Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk :) Så +/-inf skriver jeg bare når f.eks. f(x) -> uendelig når x -> -uendelig?

Stemmer.

 

 

Er forresten veldig nysgjerrig på hva du (eller folk generelt) fikk på denne oppgaven:

lEiOLQB.png

Regnet den i går, da fikk jeg feil, noe jeg trodde var fordi svaret ikke var helt nøyaktig, eller fordi jeg brukte punktum i stedet for komma. Gjorde den igjen i dag (siden jeg fikk 2 feil, altså 77% riktig), denne gangen med alle desimalene jeg har, men fortsatt feil. Problemet er at når jeg setter det opp på geogebra, så ser alt veldig fint ut, og at virker som om det stemmer. Så hva har folk egentlig kommet fram til?

 

 

Måten jeg løste det på var veldig rett frem: jeg satte |f(x)-5| = 0.09, og fant den x verdien der utrykket akkurat er blitt for stort. Så satte jeg den verdien inn i |x-4|, og fikk δ. Når jeg tenker tilbake på det er det kanskje litt for lettvindt, men det går opp i mitt hode.

 

Lenke til kommentar

denne gangen med alle desimalene jeg har

 

Alle desimalene på kalkulatoren, eller alle desimalene? Kun eksakte svar godtas, så hvis du får et svar med gjentagende desimaler må du skrive det som en brøk eller en eller annen annen skrivemåte som er eksakt.

 

Min metode etter å ha fått én feil på testen hundre tusen milliarder ganger:

 

1. Skriv om |f(x)-5| < 0.09 til -0.09 < f(x) - 5 < 0.09 (eller tilsvarende hvis du får andre tall, selvfølgelig)

2. Gjør masse matte på her side av ulikhetene til du står igjen med (tall1) < x < (tall2)

3. Den minste av |tall1-4| og |tall2-4| er svaret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvordan det er å sitte og lese på gløshaugen utover kvelden?
Har det noe å si hvor jeg sitter? Kommer jeg inn over alt? Er det noen steder jeg ikke får lov til å sitte? Hvor lenge kan jeg sitte?
Og hvordan fungerer adgangskortet? Bare drar jeg det og taster koden?

 

 

Det går helt fint. Hvor du kommer inn avhenger av linje og årskull, men Realfagsbygget og Stripa er åpne for alle studenter 24/7. Du kan sitte så lenge du har lyst, det er vektere som går runder som muligens kan spørre deg om studentbevis.

 

Protip sitt på Realfagbygget, ofte er det folk som spiller piano utover kveldene. Fin stemning.

Endret av Tegocalderon
Lenke til kommentar

 

Det går helt fint. Hvor du kommer inn avhenger av linje og årskull, men Realfagsbygget og Stripa er åpne for alle studenter 24/7. Du kan sitte så lenge du har lyst, det er vektere som går runder som muligens kan spørre deg om studentbevis.

 

Protip sitt på Realfagbygget, ofte er det folk som spiller piano utover kveldene. Fin stemning.

Kommer man inn på realfagsbygget om man egentlig er dragvollstudent? Går en bachelor der borte (offisielt), men tar fag på gløs.

Lenke til kommentar

 

Alle desimalene på kalkulatoren, eller alle desimalene? Kun eksakte svar godtas, så hvis du får et svar med gjentagende desimaler må du skrive det som en brøk eller en eller annen annen skrivemåte som er eksakt.

 

Min metode etter å ha fått én feil på testen hundre tusen milliarder ganger:

 

1. Skriv om |f(x)-5| < 0.09 til -0.09 < f(x) - 5 < 0.09 (eller tilsvarende hvis du får andre tall, selvfølgelig)

2. Gjør masse matte på her side av ulikhetene til du står igjen med (tall1) < x < (tall2)

3. Den minste av |tall1-4| og |tall2-4| er svaret.

Hvorfor det minste tallet?

 

Jeg gjetter på at du aldri fikk et integer som svar. Stemmer det?

Lenke til kommentar

Kommer man inn på realfagsbygget om man egentlig er dragvollstudent? Går en bachelor der borte (offisielt), men tar fag på gløs.

 

Jeg har flere ganger fått tilgang til rom/bygninger på bakgrunn av fagene jeg har tatt. Hvis du ikke automatisk har fått tilgang til Realfagbygget kan du f.eks. prøve å spørre Byggsikring.

Lenke til kommentar

Jeg gjetter på at du aldri fikk et integer som svar. Stemmer det?

 

Ja. Fikk som regel et ekkelt tall med ~5 desimaler (eller uendelig), men det er bare å skrive potenser og brøker og hva som skulle trengs for å skrive et svar som er eksakt. Du kan like gjerne skrive 2 som (2+1)^2-7, for eksempel.

Lenke til kommentar

 

Ja. Fikk som regel et ekkelt tall med ~5 desimaler (eller uendelig), men det er bare å skrive potenser og brøker og hva som skulle trengs for å skrive et svar som er eksakt. Du kan like gjerne skrive 2 som (2+1)^2-7, for eksempel.

Fikk et eksakt tall med fire desimaler og det stemte :)

 

Skal det skje noe når man leverer? Fikk vite prosenten, trykket "Quit and save", så var alt tilbake til normalen. Liker ikke at jeg ikke kan se at jeg har gjennomført den.

 

Kan jeg gjøre den på nytt eller forsvinner leveringen da?

 

Edit: Fant ut av det.

Endret av hemulen-
Lenke til kommentar

 

Blir det veldig mye jobb å ha ett verv på samfundet, og i en komite i linjeforeningen?

Hvor mange timer bruker du i uka på linjeforeningen? Mitt inntrykk er at det gjøres veldig lite av mange, annet enn ukentlige møter. F. eks. Abakus bedkom og fagkom er flere mennesker enn det arrangeres kurs i semesteret, så om noen gjør mer enn andre slipper enkelte svært billig unna.

 

Pleier å stå oppgitt hva de forventer i timer fra et verv fra Samfundet, er bare å legge sammen og se. Bør gå helt fint, som andre her har jeg hatt mye samtidig uten særlige problemer (samfundet, xcom, studass og deltidsjobb)

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Jeg sliter voldsomt med den første online-testen til Matte1, selv etter at de endret til at det holder med 80% riktig. Jeg sliter med å skjønne hva de egentlig spør om, og også med selve oppgavene. Meh.

Har du fått til noe? Hva synes du er verst? Alltid lurt å levere de første testene/øvingene, for de pleier å være lettest.

Lenke til kommentar

Har du fått til noe? Hva synes du er verst? Alltid lurt å levere de første testene/øvingene, for de pleier å være lettest.

 

Klarte vel 1-2 oppgaver på den første. Håper jeg får det til på søndag. Sliter med å skjønne hva oppgaven egentlig vil. Er nok også litt nedstøvet med selve matte-delen også, har ikke gjort matte det siste året.

Lenke til kommentar

 

Klarte vel 1-2 oppgaver på den første. Håper jeg får det til på søndag. Sliter med å skjønne hva oppgaven egentlig vil. Er nok også litt nedstøvet med selve matte-delen også, har ikke gjort matte det siste året.

De er ikke så vanskelige som de ser ut ved første øyekast. Anbefaler deg å skrive ut oppgaven for å jobbe med den og levere når du har gjort hele. Husk å beregne nok tid til å gjøre den igjen om du feiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...