Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oissann, da må du være veldig flink :) kult!

 

Tror ikke jeg har kapasitet til så mange fag, men det hadde i så fall vært kjekt! Har fått to studassjobber, så blir vel en del jobb der også.

 

Det tar det aller meste av tida di på hverdager + at en bør gjør en liten innsats i helgene også, men det går i alle fall - etter egen erfaring.

Lenke til kommentar

Konsulent? Interessant.. Utdyp? :)

Det går ut på å f.eks. avlaste budsjettet til pensjonsreformen eller altinn ved å ta masse betalt for løsninger som ikke virker, og så bortforklare det med powerpoint og ord som synergi!

 

(Mer seriøst: Mange forskjellige prosjekter på godt og vondt, mye muligheter for overtid og særdeles varierende nivå på de faglige utfordringene)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok litt gammel tradisjon det med å tilbe rottmann også. Om man spør folk helt alvorlig hvor ofte man bruker rottmann, så er det tross alt relativt sjelden, spesielt høyere opp i studiet.

 

AtW

Yes, det jeg tenkte på. På realfagsstudiene er det ikke (som jeg har fått med meg) noen særlig tradisjon for å tilbe Rottmann. Lurer på hvor mange av de som prater så høyt om Rottmann det er som faktisk bruker den like ofte som de gir inntrykk av. Tror det er mange som bare gjentar det fordi de har fått høre det mye tidlig i studiet.

Lenke til kommentar

Jeg tror Rottmann brukes mye til å løse integraler i fag som ikke er rene mattefag. Hvis jeg sitter på elmageksamen (eller hva som helst) og får et halvvanskelig integral, slår jeg heller opp i Rottmann enn å utføre trippel delvis integrasjon med mulighet for slurvefeil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rottmann-diskusjonen:

Jeg synes Rottmann var ganske grei på Matematikk 4K-eksamen da vi skulle utlede Fourier-rekker. Ingen dødsvanskelige integraler, men det sparte meg jo tid som det viste jeg at jeg absolutt trengte.

 

Går du BMAT?

 

2. Hvordan er det sosiale ellers i trondheim ? :p

Det er så bra som du vil gjøre det til, tenker jeg. Om du vil være sosial og aktiv er det nok bra rom for det. Hvis ikke, vel så går det også.

Lenke til kommentar

Rottmann-diskusjonen:

Jeg synes Rottmann var ganske grei på Matematikk 4K-eksamen da vi skulle utlede Fourier-rekker. Ingen dødsvanskelige integraler, men det sparte meg jo tid som det viste jeg at jeg absolutt trengte.

 

Når du sier det så er den tabellen med Laplace-transformasjoner veldig kjekk av og til.

Lenke til kommentar

Konsulent? Interessant.. Utdyp?

 

Bekk, Accenture og sånt

 

Men hva er det en konsulent gjør? Det er jo et meget omfattende begrep slik jeg har forstått?

titta litt på sidene til bekk og accenture og der stod det mye om softwareutvikling, jeg lurte på om det finnes andre muligheter enn kun softwareutvikling etter en master i datateknikk?

Lenke til kommentar

Konsulent? Interessant.. Utdyp?

 

Bekk, Accenture og sånt

 

Men hva er det en konsulent gjør? Det er jo et meget omfattende begrep slik jeg har forstått?

titta litt på sidene til bekk og accenture og der stod det mye om softwareutvikling, jeg lurte på om det finnes andre muligheter enn kun softwareutvikling etter en master i datateknikk?

 

Accenture og den gjengen der? Stort sett synsing om ting de ikke vet noe særlig om...

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konsulent? Interessant.. Utdyp?

 

Bekk, Accenture og sånt

 

Men hva er det en konsulent gjør? Det er jo et meget omfattende begrep slik jeg har forstått?

titta litt på sidene til bekk og accenture og der stod det mye om softwareutvikling, jeg lurte på om det finnes andre muligheter enn kun softwareutvikling etter en master i datateknikk?

 

Hvor tung er en sten?

 

Konsulentene med bakgrunn i datateknikk driver i stor grad med det som skal til for å selge programvare. Om det nå er programvareutvikling, løsningsintegrasjon, kundebehandling, drift, programvarearkitektur, etc.

 

Men det finnes også muligheter for maskinvareutvikling etter en fullført master i datateknikk, hvis fordyper seg i datamaskinarkitektur under studiet. (Og tar master ved datamaskinergruppa)

Endret av Harkonnen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...