Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor vesentlig er det egentlig å kunne Java før man tar TDT4145 Datamodellering og databasesystemer? Jeg tok objektorientert programmering med C++ istedenfor Java, men vurder å ta TDT4145 til våren. Hvis det er noenlunde viktig å gode Java-kunnskaper på forhånd så har jeg en grei mulighet for å plukke det opp dette semesteret, så ville gjerne vite om det er noen vits eller om det går like bra som å plukke opp Python underveis gjør i algdat.

Lenke til kommentar

Supert. Det står at Java brukes som implementasjonsspråk, men da betyr det at det er noe som henger igjen fra lenge siden av, eller er det at Java er "standardspråket" (litt sånn som Python er standardspråket i algdat) i prosjektoppgaven? Kommer ikke til å delta i fellesprosjektet (databaser blir det eneste av de fagene jeg eventuelt tar), så da blir det jo et rent databaseprosjekt.

Lenke til kommentar

Supert. Det står at Java brukes som implementasjonsspråk, men da betyr det at det er noe som henger igjen fra lenge siden av, eller er det at Java er "standardspråket" (litt sånn som Python er standardspråket i algdat) i prosjektoppgaven? Kommer ikke til å delta i fellesprosjektet (databaser blir det eneste av de fagene jeg eventuelt tar), så da blir det jo et rent databaseprosjekt.

Da blir det nok neppe noe spesielt java, da det brukes i fellesprosjektet men lite/ikke i det hele tatt ellers. Kanskje noen eksempler blir i java, men ingenting på eksamen hittil ihvertfall. Alle forelesninger i faget ligger på nettet forresten, hvor de kan sees med 2x hastighet - anbefales!

Lenke til kommentar

OK. Apropos fellesprosjektet, er det noen som har tatt databaser-faget uten å ta det? Så vidt jeg forstår er et prosjekt allikevel obligatorisk, men omhandler kun databaser.

 

Det stemmer. Det kjøres et eget opplegg for de som ikke har fellesprosjekt.

 

 

Tenkte jeg skulle skrive ut bilde til Samfundet-kortet. Må det være i farger, eller er det ok i svart/hvitt?

 

Sort/hvitt går fint. ;)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

 

Det stemmer. Det kjøres et eget opplegg for de som ikke har fellesprosjekt.

 

 

 

Eget opplegg som at de må fortsatt ta fellesprosjektet, men slipper å lage en database slik det kreves i TDT4145. Men de fleste ender opp med å lage en database uansett, bare at de ikke følger alle regler som kreves.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...