Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda, men jeg håpte vel egentlig på en mer indepth analyse om hvor det er bra å bo. Kanskje litt om det er lurt å bo i sentrum, eller om det blir for langt å reise til der skolen holder til. (Hvor holder skolen til egentlig?)

Og ellers andre ting det er lurt å tenke på før jeg bestemmer meg.

Hvis du leter etter en skole kan du nok lete lenge.

Lenke til kommentar
Høres ut som om du leter etter et bykart.

Joda, men jeg håpte vel egentlig på en mer indepth analyse om hvor det er bra å bo. Kanskje litt om det er lurt å bo i sentrum, eller om det blir for langt å reise til der skolen holder til. (Hvor holder skolen til egentlig?)

Og ellers andre ting det er lurt å tenke på før jeg bestemmer meg.

 

Dragvoll (hvor du kommer til å gå på sos.ant.) ligger langt oppe i gokk, så ville anbefalt sentrum. Mølleberg, Bakklandet og Singsaker har blitt studentghettoer. Går også an å bo midt i sentrum. Går forsåvidt to busser opp til dragvoll, så buran og lamoen er ikke uaktuelt heller. Trondheim er ikke så stort, og skal du gå på dragvoll så vil jeg anbefale å bo i sentrum, rett og slett fordi det er mest sosialt.

Lenke til kommentar
Hvor er det beste stedet å få tak i en brukt & billig sofa?

www.finn.no

 

SiT kjører vel "tak over hodet" som vanlig. (Dvs. Overnattingsmulighet i gymsal pleier det vel å være )

Det er dette jeg prøver å unngå, vil helst ha en plass å bo før jeg reiser dit.

 

Høres ut som om du leter etter et bykart.

Joda, men jeg håpte vel egentlig på en mer indepth analyse om hvor det er bra å bo. Kanskje litt om det er lurt å bo i sentrum, eller om det blir for langt å reise til der skolen holder til. (Hvor holder skolen til egentlig?)

Og ellers andre ting det er lurt å tenke på før jeg bestemmer meg.

Søk i tråden. Det har kommet mange guider i det siste.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lang tid det tar fra jeg signerer et dokument online med BankId, til det faktisk bekreftes noe sted? Verken Boligtorget eller DNB gir noe tydelig tegn på at den er signert(annet enn "bekreftelsen jeg fikk da jeg signerte, men den ligger ikke online). Tenkte jeg skulle lese gjennom kontrakten igjen for å finne ut hvordan det er med utlevering av nøkkel etc.

Lenke til kommentar

Det er berre å sende mail i morgon og forklare at du signerte via BankID i dag (eller den dagen du gjorde det). Eg skulle eigentleg signere med BankID igår, men så viste det seg at BankID'en min ikkje var i orden. Så i går sendte eg mail om dette og var litt lettare frustrert fordi eg ikkje hadde mogelegheit til å levere personleg før fristen. I dag fekk eg svar på mail, og at eg f.eks. kunne scanne inn kontrakten, i tillegg til at eg fekk utsatt fristen 1 dag. Kontrakten scannet eg inn i løpet av dagen, og typ 10 min etter at eg hadde sendt kontrakten fekk eg mail om at alt var i orden.

Endret av aspic
Lenke til kommentar
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40098387

 

Men for min del hadde det kanskje vore enklast om han som evt. flytter inn på rommet mitt hadde kjøpt den, anar ikkje om eg får den ut døra eingong. Eg kan evt. slengje opp bilete av korleis sofaen er no, men synes sjølv den er tatt godt vare på i forhold til kva ein kan forvente av ein kvit sofa.

 

 

Syns eg har eit vagt minne om ein kvit sofa, sjokolademuffins og nachspiel (dvs scrubs + ein heilt fantastisk first price cola)....

 

Men det gjekk fint altså?

Ska sei ...

 

Veit du forresten om det er kont i TFY4102? satsar liksom på det i år.

 

Btw, eg har scanner. Bare til å ta turen oppom :)

 

 

AAGS

Endret av -zZIZz-
Lenke til kommentar
Hmm.. Ifølgje VG.no er det blitt vedtatt å auke studielåna, noko som veit kva dette vil betyr for oss (som er kundar hjå lånekassen) i praksis? :)

 

Nei.

APs landsmøte har gått inn for å øke studielånet. Og det begynner å bli en stund siden AP hadde flertall alene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...