Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel jeg foretrekker å skrive ganske _bra_ norsk, noe som er en god del vanskeligere for hånd. La oss si at man er misnfornøyd med setningsoppbygningen; what do do? Ta blanco over hele greia?

 

Skal også nevnes at jeg skriver 5-6 ganger raskere på PC. Det vil være et mirakel om jeg i det hele tatt greier 5 sider for hånd på 4 timer. Vi lever jo ikke i steinalderen heller....

 

Syntes da det er merkelig at del fleste lærerne her vil at man skal levere på PC når det kommer til innleveringer, da det samme ikke er lov på eksamen. Det er forresten lettere å jukse når man skriver for hånd enn når man skriver på PC. På VGS hadde vi datateknikkere som overvåket hva vi gjorde på pcene, noe som gjorde etthvert forsøk på juks umulig.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
Ulempen er da å stole for mye på teknologien. Du sitter fint i det om datamaskinen din går fullstendig i vranglås. Vil nok føre til stress om problemer med å få levert oppstår. Skrive for hånd går greit det, jeg klarer fint å lese notatene mine fra forelesninger.

 

Jeg greier også fint å lese mine egne notater fra forelesning, men ingen andre greier det. Skal også nevnes at jeg skriver blokkbokstaver for hånd, da jeg aldri lærte løkke eller stavskrift.

 

Sjansene for at pcene går i lås er minimale, men skulle de gjort det, så står det jo 5 datateknikker på siden som kunne fiksa det. Vi ble bedt om å lagre oppgaven hvert 15.ende minutt på vgs.

 

Hvor mange sosionomer og siviløkonomer er det som skriver avhandlingene sine for hånd egentlig? Jeg har aldri sett noen...

 

Både moren og faren min arbeider på PC, og det ville vært uhørt hvis de hadde vært nødt til å gjøre noe annet.

 

Syntes det kunne vært valgrfitt; dere skriver for hånd, og jeg på pc. Så skal vi se hvem som skriver best ;)

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar

Kan jo oppstå problemer ved å skrive på ark også, søling av blanco, søling av vann, smuler som er i veien når du skriver, ark som fort blir revet i stykker, ark som blir tatt av vinden, Vondt/sliten i hånden etter å ha skrevet, fordi du skriver for hånd så lite osv osv.

 

Bruk av PC på eksamen vil gjøre ting mye lettere.

Endret av Eiiid
Lenke til kommentar
Bruk av PC på eksamen vil gjøre ting mye lettere.

Men det vil koste alt for mye. Enkelt og greit.

 

VGS skolen min hadde råd til å kjøpe 200 flunka nye bærbare... UIA bygger nå ut for over 100 millioner kroner, noe som er mer enn det kosta å bygge VGS skolen min.

 

Universitetene har definitivt råd.

 

Skulle det virkelig vært krise er det jo bare å øke prisene med 10% i kantina for ett år. PÅ UIA er det 7000 flittige elever som jevnlig stikker innom kantina, så det burde langtifra vært et problem å tjene inn nok slanter til noen nye pcer.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
Kan du ikke bare lære deg å skrive skikkelig for hånd istedenfor å sutre så grusomt?

 

Jeg tok ekstraundervisning i to år uten å bli bedre til å skrive, så nei. Dessuten er det ganske idiotisk at jeg skal få dårligere karakterer av å skrive for hånd, når det vil være påkrevd bruk av pc resten av arbeidslivet. Arbeidsgiver driter i om du er en røver til å skrive for hånd, for det er jo tross alt en pc du skal arbeide på.

 

Hvis dette er nivået på den gjennomsnittelige NTNU eleven, så blir det nok det siste stedet jeg kommer til å søke på til neste år.

Er mulig å tenke litt lenger enn til nesetippen.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar

Om det er slik at du faktisk har problemer med å skrive, men ikke bare sånn "æsj jeg gidder ikke", så kan du søke om å skrive på PC. Det er bare ren formalitet, de som søker får det. :) Men tenk dere hvor mye ståhei det ville blitt om alle skriveplassene skulle ha PC på store emner som f.eks exphil. Blir kabelhelvette deluxe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...