNU etter sommeren. Når bør man begynne å tenke på å søke hybel fra SIT?

Så fort du har muligheten til å søke med studiestart høst 2010. Altså ikke enda, så vidt jeg vet. Rundt påske.

Hva skal du studere?

Ok. Sannsynligvis datateknikk.

OK. Anbefaler å søke sentrumsnært.

 

Når du sier "Gløs og Voll", så mener du Gløs og Dragvoll? I så fall, så er det relativt korrekt. Det ligger vel rundt halvparten så langt fra dragvoll som fra gløs. Å bo på Voll er sannsynligvis greit om du går på dragvoll. Men da er det i grunn greit å bo overalt, inkludert andre siden av fjorden. Skolen er du jo på bare i eksamensperioden uansett, som dragvollstudent.

Voll ligger ganske langt unna gløs. Anbefales ikke overhodet. Det er mulig å gå til skolen, men du bruker ganske mye tid på det. Jeg bodde i Frode Rinnans vei (hvilket er noen hundre meter nærmere gløs), men flytta til rett ved Samfundet, og er helt frelst. Kommer aldri til å flytte ut på landet igjen.

Hvis du skal gå på gløs, anbefaler jeg på det aller sterkeste å søke Nedre Singsakerslette studentby. Berg skal også stå ferdig til sommeren, og kommer til å bli dritbra. Bloksberg er også veldig fint, og klostergata. Men vet ikke om klostergata er tilknytta tv og internett (vet at familieleilighetene der ikke er det, men mulig hyblene er det. Det er to bygg, og jeg trooor det ene er tilkobla, og det andre ikke).

Jeg mente Gløshaugen og Dragvoll, ja. Forresten herlig å se hvor mye Gløs-folka ser ned på de stakkars folka på Voll. Og selvfølgelig er det Gløs jeg eventuelt kommer til Trondheim for (jeg ser enda på alternativer, men det er førstevalget sånn foreløpig).

 

Takk for informasjonen. Det var helt klart noen gode alternativer til Voll, når man tenker på beliggenhet. Jeg sikler litt på en liten leilighet, men det blir en prioritering i forhold til hvor mye jeg må/bør ha å leve for. Når jeg må inn med møbler også blir det raskt en dyr affære.

Det meste er et godt alternativ til Voll :p PS: De færreste forkorter dragvoll til voll.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg skal søke NTNU etter sommeren. Når bør man begynne å tenke på å søke hybel fra SIT?

Mitt råd er egentlig å søke veldig tidlig, kanskje senest rundt mars/april, ihvertfall til SiT. Hvis jeg husker rett kan man sende bevis på at man har studieplass i etterkant. Boligmarkedet har vært utrolig kaotisk de siste årene med mange på venteliste, så det går nesten ikke an å være for tidlig ute.

 

Burde vel helst ha stått "hvor bør jeg gå". Som i, hvor er de servicevennlige og billige?

Jeg kjøpte nettopp skisko hos Axel Bruun (i Prinsens gate like ved Prinsen Hotell). Om de er billige i forhold til andre vet jeg ikke, men de virket iallefall veldig hyggelige og serviceinnstilt. Er et par gamle gubber der som er veldig hyggelige, holder opp døren for meg når jeg går med skiene mine osv. :)

 

De justerte også bindingen gratis, jeg fryktet at jeg måtte betale for det men slapp heldigvis unna med det gratis. Om det er bra service i forhold til andre vet jeg ikke.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Er det noen som har klart å finne øvingsgruppene i TMT4110 (Kjemi)? Jeg har øving kl 08:15 i morgen tidlig, men klarer ikke finne gruppene noe sted.

 

Er det laboratorie eller regneøving du mener? Se dokumentene på its learning, er ikke spesifisert hvem som skal på hvilket rom, så da regner jeg med det er fritt frem?

 

Hvilken labgruppe er du på? ;)

 

Forresten: la oss si jeg meldte meg opp i et fag i høst, som jeg etter utdanningsplanen ikke skulle ha før i vår. Dette fikk jeg F i, går det greit å ta det som jeg skulle ha gjort nå, eller må jeg konte?

Endret av slux
Lenke til kommentar
Ble akkurat 20,00 % i Matte 1 også :p

Hmm rart:f, hvordan kan det da være 73% stryk i enkelte fag? folk som ikke får til noe kanskje? eller leverer blankt.

Perspektivemne med flervalgs - folk leser maksimalt én dag.

Var kun 7% stryk da jeg tok det vår 2007. Var riktignok bare 78 som tok det da, så var muligens litt mer interesserte folk. Jeg var på 2/3 av forelesningene (det var bare 2 timer i uka) og leste ikke før eksamen, noe som førte til nesten full pott på eksamen. Har de lagt om på¨emnet siden da?

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

39% stryk på TFY4115. Enten så har nano 1.klasse virkelig fått kjørt seg, eller så har kyb og elektro folka gjort en elendig jobb (eller begge deler så klart). Jeg synes det blir feil å legge all skylda på Eivind Hiis Hauge, men at strykprosenten ville vært 10-15% lavere med en gjennomsnittelig god foreleser ville ihvertfall jeg tro. Det blir såklart spekulasjoner, men...

 

Er det noen måte å få karakterstatistikken til å skille mellom linjene?

Lenke til kommentar

Har meldt meg opp til 7 fag, bare for å ha litt å velge mellom å fortsatt holde studieprogresjon om en del av fagene tar kvelden, men stemmer det virkelig at både tdt4100, tdt4102 og mfel1010 alle har eksamen den 25. ? Syns det hørres litt rart ut, at tdt 4100 og tdt4102 krasjer kan jeg skjønne, men at de krasjer med mfel1010 som er perspektivemne syns jeg er litt rart..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...