Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var det klart! Marin teknikk er linjen jeg trolig skal gå de neste årene. Det meste er i orden nå, hybel, studielån osv.. Så dette blir spennende. Hører mye rart om studenter som går på marin teknikk og om herlige opptak til linjeforeningen, men det er klart, jeg tror ikke på alt jeg hører. Uansett blir det nok flott;D Er klar for å begynne etter et flott år i militæret, så motivasjonen er på topp:)

Lenke til kommentar
Da var det klart! Marin teknikk er linjen jeg trolig skal gå de neste årene. Det meste er i orden nå, hybel, studielån osv.. Så dette blir spennende. Hører mye rart om studenter som går på marin teknikk og om herlige opptak til linjeforeningen, men det er klart, jeg tror ikke på alt jeg hører. Uansett blir det nok flott;D Er klar for å begynne etter et flott år i militæret, så motivasjonen er på topp:)

 

Når du hører rykter om opptak er det bare å tro på de. Du må bade i fiskeslam...

Lenke til kommentar
Ble datateknikk, gitt. Noen som har noen spennende erfaringer å dele? :D

Bli fadderungen min så skal du få høre alt ^^

Data er moro det, men det er en del som ikke leser studieprogrammet godt nok. De tror de kommer til noe helt annet, og ender opp med å slutte.

Lenke til kommentar
Ble datateknikk, gitt. Noen som har noen spennende erfaringer å dele? :D

Bli fadderungen min så skal du få høre alt ^^

Data er moro det, men det er en del som ikke leser studieprogrammet godt nok. De tror de kommer til noe helt annet, og ender opp med å slutte.

 

explain plz

Lenke til kommentar
Det er jo de som har rett. De som tar feil tror at man sitter og reparerer/monterer datamaskiner hele dagen, og at fokuset ikke ligger på programvare.

 

Enig med mr. Bruun. Problemet er vel at sykt mange starter paa datatek uten aa ha programmert noe som helst foer. Jaevla noobs.

Lenke til kommentar

yay, jeg kom inn på 2-årig master i Produktutvikling og produksjon, men er nr. 39 på ventelista til SIT :( Søkte i Mars, men det er tydeligvis ikke tidlig nok. Håper jeg finner noe før studiestart.

 

Er det flere her som skal starte på en 2-årig master i PuP?

Lenke til kommentar

Jeg kom inn på studiumet mitt uten problemer, men jeg har ikke tenkt å bli veldig lenge på NTNU. Jeg planlegger å søke til universitetene i New Zealand og starte der i februar, fordi jeg har lyst til å oppdage noe nytt. Ikke bare bli hjemme i Norge hele tiden.

 

For det andre er det ganske irriterende at immatrikuleringen er så tidlig når studiene starter så sent.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Det er vel et bevisst valg at immatrikuleringen er tidlig. Med teknostart/realstart så er det noe som skjer fram til de første forelesningene begynner. Samtidig kan det være greit med en rolig start, er jo greit å få gjort seg litt kjent i byen før studiene starter skikkelig.

 

Men fins det ingen her med erfaring fra psykologiemnene? Traff ei trivelig jente på en lokal festival i helga som annbefalte meg noen fag, men har glemt hvilke hun mente egnet seg om man ikke skulle ta hele pakken. Husker hun nevnte sosialpsykologi og et par andre fag :p

 

Er TMA4140 - Diskret matematikk et greit fag? Klarte jo å jobbe meg gjennom ma1101, det er vel ikke værre?

Lenke til kommentar
All den tid det ikke står noe sted at en trenger forkunnskaper i programmering når en starter på datatek, er det kanskje ikke så rart at folk starter der uten å ha programmert før?

Du trenger jo ikke forkunnskaper, selv om det selvsagt er lurt å ha, men du burde vite at datateknikk faktisk innebærer en del programmering.

 

TMA4140 - Diskret matematikk er et greit fag. Tror det knapt var en eneste førsteklassing som strøk i det faget i høst.

Den eksamenen var jo også pisslett, så det er ikke rart.

Lenke til kommentar
Jeg har kommet inn på bygg, men er i militæret nå. Jeg trenger derfor å vite når det er obligatorisk undervisning i august og september. Teknostart 11-21 august har jeg allerede fått med meg, men hva med tiden etter det? Fint om det finnes referanser på dette og.

Får du ikke skoledimma? Når hadde du innrykk?

 

Jeg hadde innrykk 7. oktober i fjor. Og offisiell dimmedato er 25. september. Om jeg får skoledimme er ikke helt sikkert enda. Jeg er i garden så kompanikontoret innvilger ikke skoledimming helt ubetinget, på grunn av at de alltid trenger et visst antall gardister til vakt. I første omgang må jeg sende inn søknad pluss dokumentasjon osv. Så får vi se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...