Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Kom inn på informatikk bachelor :) Må jo ha vært en av realfagslinjene på ntnu med lavest poenggrense eller noe..

 

Valgte informatikk over datateknikk rett og slett fordi jeg følte datateknikk ble for generellt, og for mye matte. Jeg liker og valgfriheten på informatikk.

 

Det er en ting jeg lurer på da: Har matten man velger noe å si for hvilke master man kan gå etter bacheloren? Leste nemlig et sted at man valgte hvilken matte man ville ta fra begynnelsen av studiet, og at den var avgjørende for hvilke master man kunne velge seinere. Noen tips/råd/avkreftelser/bekreftelser om dette?

Endret av bslayer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en ting jeg lurer på da: Har matten man velger noe å si for hvilke master man kan gå etter bacheloren? Leste nemlig et sted at man valgte hvilken matte man ville ta fra begynnelsen av studiet, og at den var avgjørende for hvilken master man kunne velge seinere, noen tips/råd/avkreftelser/bekreftelser om dette?

Du svarer jo på det selv her.

Lenke til kommentar
Da var det klart! Marin teknikk er linjen jeg trolig skal gå de neste årene. Det meste er i orden nå, hybel, studielån osv.. Så dette blir spennende. Hører mye rart om studenter som går på marin teknikk og om herlige opptak til linjeforeningen, men det er klart, jeg tror ikke på alt jeg hører. Uansett blir det nok flott;D Er klar for å begynne etter et flott år i militæret, så motivasjonen er på topp:)

 

Når du hører rykter om opptak er det bare å tro på de. Du må bade i fiskeslam...

 

heh, vanligvis smøres det tykt på når historier sprer seg, men rykter omkring opptaksritualer er unntaket som bekrefter regelen. det er ikke mye som lukter så vondt som en nyopptatt mannhullitt. selv ikke etter han har dusjet i et par timer.

Lenke til kommentar

Jeg skal altså til Trondheim og studiestart er bare om 3 uker. Har ei skaffet noe hybel enda, men er nr 7 på venteliste på nedre singsaker (og 30ish på moholt). Tviler på at det åpnes noe der for meg før studiestart, men sikkert i løpet av høsten. (Random fact: Jeg søkte også i mars, som jeg så en annen sa her tidligere.)

 

Noen gode ideer til hva jeg gjør i mellomtiden? Lite gøy å binde seg opp til dyre private kontrakter..

 

:)

Lenke til kommentar
Det er en ting jeg lurer på da: Har matten man velger noe å si for hvilke master man kan gå etter bacheloren? Leste nemlig et sted at man valgte hvilken matte man ville ta fra begynnelsen av studiet, og at den var avgjørende for hvilke master man kunne velge seinere. Noen tips/råd/avkreftelser/bekreftelser om dette?

Spillteknologi-masteren krever et visst antall mattefag, ellers er det rett fram på de andre

 

Hvis du vil ha enkle mattefag, tar du de som er satt opp som default. Hvis du faktisk vil lære noe, tar du Matte 1 og vanlig diskret matte

Lenke til kommentar
Det er en ting jeg lurer på da: Har matten man velger noe å si for hvilke master man kan gå etter bacheloren? Leste nemlig et sted at man valgte hvilken matte man ville ta fra begynnelsen av studiet, og at den var avgjørende for hvilke master man kunne velge seinere. Noen tips/råd/avkreftelser/bekreftelser om dette?

Spillteknologi-masteren krever et visst antall mattefag, ellers er det rett fram på de andre

 

Hvis du vil ha enkle mattefag, tar du de som er satt opp som default. Hvis du faktisk vil lære noe, tar du Matte 1 og vanlig diskret matte

 

Hm.. typisk. Jeg tenkte på masteren i dataspill, men hater matte selv om jeg har et rimelig bra grasp på det når det kommer til f.eks 3D programmering. Regner med jeg må bite i det sure eplet ;) Hvor finner jeg mer info? Når jeg skrev om det jeg hadde lest tidligere, så var det i et forum, men finner ingenting om opptakskrav til master på NTNU på ntnu sine sider.

 

Jeg skal altså til Trondheim og studiestart er bare om 3 uker. Har ei skaffet noe hybel enda, men er nr 7 på venteliste på nedre singsaker (og 30ish på moholt). Tviler på at det åpnes noe der for meg før studiestart, men sikkert i løpet av høsten. (Random fact: Jeg søkte også i mars, som jeg så en annen sa her tidligere.)

 

Noen gode ideer til hva jeg gjør i mellomtiden? Lite gøy å binde seg opp til dyre private kontrakter..

 

:)

 

Hm merkelig. Jeg fikk hybel på nedre singsaker for ca en uke siden. Søkte vel ikke før ca en måned før sommerferien.

Lenke til kommentar
Jeg skal altså til Trondheim og studiestart er bare om 3 uker. Har ei skaffet noe hybel enda, men er nr 7 på venteliste på nedre singsaker (og 30ish på moholt). Tviler på at det åpnes noe der for meg før studiestart, men sikkert i løpet av høsten. (Random fact: Jeg søkte også i mars, som jeg så en annen sa her tidligere.)

 

Noen gode ideer til hva jeg gjør i mellomtiden? Lite gøy å binde seg opp til dyre private kontrakter..

 

:)

 

Hvordan fant du ut hvilket nummer du er på venteliste? Hvis jeg logger inn på SiT, så får jeg bare at "søknaden er under behandling" på mine sider...?

