Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror du misforsto litt, bjarnex. Dersom man tar kun database-emnet, så tar man ikke fellesprosjektet (fordi man ikke tar Systemutvikling eller hva det nå enn har byttet navn til).

Ah ja sant! Leste det som "De som tar fellesprosjektet uten db" !

 

Men da har vi klarhet i begge tilfellene ;)!

 

Edit:

Sjekka NTNU siden :

 

TDT4140 - Programvareutvikling

Blir sikkert syykt mye bedre fag nå ;)

Endret av bjarnex
Lenke til kommentar

Hva tenker dere om de nye retningslinjene for karaktersetting av masteroppgaver? Kommer studentene som får graden sin i 2014 og 2015 til å ha betydelige dårligere sjanser ved jobbsøking enn studenter som fikk graden sin i 2013 og tidligere? Jeg tviler på at bedriftene er klar over denne endringen, og heller vil prioritere enn student som fikk B under det gamle systemet over en student som fikk C under det nye systemet selv om oppgavene deres er like gode. Tenker også på at andre universiteter fortsatt kommer til å gi hovedsakelig A og B på masteroppgavene i noen år til, og at NTNU-studenter da stiller svakere siden hele karakterskalaen kommer til å benyttes her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva tenker dere om de nye retningslinjene for karaktersetting av masteroppgaver? Kommer studentene som får graden sin i 2014 og 2015 til å ha betydelige dårligere sjanser ved jobbsøking enn studenter som fikk graden sin i 2013 og tidligere? Jeg tviler på at bedriftene er klar over denne endringen, og heller vil prioritere enn student som fikk B under det gamle systemet over en student som fikk C under det nye systemet selv om oppgavene deres er like gode. Tenker også på at andre universiteter fortsatt kommer til å gi hovedsakelig A og B på masteroppgavene i noen år til, og at NTNU-studenter da stiller svakere siden hele karakterskalaen kommer til å benyttes her.

 

 

De gjorde vel om systemet ved UiT for noen år siden, da tror jeg alle nye uteksaminerte kandidater fikk med set et skriv som forklarte at karakteren C nå kunne omså vært en A eller B slik at de ikke skulle lide på arbeidsmarkedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...