Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg er ganske glad i matte, så at det er teoretisk tungt stoff gjør meg ikke mye. Jeg ønsker egentlig en ganske høy utdanning og spisskompetanse innenfor et felt. Men hva det feltet er, er jeg derimot mer usikker på. Programmering (mange typer her, spill f. eks.), drifting, konsulent osv. Samt hva som gir meg mest muligheter etterpå.

 

Ganske vanskelig, da problemet ligger i at jeg ikke heeelt vet hva jeg vil. Men tenkte å ta et friår nå etter VG3, så har heldigvis fortsatt god tid på meg. :)

 

Noen som vet ang. karakterene på Datateknikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenk over hva du liker, og om du vil ha mye eller lite valgmuligheter.

 

F.eks er datateknikk litt feil om man er intressert i data, men hater matte. Da bør man heller se seg om etter et mer praktisk rettet datastudium.

Delvis sant. Sjølvsagt, om du hater matte er det liten sjanse for at du kjem inn på siv.ing-linjene i det heile tatt. På data treng du (såvidt meg bekjent) kun bite i deg obligatoriske mattefag fram til 4. semester. Roughly er det då 2 "mattefag" pr. semester.

 

Personleg har eg aldri vore noko GOD i matte, men har i alle fall klart meg OK, fram til dette semesteret (går datateknikk ja).

 

Då eg søkte var vel poenggrensa på 51,eitelleranna.

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Anbefaler alle dere gløsinger å henge rundt R1 og kantina i realfagsbygget i tolvtia i morra (torsdag) :wee:

Var du med på den idiotiske 80-tallsblæstinga?

 

Stemmer det! Var mindre sure miner enn jeg hadde forestilt meg, virket som de fleste tok det med et smil og en latter. Var i alle fall veldig gøy - girls just wanna have fun vet du! Men av kuriositet, hva var det som gjorde deg irritert, så jeg kan videreformidle det til støntgruppa? Greit å vite hva som funker og hva som ikke :)

 

Ellers anbefaler jeg alle å dra på 80-tallsfest i morra på Samfundet, blir knallgøy!

Lenke til kommentar
Hvis jeg går inn på en linje, f.eks elektronikk, og finner ut at dette ikke er min greie - vil jeg da kunne hoppe over til Marin etter ett år uten å ta masse fag om igjen? evt fortsatt fullføre utdannelsen på 5 år(inkl. 1.året på elektro.) Forutsatt at jeg har karakterene for å komme inn på Marin, selvsagt.

Grunnfagene er det samme. Men for et såpass radikalt linjebytte må du nok ta noen fag om igjen. Jeg tipper på cirka 2-4 fag totalt, ut av 8 fag i løpet av et normalt skoleår.

Lenke til kommentar
Vil jeg da kunne ta disse fagene parallelt med andre fag? Altså at jeg tar 5 fag et semester for å få det til å gå opp?

 

Takk for svar :)

Du vel kan det hvis ikke eksamenene går samtidig. Men jeg vil ikke anbefale det på grunn av at arbeidspresset da blir høyt, samtidig som du da vil ta høyere fag som krever at du allerede har hatt de forgående fagene, altså veldig vanskelig.

Lenke til kommentar
Et friår er ikke å annbefale siden man glemmer utrolig mye matte på et år :p

Joda, det gjør man, men man kommer fort inn i det igjen. Kan anbefale oppfriskningskurset uken før studiestart. :)

 

Dessuten kan det være positivt med et friår for å få opp motivasjonen til å studere, hvis den ikke er helt på topp etter videregående. Jeg for min del merket at motivasjonen var en helt annen etter et år i forsvaret enn den var rett etter VGS.

 

Matsemann: Det kan virke som datateknikk er noe for deg, hvis du er interessert i matte, og har lyst til å fordype deg i teorien bak hvordan tingene fungerer, og ikke bare hvordan man bruker det i praksis. Ellers kan jeg anbefale Ingeniørvitenskap og IKT hvis du har lyst på et studie som kombinerer datafagene med andre, mer tradisjonelle ingeniørfag som f.eks. marin teknikk, konstruksjonsteknikk eller produkt og prosess.

Lenke til kommentar
Anbefaler alle dere gløsinger å henge rundt R1 og kantina i realfagsbygget i tolvtia i morra (torsdag) :wee:

Var du med på den idiotiske 80-tallsblæstinga?

 

Stemmer det! Var mindre sure miner enn jeg hadde forestilt meg, virket som de fleste tok det med et smil og en latter. Var i alle fall veldig gøy - girls just wanna have fun vet du! Men av kuriositet, hva var det som gjorde deg irritert, så jeg kan videreformidle det til støntgruppa? Greit å vite hva som funker og hva som ikke :)

 

Ellers anbefaler jeg alle å dra på 80-tallsfest i morra på Samfundet, blir knallgøy!

 

Øy? 80-talls-fest fortsatt? Kan ikke bare ungdommen gå i sine normale klær? Glir jo rett inn i det heslige 80-tallet :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Stemmer det! Var mindre sure miner enn jeg hadde forestilt meg, virket som de fleste tok det med et smil og en latter. Var i alle fall veldig gøy - girls just wanna have fun vet du! Men av kuriositet, hva var det som gjorde deg irritert, så jeg kan videreformidle det til støntgruppa? Greit å vite hva som funker og hva som ikke :)

Det som var verst var at dere holdt på så lenge. De fleste på Gløs er relativt oppegående, så dere trenger ikke holde på i en halvtime for å få frem poenget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...