Lenke til kommentar
Men fins det ingen her med erfaring fra psykologiemnene? Traff ei trivelig jente på en lokal festival i helga som annbefalte meg noen fag, men har glemt hvilke hun mente egnet seg om man ikke skulle ta hele pakken. Husker hun nevnte sosialpsykologi og et par andre fag :p

Kan det ha vært noe som dette her?

Er du virkelig ute etter minimal arbeidsbelastning kan introfag i psykologi være noe for deg

 

PSY1003 – Biologisk psykologi (går for å være hakket mer krevende en de under)

PSY1004 – Sosialpsykologi

PSY1005 - Utviklingspsykologi

PSY1006 - Personlighetspsykologi

 

Alle fagene har 3 timers multiple choice eksamen, som ved litt god resonneringsevne og litt tipping kan bestås. Det er ikke uten grunn at de kalles 60-kroners-fag, dvs. det bussen koster tur/retur Dragvoll.

Kilde: MF Placebos nettsider

 

Såvidt jeg vet har NTNU fått litt kritikk for "60-kroners-fag", så de slutter med multiple-choice som eneste vurderingsform i visse fag om ikke så lang tid. (Et år eller noe?)

Lenke til kommentar
Spillteknologi-masteren krever et visst antall mattefag, ellers er det rett fram på de andre

 

Hvis du vil ha enkle mattefag, tar du de som er satt opp som default. Hvis du faktisk vil lære noe, tar du Matte 1 og vanlig diskret matte

Hm.. typisk. Jeg tenkte på masteren i dataspill, men hater matte selv om jeg har et rimelig bra grasp på det når det kommer til f.eks 3D programmering. Regner med jeg må bite i det sure eplet ;) Hvor finner jeg mer info? Når jeg skrev om det jeg hadde lest tidligere, så var det i et forum, men finner ingenting om opptakskrav til master på NTNU på ntnu sine sider.

 

På ntnus intranett står det følgende om opptaket til spillteknologi

Opptakskravene er som for de andre studieretningene, men det kreves totalt 30 stp matematikk/statistikk for opptak (disse kan tas som del av bachelorgraden eller i tillegg til bachelorgraden). Brukerkurs i matematikk/statistikk regnes ikke blant disse.

* MA0301 inngår i bachelorgraden ved NTNU og teller som 7.5 stp

* Maks ett av emnene MA1301 og ST1101 teller

* MA1101 er obligatorisk og bør velges i stedet for MA0003 i bachelorgraden

* Anbefalte emner: MA1102, MA1201, MA1202 (forutsetter MA1201)

 

Emnene TDT4195 Bildeteknikk, TDT4230 Visualisering og TDT4240 Programvarearkitektur er obligatoriske i studieretningen, men kan med fordel tas før opptak.

 

Her ser man også hvor dårlig det ene mattefaget (MA0003) er, da det ikke engang teller som fullverdig mattefag for opptaket.

 

Masterstudiet "Komplekse datasystemer" har forresten også samme matte-krav fom 2009, ser jeg

Endret av sino
Lenke til kommentar
For det andre er det ganske irriterende at immatrikuleringen er så tidlig når studiene starter så sent.

 

Huh? Immatrikuleringen er 11. august, teknostart (aka. AiT som er obligatorisk, starten på Matte1 og et sånt prosjekt avhengig av linje) er fra 10. til 21., og undervisning starter 17. for de som er ferdige med 1. klasse. Fadderperioden løper jo også fra 11. til 25. august, om jeg husker rett, noe man absolutt må ta del i, opptak til linjeforening skjer vel også oppmot studiestart, så ser ikke noen grunn til at immatrikuleringen skulle blitt flytta nærmere studiestart.

Lenke til kommentar
For det andre er det ganske irriterende at immatrikuleringen er så tidlig når studiene starter så sent.

 

Huh? Immatrikuleringen er 11. august, teknostart (aka. AiT som er obligatorisk, starten på Matte1 og et sånt prosjekt avhengig av linje) er fra 10. til 21., og undervisning starter 17. for de som er ferdige med 1. klasse. Fadderperioden løper jo også fra 11. til 25. august, om jeg husker rett, noe man absolutt må ta del i, opptak til linjeforening skjer vel også oppmot studiestart, så ser ikke noen grunn til at immatrikuleringen skulle blitt flytta nærmere studiestart.

Jeg liker rett og slett ikke teknostarten. Minner meg om prosjektarbeid på ungdomskolen og videregående. Jeg synes de heller burde starte rett på pensum og sosialisering og oppdage byen er noe man kan gjøre for seg selv.

 

Teller dette prosjektet? For det andre, når kan jeg bestemme hvilke emner jeg skal studere?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Jeg skal altså til Trondheim og studiestart er bare om 3 uker. Har ei skaffet noe hybel enda, men er nr 7 på venteliste på nedre singsaker (og 30ish på moholt). Tviler på at det åpnes noe der for meg før studiestart, men sikkert i løpet av høsten. (Random fact: Jeg søkte også i mars, som jeg så en annen sa her tidligere.)

 

Noen gode ideer til hva jeg gjør i mellomtiden? Lite gøy å binde seg opp til dyre private kontrakter..

 

:)

 

Hvor fikk du vite hvilken plass du er på ventelisten? Og har noen fått bekreftet plass på moholt?

 

(kommer brautende inn i tråden :O)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...