Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva i all verden er tingen med UKA-programmet som er blitt sendt ut til alle som bor hos SiT? Hvis man virkelig føler at det er så viktig å holde det hemmelig at man må understreke det i to ulike mailer, sender man det ikke ut til tusenvis av studenter...

Når det kun er noen timer igjen før det offisielle slippet er det ikke så veldig farlig. SiT er en av UKAs sponsorer, og de krever gjenytelser på forskjellig vis. At SiT prøver å få ting til å fremstå som eksklusivt er ingen nyhet.

Endret av Han Far
Lenke til kommentar

Jeg fikk innvilget en søknad om fritak fra Matte 1 fordi jeg har hatt et tilsvarende fag på UiO. Men nå hørte jeg fra noen at det er sånn at jeg må ha fire fag i semesteret for å få fullt stipend fra Lånekassen - er det riktig i mitt tilfelle? UiO-faget hadde jeg mens jeg gikk på VGS, og fikk ingen Lånekassestøtte for det. Så hvis Lånekassen frykter at jeg får "dobbelt opp" i støtte, så er ikke det riktig. Hva kan/må jeg gjøre?

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Hej!

 

Jag kommer troligtvis flytta till Norge nästa år för att läsa vid NTNU. Jag är intresserad av industriell ekonomi programmet. Min fråga är dock, kommer jag, som svensk, att ha råd?

 

Jag får max 10628 SEK/månad vilket motsvarar 8800 NOK/månad. Är jag safe?

Det er circa det samme som norske studenter får. De fleste sper på med lønn fra sommerjobb o.l, men det skal nok være mulig å leve på dersom en er litt sparsommelig.

Lenke til kommentar

Yes. I hvert fall om du bor på Moholt.

 

Tack för svar! Är det någon garanti att man lyckas få ett rum på Moholt då? Jag kommer att ha 64,3 i den ordinära kvoten nästa år, I år behövde man 62,7...

 

Det er circa det samme som norske studenter får. De fleste sper på med lønn fra sommerjobb o.l, men det skal nok være mulig å leve på dersom en er litt sparsommelig.

Jag hade också tänkt sommarjobba i Norge under min tid. Som tur är verkar det vara mycket lättare att få jobb i Norge än i Sverige. Sverige håller på att kollapsa, därför vill jag sticka. Ungefär hur mycket brukar de flesta skrapa ihop varje gång man sommarjobbar?

Lenke til kommentar

Sikkert et dumt spørsmål, men prøver likevel:

 

Ser at fristen for eksamensoppmelding er på søndag.

Er det slik at man allerede er meldt opp i sine fag dette semesteret, når man betaler semesteravgift og bekrefter utdanningsplan? Eller må jeg melde meg opp til eksamen også?

Er rimelig sikker på at vurderingsmelding blir lagt inn automatisk. Du kan sjekke under Oversikt - Vurderingsmelding.

Lenke til kommentar

Noen som er ruttis i MatLab? Har en oppgave her jeg ikke helt får til..

 

Skal lage en funksjon for fartsoverskridelse.

 

0-15: 2600kr i bot

16-25: 4900kr i bot

26 - infinity: 7800kr i bot

 

---

Dette er det jeg har gjort:

 

 

function price = calcMedium (speedAboveLimit)
if speedAboveLimit >= 16;
if speedAboveLimit >= 26;
disp('Boten blir 7800kr')
else disp('Boten blir 4900kr')
end
else disp('Boten blir 2600kr')
end

 

 

Problemet er når man ikke overskrider fartsgrensen, jeg får liksom at boten blir 2600kr om man jeg setter 0 inn i calcMedium | calcMedium(0). Er det en enkel måte jeg kan løse dette på?

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...