Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Og jeg må stille spørsmål ved kompetansen til de brukerne her som mener det vil lønne seg langsiktig. Det er det slettes ikke sikkert at det gjør. De pengene som må brukes for å avvikle eksamen på PC kontra på papir, kunne kanskje vært bedre brukt andre steder. Det handler om å få mest mulig læring og best mulig universitet ut fra x antall kroner. Noen ved NTNU har funnet ut at det (per i dag) lønner seg best å bruke penger på noe annet enn å avvikle eksamen på PC. Jeg ser ikke hvordan forståsegpåere her kan sette spørsmålstegn ved den avgjørelsen. Det er utvilsomt at det er Powerpie som ikke tenker lengre enn sin egen nesetipp, og ikke NTNU. Jeg er sikker på at ledelsen ved NTNU hadde elsket å kunne la sine studenter gjennomføre eksamen på PC. Men det stiller veldig mange krav for at det skal godtas ifht juks og lignende, og det koster veldig mye penger å gjennomføre noe slikt. Disse pengene er det bedre å bruke på andre ting.

 

Argumentene dine faller jo på sin egen urimelighet, da det er lettere å jukse når man skriver for hånd enn det det er på pc. Tviler også sterkt på at disse pengene kan brukes til noe bedre.

 

Syntes heller vi kan avvikle tulleordninger som utveksling, og heller bruke pengene på pcer.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg påstår bare at nytteverdien er såpas høy at kostnadene er urelevante ved mindre de er ekstremt høye. Du derimot påstar jo at kostnadene samme F vil være ekstremt høye, og det er derimot en bastant påstand. I tillegg velger du å se bortifra nytteverdien.

 

Men så si hvorfor det er så fantastisk viktig for deg å skrive på pc. Hvorfor har dette så utrolig stor nytteverdi for folk flest? Folk klarer seg jo fint uten.

Lenke til kommentar
Jeg påstår bare at nytteverdien er såpas høy at kostnadene er urelevante ved mindre de er ekstremt høye. Du derimot påstar jo at kostnadene samme F vil være ekstremt høye, og det er derimot en bastant påstand. I tillegg velger du å se bortifra nytteverdien.

 

Men så si hvorfor det er så fantastisk viktig for deg å skrive på pc. Hvorfor har dette så utrolig stor nytteverdi for folk flest? Folk klarer seg jo fint uten.

 

Fordi man i arbeidslivet vil være nødt til å bruke pc. Skriver man dårlig for hånd, men er en røver på pc, så vil ikke eksamensresultatene reflektere nytteverdien din hos en fremtidig arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Fordi man i arbeidslivet vil være nødt til å bruke pc. Skriver man dårlig for hånd, men er en røver på pc, så vil ikke eksamensresultatene reflektere nytteverdien din hos en fremtidig arbeidsgiver.

 

Nå tviler jeg på at de fleste arbeidgivere bryr seg så mye om eksamenskarrakterer (men det er en annen sak). Uansett klarer du fint å skrive like bra for hånd, selv om du skriver som en sau med dysleksi. Er vel ingen sensorer som stryker deg fordi du bruker for mange komma.

Lenke til kommentar
Fordi man i arbeidslivet vil være nødt til å bruke pc. Skriver man dårlig for hånd, men er en røver på pc, så vil ikke eksamensresultatene reflektere nytteverdien din hos en fremtidig arbeidsgiver.

Det er da vitterlig ingen sammenheng mellom håndskriften og karaktergivingen. Og så lenge alle stiller likt vil det ikke ha noe å si for karakterene uansett.

Lenke til kommentar

Er du flink nok til å klare deg i arbeidslivet så VIL du klare å skrive en bra eksamen på papir også. Det er jo ikke selve formidlingsmåten som er så jævlig viktig å lære seg, det handler mer om å vise at kunnskapen er der.

 

At jeg må skrive eksamen på papir gjør ikke at jeg plutselig glemmer hvordan en PC fungerer.

Lenke til kommentar
Er du flink nok til å klare deg i arbeidslivet så VIL du klare å skrive en bra eksamen på papir også. Det er jo ikke selve formidlingsmåten som er så jævlig viktig å lære seg, det handler mer om å vise at kunnskapen er der.

 

At jeg må skrive eksamen på papir gjør ikke at jeg plutselig glemmer hvordan en PC fungerer.

 

Kunnskap er verdt lite hvis man ikke er god i å formidle den.

Lenke til kommentar
Powerpie: Hvordan mener du NTNU skal klare å arrangere eksamen for minimum 4000 studenter på samme tidspunkt på data? Hvis man hadde hatt så mange datamaskiner og lokale til dette, hvordan skal man få tak i teknikere til overvåkning slik at folk ikke jukser?

Vel, ved VGS der jeg gikk klarte vi nå i hvert fall å gjennomføre alle eksamene på PC og det var jeg veldig glad for. Nettet var stengt på et nivå som umuliggjorde juks og det vi hadde tilgang til var basically word og en printer.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Powerpie: Hvordan mener du NTNU skal klare å arrangere eksamen for minimum 4000 studenter på samme tidspunkt på data? Hvis man hadde hatt så mange datamaskiner og lokale til dette, hvordan skal man få tak i teknikere til overvåkning slik at folk ikke jukser?

 

Hva kan jeg si? Jeg er en optimist, og lever naivt i den troen at ting ordner seg. Hvis folk er såpas store genier som dere skal ha det til, burde jo _noen_ klart å få frem en kostnadseffektiv løsning.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
Powerpie: Hvordan mener du NTNU skal klare å arrangere eksamen for minimum 4000 studenter på samme tidspunkt på data? Hvis man hadde hatt så mange datamaskiner og lokale til dette, hvordan skal man få tak i teknikere til overvåkning slik at folk ikke jukser?

Vel, ved VGS der jeg gikk klarte vi nå i hvert fall å gjennomføre alle eksamene på PC og det var jeg veldig glad for. Nettet var stengt på et nivå som umuliggjorde juks og det vi hadde tilgang til var basically word og en printer.

Det er forskjell på 50-100 elever som skal gjennomføre eksamen, og 4000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...