Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror du misforsto litt, bjarnex. Dersom man tar kun database-emnet, så tar man ikke fellesprosjektet (fordi man ikke tar Systemutvikling eller hva det nå enn har byttet navn til).

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror du misforsto litt, bjarnex. Dersom man tar kun database-emnet, så tar man ikke fellesprosjektet (fordi man ikke tar Systemutvikling eller hva det nå enn har byttet navn til).

Ah ja sant! Leste det som "De som tar fellesprosjektet uten db" !

Men da har vi klarhet i begge tilfellene ;)!

Edit:

Sjekka NTNU siden :

TDT4140 - Programvareutvikling

Blir sikkert syykt mye bedre fag nå ;)

Endret av bjarnex
Skrevet

I øvingsforelesningene vi hadde, så underviste vit.ass i selve programeringen, og ikke bare teorien bak, slik som forelesningene gjør. Nyttig for noen, andre ikke.

• Liker 1
Skrevet

Bjørn Gamback, som jeg har som foreleser i ITGK, sa at de øvingsforelesningene vil dreie seg om programmering mtp. øvingene, ja. Og mindre teori enn hva han underviser i forelesningene.

Skrevet

Hva tenker dere om de nye retningslinjene for karaktersetting av masteroppgaver? Kommer studentene som får graden sin i 2014 og 2015 til å ha betydelige dårligere sjanser ved jobbsøking enn studenter som fikk graden sin i 2013 og tidligere? Jeg tviler på at bedriftene er klar over denne endringen, og heller vil prioritere enn student som fikk B under det gamle systemet over en student som fikk C under det nye systemet selv om oppgavene deres er like gode. Tenker også på at andre universiteter fortsatt kommer til å gi hovedsakelig A og B på masteroppgavene i noen år til, og at NTNU-studenter da stiller svakere siden hele karakterskalaen kommer til å benyttes her.

• Liker 3
Skrevet

Går i fjerde, så jeg slutter å ha ordinære fag neste år. Alle som har gått før meg får snillere vurderte masteroppgaver, alle som går etter meg får bedre karakterer. Jeg er smått bitter.

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor får de som går etter bedre karakterer?

Karakterskalaen kommer til å gjøres mer uniform, slik at C ikke lenger spenner over 20%. Det blir dermed lettere å få karakterer over C.

• Liker 2
Skrevet

Når dresskoden ved immatrikuleringsarrangementet er "studentergalla", så innebærer vel dette vanlig dress for gutta?

Noen få går i kjole og hvitt, men de aller, aller fleste går med dress.

Skrevet

Karakterskalaen kommer til å gjøres mer uniform, slik at C ikke lenger spenner over 20%. Det blir dermed lettere å få karakterer over C.

I lenken jeg fikk på mail og pdfen nevnes det endringer i forbindelse med emner også, men ikke noe konkret. Har du (eller noen andre) lenker til mer info?

• Liker 1
Skrevet

Når dresskoden ved immatrikuleringsarrangementet er "studentergalla", så innebærer vel dette vanlig dress for gutta?

Ja, for de aller fleste er det snakk om dress. Og styrebånd og daljer.

Og sverd hvis du er formann i Mannhullet^^

Skrevet

Hva tenker dere om de nye retningslinjene for karaktersetting av masteroppgaver? Kommer studentene som får graden sin i 2014 og 2015 til å ha betydelige dårligere sjanser ved jobbsøking enn studenter som fikk graden sin i 2013 og tidligere? Jeg tviler på at bedriftene er klar over denne endringen, og heller vil prioritere enn student som fikk B under det gamle systemet over en student som fikk C under det nye systemet selv om oppgavene deres er like gode. Tenker også på at andre universiteter fortsatt kommer til å gi hovedsakelig A og B på masteroppgavene i noen år til, og at NTNU-studenter da stiller svakere siden hele karakterskalaen kommer til å benyttes her.

De gjorde vel om systemet ved UiT for noen år siden, da tror jeg alle nye uteksaminerte kandidater fikk med set et skriv som forklarte at karakteren C nå kunne omså vært en A eller B slik at de ikke skulle lide på arbeidsmarkedet.

Skrevet

I lenken jeg fikk på mail og pdfen nevnes det endringer i forbindelse med emner også, men ikke noe konkret. Har du (eller noen andre) lenker til mer info?

Lurer på det samme selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...