Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Lurer også på om det er nokså sikkert at de bøkene som står på sidene til ntnu på de forskjellige fagene er de som brukes/trengs? (gjelder førsteåret/første semester fysikk og matematikk)

 

Nå skal riktignok det komme en ny faglærer i Mekanisk fysikk, men jeg tror du kan være ganske sikker på at samme bok (Young & Freeman) skal brukes fortsatt. Eventuelt kan du sende faglærer (Jon Andreas Støvneng) en mail og spørre. I Matte 1 er det enda mer sikkert at samme bok som i fjor skal brukes, siden de nettopp har begynt å integrere nettopplegget til den boken i undervisningen. I ITGK og ex.phil. ville jeg ventet med å kjøpe bøker (i disse to fagene er bøkene forholdsvis uviktige likevel).

 

Og bare sånn mens jeg er i gang med å spørre, hvordan er kjønnsfordelingen på fysmat?

 

I 2010-kullet var det nesten nøyaktig 1/3 jenter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal riktignok det komme en ny faglærer i Mekanisk fysikk, men jeg tror du kan være ganske sikker på at samme bok (Young & Freeman) skal brukes fortsatt. Eventuelt kan du sende faglærer (Jon Andreas Støvneng) en mail og spørre. I Matte 1 er det enda mer sikkert at samme bok som i fjor skal brukes, siden de nettopp har begynt å integrere nettopplegget til den boken i undervisningen. I ITGK og ex.phil. ville jeg ventet med å kjøpe bøker (i disse to fagene er bøkene forholdsvis uviktige likevel).

Får vurdere om jeg sender en mail eller om jeg tar sjansen. Står det så godt som det samme i det norske alternativet "Generell fysikk, Bind 1: Mekanikk", eller har man en klar fordel av å velge den engelske (Young & Freedman)? Det står ingen bøker på matte 1, hvilken bok ble brukt i fjor? Ok, da dropper jeg nok å kjøpe bøker til ITGK og ex.phil, har ingen større interesse av å se på disse på forhånd uansett, så det er like greit.

 

I 2010-kullet var det nesten nøyaktig 1/3 jenter.

Godt å se at det er grei kjønnsfordeling, da satser jeg på at det blir slik med 2011-kullet også (dersom jeg ikke bytter førstevalg før fristen, men tror jeg skal gå for fysmat.)

Lenke til kommentar

Får vurdere om jeg sender en mail eller om jeg tar sjansen. Står det så godt som det samme i det norske alternativet "Generell fysikk, Bind 1: Mekanikk", eller har man en klar fordel av å velge den engelske (Young & Freedman)? Det står ingen bøker på matte 1, hvilken bok ble brukt i fjor? Ok, da dropper jeg nok å kjøpe bøker til ITGK og ex.phil, har ingen større interesse av å se på disse på forhånd uansett, så det er like greit.

 

Som det står her: "I fysikkemnene som undervises ved NTNU er det strengt tatt ikke nødvendig å følge ei bestemt lærebok". Det går helt greit å bruke den norske boken, og noen liker den bedre. Personlig synes jeg det var greit å venne seg til å lære fra engelske bøker, men det får være en smakssak.

 

Boken som brukes i Matte 1 er "University Calculus" av Hass/Weir/Thomas. Hvis tapir.no ikke hadde vært så sakte hadde jeg funnet en lenke til deg, men jeg anbefaler uansett å kjøpe den fra Tapir, da de selger en spesialutgave for NTNU som er delt opp i to og der adgangskode for nett-opplegget følger med (sistnevnte er også årsak til at du bør kjøpe boken ny og ikke brukt).

Lenke til kommentar

Da får jeg tenke litt over om jeg skal gå for norsk eller engelsk, men greit å vite at jeg ikke "mister" deler av pensum ved å gå for norsk.

 

Jeg får prøve å finne boka på tapir selv en annen dag, for siden gikk veldig sakte her også.

 

Takk for gode svar!

Lenke til kommentar

Da får jeg tenke litt over om jeg skal gå for norsk eller engelsk, men greit å vite at jeg ikke "mister" deler av pensum ved å gå for norsk.

 

Jeg får prøve å finne boka på tapir selv en annen dag, for siden gikk veldig sakte her også.

 

Takk for gode svar!

 

Den norske er mye bedre, mye!

Lenke til kommentar

Dette har vi diskutert tidligere i tråden, så jeg får bare si at jeg (og mange andre fysmattere) er uenig i det. :cool:

 

For øvrig er det betydelig billigere å gå for den engelske, siden den kan brukes i tre fag. Hvis du går for det norske alternativet må du kjøpe ny bok for hvert fag. Har fått inntrykk av at det er få/ingen som bare kjøper den norske.

Lenke til kommentar

Ikke finn på å kjøpe bøker på tapir. Nye bøker er omtrent alltid billigst på capris.no, type flere hundre kroner mindre per bok.

 

Ellers er det et kompendium i mekanisk fysikk som kan benyttes. http://home.phys.ntnu.no/brukdef/undervisning/tfy4145/kompendium.html

 

Hmm, bind 1 og 2 av "generell fysikk" holder da til mekfys, elmag, bølge og termo som bare det!

Endret av Tallteori
Lenke til kommentar

Hvilken bok blir brukt i matematikk 1? :)

 

Boken som brukes i Matte 1 er "University Calculus" av Hass/Weir/Thomas. Hvis tapir.no ikke hadde vært så sakte hadde jeg funnet en lenke til deg, men jeg anbefaler uansett å kjøpe den fra Tapir, da de selger en spesialutgave for NTNU som er delt opp i to og der adgangskode for nett-opplegget følger med (sistnevnte er også årsak til at du bør kjøpe boken ny og ikke brukt).

Lenke til kommentar

1. Set sail for fail på eksamen (evt. gyldig fravær).

2. Vente til sensuren kommer.

3. Melde seg opp til kont på StudWeb, som kun er mulig hvis du er berettiget til det. Gjøres under «Oppmeldinger»., da får du opp valg for å velge 2010/2011-08K-terminen.

Endret av Tallteori
Lenke til kommentar

Jeg leverte blankt på eksamen, og har fått sensur på studweb.

 

Dette står det når jeg søker opp emnet:

 

TMT4110 - Kjemi

Undervisning

Påmelding til undervisning i emnet starter 16-sep-2011.

Vurdering

Dette emnet har krav om gjennomført obligatorisk undervisning. Undervisningsmelding er nå ikke mulig.

 

Og dette under resultater står det: Trekk under eksamen (Avbrutt eksamen)

 

Det står ikke noe mer enn dette. Er jeg blind?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...