Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg lett rundt p åstudweb en god stund. Noen som vet hvor man finner muligheten til å melde seg opp til kont? Trodde først det skulle skje automatisk, men tydeligvis ikke.

Edit: Ser ut til at fristen var 9. juli. Så greit...

Endret av Josten
Lenke til kommentar
Noen som vet om trafikk fra progdist teller mot 10GB-grensa på sit-hyblene?

Såvidt jeg vet så teller grensen for all trafikk inn/ut av hyblene. Grensen ble innført for å begrense trafikken inn/ut til studentbyene. Og progdist belaster jo studbynettet på nøyaktig samme måte som trafikk utenfor NTNU.

 

Så, jeg har store vanskeligheter med å se for meg at det ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Hva skjer om man stryker på en konte eksamen?

 

Har konte eksamen 3 august, og kommer hjem 1 august. Får bruke litt av den lille fritidenjeg har her for å forsøke og få en stå karakter, har ikke plane rom å stryke. Får vel kanskje se om det er mulig og forkorte trainee oppholdet med ett parr dager.

 

Men hva skjer om jeg ikke klarer å bestå eksamen?

 

Kan jeg prøve igjen til våren? Kan jeg ta ett nytt fag ekstra isteden til høsten (er ett valgfridt fag), fungerer det med lånekassen?

Lenke til kommentar

Om du stryker på konteeksamen er det bare å ta faget opp på nytt sammen med neste års trinn, og om du stryker da også kan du igjen prøve på konten. Men det eren begrensing på hvor mange ganger du kan prøve, tror det er 3, så det ervel bare å prøve å stå.

 

Lånekassa gir faen, så lenge du tar 60 studiepoeng i året vil du få fullt stipend. Du vil ikke få maksimalt omgjort til stipend dette året, men når du seinere tar igjen faget og ikke bruker noe ekstra tid på det vil du da få det lånet som ikke blir gjort om nå gjort om uansett.

Lenke til kommentar
Lånekassa gir faen, så lenge du tar 60 studiepoeng i året vil du få fullt stipend. Du vil ikke få maksimalt omgjort til stipend dette året, men når du seinere tar igjen faget og ikke bruker noe ekstra tid på det vil du da få det lånet som ikke blir gjort om nå gjort om uansett.

Det må også nevnes at hvis man for eksempe tar 67,5 studiepoeng så vil de 7,5 studiepoengene settes på "konto", eventuelt regnes opp mot tidligere manglende studiepoeng. Hvis man for eksempel tar 52,5 studiepoeng ett år og 67,5 studiepoeng neste år vil de poengene man tok for mye det andre året "nulles" ut mot poengene man hadde for lite det første året, og ved slutten av det andre året vil man få maksimalt omgjort til stipend for de to årene.

 

Hvilke fag man har tatt eller meldt seg opp til har ingenting å si, Lånekassen bryr seg bare om studiepoengene man får. Man kan godt svitsje til fag Y etter å ha prøvd seg på fag X og strøket, står man på fag Y vil poengene man tjente på dette faget "fylle opp" poengene man "tapte" på fag X (gitt at man tar fag Y i tillegg til de studiepoengene man normalt skal ta).

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Har ett lite spørsmål, så jeg fyrer løs: Er det for sent å søke om studassjobb til høsten? Og, hvordan søker man?

 

 

Neida, hvis de mangler folk, gjør de ikke noe med det før etter sommeren. Stikk opp på kontoret til fagets fakultet og spør. Ansvarlig for faget vil bli kjempeglad for å slippe å lete etter studasser, i tilfelle han mangler noen.

Lenke til kommentar

Jeg har fått jobb som studass i kretsteknikk. Kan noen skissere et slags tidsskjema over når ting skjer? Er det noen møter med foreleser/vitasser før semesterstart? Må jeg være tilgjengelig ved immatrikulering eller ved undervisningsstart? Og betyr følgende at jeg burde ha kontaktet instuttkontoret for lenge siden? :p

 

OBS: For stillinger ved Institutt for matematiske fag, kontakt instituttkontoret for å reservere gruppe og tidspunkt snarest

Lenke til kommentar

Kom inn på bygg og miljøteknikk, men skal et år i militæret først. Er det sånn at hvis jeg nå reserverer plassen kan jeg ikke søke neste år (uten å miste reservasjonen)? Har indøk på førsteplass, men tviler egentlig på at jeg kommer inn på det selv etter 4 ekstrapoeng. Har 53,2 poeng nå, hvor står det hvor mange poeng du trenger for indøk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...