Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Hvor mye arbeid er MA3201 Ringer & moduler og TDT4160 Damaskiner GK? Er gira på å gå indmat med fokus på kryptoalgebra og samtidig få med meg mye på komtek «informasjonssikkerhet». Liker kvantefysikk også, så det har blitt et par fag der, men har ikke tid til alt. Æsj, jeg synes alle fag ser spennende ut, slitsomt å ikke få tatt ALT!!!

 

Jeg påstår at du kan ta i alle fall syv stk 7,5stp emner på ett semester og samtidig få bra resultater i alle sammen.

Oissann, da må du være veldig flink :) kult!

 

Tror ikke jeg har kapasitet til så mange fag, men det hadde i så fall vært kjekt! Har fått to studassjobber, så blir vel en del jobb der også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LEser litt i Adams kjekke kalkulus bok. "A complete course ..."

 

Er det noen grunn til at løsningene til oppgavene er gjort så merkelig?

 

I hovedboka står det kun løsninger til oddetall oppgavene, og det hadde ikke vært mer enn 20 sider ektra, og få med seg alle oppgavene.

 

Jeg knabbet med meg boken med løsninger og, der står nemlig alle partall oppgavene.

 

Uvitende trodde jeg at alle løsningene stod i løsningsboka...

 

Kan noen forklare meg logikken? Er ikke sur, bare syntes det er litt merkelig.

Lenke til kommentar

Standard i læreverk er at det maksimalt er lf til oddetallsoppgavene. Det er ikke meningen å gjøre mer enn 3 % av oppgavene i amerikanske læreverk uansett. Hvis du er av en annen oppfatning, vil jeg anbefale å starte med university Physics av young&freedman.

Endret av Tallteori
Lenke til kommentar

Tenkte å gjøre alle oppgavene jeg, jaja... Er uansett ikke noe problem nå.

 

Er tingen med den fysikkboka, at det er veldig mange oppgaver der?

YES, stakkars LaTeX-mann som har kodet inn det der, 1600 telefonkatalogsider.

 

Jeg tenkte litt likt som deg da jeg selv begynte på NTNU, og gjorde vel alle oppgavene til en del avsnitt, før jeg til slutt gav opp. Læringsutbyttet hadde vært like godt hvis lærebøkene feks la ved maks 10 gode oppgaver til hvert avsnitt. Det hadde gitt bedre mestringsfølelse for studentene også.

Lenke til kommentar

Morsomt å se at realfagsstudentene sin instilling til Rottmann er stort sett "Joda, den er da grei å ha av og til, men trenger den som oftest ikke", mens sivingstudentene tilber den og påstår at den er uunnværlig. Selv har jeg hatt mange flere eksamener uten enn med bruk for Rottmann.

 

(Dette er forresten ikke noe negativt ment, bare en morsom observasjon som jeg også har lagt merke til IRL flere ganger.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morsomt å se at realfagsstudentene sin instilling til Rottmann er stort sett "Joda, den er da grei å ha av og til, men trenger den som oftest ikke", mens sivingstudentene tilber den og påstår at den er uunnværlig. Selv har jeg hatt mange flere eksamener uten enn med bruk for Rottmann.

 

(Dette er forresten ikke noe negativt ment, bare en morsom observasjon som jeg også har lagt merke til IRL flere ganger.)

 

Det er nok litt gammel tradisjon det med å tilbe rottmann også. Om man spør folk helt alvorlig hvor ofte man bruker rottmann, så er det tross alt relativt sjelden, spesielt høyere opp i studiet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...