Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med en sekser i R2 bør du klare bestått i Matte 1 uten å lese en linje. Hvis ikke er jeg alvorlig redd for at snillismen i karaktersettingen i vgs har nådd nye høyder.

Du klarer fint å få både bestått og B i Matte 1 uten å forstå epsilon-delta i noen særlig grad.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med en sekser i R2 bør du klare bestått i Matte 1 uten å lese en linje. Hvis ikke er jeg alvorlig redd for at snillismen i karaktersettingen i vgs har nådd nye høyder.

Du tar opp noe viktig, for karaktersetting i vgs er litt merkelig. Jeg har mange klassekamerater med rett og slett syke karaktersnitt som regelrett har blitt pult (ikke nødvendigvis* bokstavelig talt) på NTNU. Men å ta Matte 1 uten å lese en linje er en grov overdrivelse, men det tipper jeg du gjorde med vilje. :)

 

* forhåpentligvis har de også blitt pult i bokstavelig betydning

 

Du klarer fint å få både bestått og B i Matte 1 uten å forstå epsilon-delta i noen særlig grad.

Du klarer å bestå siv.ing. med B i snitt uten å forstå epsilon-delta. Mange betraktninger i grunnfagene i matte er av typen "Hvis det eksisterer ditt slik at datt må fjatt innebære pjatt...", men disse er ikke avgjørende for om du kan integrere eller lykkes med numerisk matematikk, så jeg synes ikke folk bør bekymre seg så voldsomt for det. :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hører kanskje hjemme under skolehjelp, men siden dere diskuterer matte 1 her så:

 

Find the horisontal and vertical asymptotes of *en funksjon*

 

First give the horisontal asymptote at inf, then -inf and then the vertical. E.g 5, 3, 4. Write +/-inf if that is the limit at +/-infinity.

 

Forstår ikke hva jeg skal skrive i feltet, selv om jeg har løst oppgaven. Får jeg feil på innføringen (f.eks. feil svar eller et tastetrykk galt) på to oppgaver, så må jeg løse hele dritten på nytt :(

 

Edit: Hvis formelen er f(x)=1/x, skal jeg da skrive: 0, 0, 0?

Endret av hemulen-
Lenke til kommentar

Blir det veldig mye jobb å ha ett verv på samfundet, og i en komite i linjeforeningen?

 

 

 

 

 

Hører kanskje hjemme under skolehjelp, men siden dere diskuterer matte 1 her så:

 

Find the horisontal and vertical asymptotes of *en funksjon*

 

First give the horisontal asymptote at inf, then -inf and then the vertical. E.g 5, 3, 4. Write +/-inf if that is the limit at +/-infinity.

 

Forstår ikke hva jeg skal skrive i feltet, selv om jeg har løst oppgaven. Får jeg feil på innføringen (f.eks. feil svar eller et tastetrykk galt) på to oppgaver, så må jeg løse hele dritten på nytt :(

Først skriver du asymptoten når x -> +uendelig, altså når x øker og øker. Så skriver du asymptoten når x -> -uendelig, altså når det blir mer og mer minus. Til slutt skriver du den vertikale. f(x) -> uendelig når x-> skriver du 'inf' (for infinity, uendelig).

Tallene separeres med komma.

Feks, f(x) -> 3 når x-> +uendelig, f(x) -> 1 når x-> -uendelig og f(x) -> 0 når x -> 0, så skriver du

 

3,1,0
Endret av Martin HaTh
Lenke til kommentar

 

Blir det veldig mye jobb å ha ett verv på samfundet, og i en komite i linjeforeningen?

 

 

 

 

 

Først skriver du asymptoten når x -> +uendelig, altså når x øker og øker. Så skriver du asymptoten når x -> -uendelig, altså når det blir mer og mer minus. Til slutt skriver du den vertikale. f(x) -> uendelig når x-> skriver du 'inf' (for infinity, uendelig).

Tallene separeres med komma.

Feks, f(x) -> 3 når x-> +uendelig, f(x) -> 1 når x-> -uendelig og f(x) -> 0 når x -> 0, så skriver du

3,1,0

Tusen takk :) Så +/-inf skriver jeg bare når f.eks. f(x) -> uendelig når x -> -uendelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...